كاتب الموضوع :
قمر الليل المنور
المنتدى :
الارشيف
الفصل التالت
[COLOR="Indigo"][SIZE="5"]رشا بتفتح الباب فاكراها مريم وانصدمت
محمد ف باله: بسم الله الرحمن الرحيم ايه الملاك ده
رشا من الصدمه مش عارفه تعمل ايه: كل اللي عملته انها تنحت
محمد تدراك الموقف : انا اسف والله مكنت اعرف ان فيه حد هناا
وقفل الباب
والاخت رشا: مازلت متنحه (موقف محرج الصراحه)
رشا بقت عماله تدعي علي مريم اللي حططتها ف الموقف وافتكرت كمان انها من غير طرحه
وقعدت تدعي ربنا انه يسامحها
اما عند محمد واللي قعد يشتم نفسه علي تهووره فيها ايه يعني لو كنت استنيت وسالت حد من البيت
الله هما فين صحيح ؟ دول اختفوا وانا نايم باين
شويه لاقي مريم جايه بتتمخطر وشايله كوبيات شاي
مريم بسذاجه: خير ياميدو ياحبيبي واقف سرحان في ايه
محمد : بفكر فييكي ههههههههههههههههه قوليلي فين ماما وبابا والواد مازن وميمو
مريم: ماما وبابا ومازن عند عمتك امال فيه اجتماع لم الشمل
ومي ف الدرس وزمانها علي وصول
وزي اللي انتبهت علي حاجه
مريم: يالهووووووووتي اوعي تكون فتحت الباب دي رشا صحبتي جووه
محمد ارتبك بس قالها: لا انا كنت هفتحه بس لاقيتك جايه كويس اني شوفتك
وف سره سامحنني يارب امال لو عرفت هتعمل ايه
بس سبحان الله البنت دي عليها عيون
حاجه جواه بتقوله ياخي انت ف ايه ولا ف ايه
محمد فاق من الاتنين اللي بيتخانقوا جواه وقال انا اروح اصلي المغرب احسن
مريم بصت لمحمد كده وطنشت وخبطت علي الباب
رشا يالهوووووي تاني خبط علي الباب تاني لالا انا لازمن ولابد اروح
مريم شافت البت اتاخرت
مريم: بت يارشا انتي نمتي ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟
رشا ف سرها : هو انتي
رشا: لا لا ياختي مانا فايقه اهوو
مريم: مالك ياحبيبتي لونك مخطوف ليه كده
رشا فسرها : اقولها ولا مش اقولها
رشا: لا لا ولا حاجه هتلاقي ضغطي وطي شويه مانتي عارفاه بحالات
مريم واللي اتخضت علي صحبتها واخوتها: بت يارشا اجيبلك حاجه حادقه ولا زتون
رشا ابتسمت علي طيبه صاحبتها ووقالت : لا ياحبيتي مش تتعبي نفسك امال انا جايبه الحلويات دي لمين ويلا نشرب الشاي زمانه برد عشان نمخمخ ف البحث بتاع الدكتور ده
وقعدو الاتينن الحلوين يعمملو البحث وسايبن دماغ عمالاه تفكر وتسرح
اكيد عرفتووووووووه
الاخ محمد من ساعت ماشاف رشا وهيا مش راضيه تتطلع من دماغه
محمد بينه وبين نفسه: عيب يامحمد كده دي صاحبت اخوتك وفحسبه اخواتك ولازم تشيلها من دماغك
وصل محمد للقرار ده انه ينساها علي دخله اخته ميمو من الدرس
مي: ياااااااااااااااااه اخيرا وصلت البيت ده حته درس مقرف ياااااااااارب توب عليا بقي من الدرووس
محمد واللي بيضحك علي اخته اللي مستعجله علطول: ياميمو ياحبيتي انتي دايما مستعجله ياحبيتبي العمر بيجري وهتلاقي نفسك خلصتي الكليه كمان وقاعده ف البيت بتاكلي لب وسوداني
مي: يااااااااه امتي بس امتي
محمد : مش تستعجلي واديني عندك اهو خلصت دراسه واشتغلت وبقي عندي 24 سنه ولسه ايام الدروس والكليه دي زي امبارح كده مش ببقالها سنين
مي: عقبال ماااااااتخطب كده وتتجوز وتجيب نوونو عشان العب بيه وابقي عمه اللـــــــــــه شعور حلو اووي
محمد: الله الله وكمان خلتيني اخلف طب خليني افكر ف الموضوع بتاع الخطوبه الاول
مي: قاللته فكر انت بس وانا اجيبلك احسن عررررررروسه فالدنيا كلها هو انا عندي كام محمد
محمد: واحد بس ياختي بس خلييكي ف مذاكراتك الاول وبعدين ابقي اشتغلي خطبه ههههههههههه
مي: الحق علياا امال فين الفاملي صحيح
محمد: ماما وبابا ومازن عند عمتوو ومريومه عندها صحبتها
مي استغربت: انهي فيهم
محمد ف نفسه يعني لازم تفكريني: اظن اسمها رشا حاجه زي كده
مي فرحت اووي وخصوصا انها بتحب رشا اووي: ورمت الكتب اللـــــــــــه حبيبه قلبي عندنا النهارده سلام بقي هروح اقعد معاهم
محمد قالها وانا هنزل اشوف الواد حازم عمال يرنلي علي الموبايل من الصبح
مي : مش تتاخر ياميدووو عشان انا بقلق عليك
محمد: معاش من يخليكي تقلقي عليا ياقمررر وسلمي عليهم واقعدي ذاكري امتحاناتك قربت
مي: انا هسلم وادخل انام متفقه انا وسوسو نذاكر فيزيا بعيد عنك
محمد: خلاص شدي حيلك عاوزين مجموع عالي
مي: ياااااارب ياميدو يارب
مي غيرت هدومها وصلت وقالت اما اروح اغتت عليهم شويه
طق طق
رشا اتفزعت وقالت هو انا ايه حكايه مع الباب النهارده
مريم: ميـــــــــــــــن بيخبط
مي: مي ياختي افتحي الباب عاوزه اسلم علي رشا حبيبه قلبي
رشا: استغفر الله انا دمي نشف
اهلا اهلا ياميمو ياعسل
مي: ازيك يارشا بتنا نور والله
رشا : بنورك ياقمرر
مريم حبت تقطع الجو الرومانسي
جررررررا ايه منك ليهاا خلصتوا الفلم الهندي
ضحكوا الاتنين وبصوا لبعض ونطوا علي مريم وبقوا يقرصوها ويضحكوهااا وف الاخر التلات الطاقه عندهم خلصت ومي استأذنت عشان تنام ورشا ومريم كملو البحث وطبعا ف الوسط الرغي علي ودنه
ف مكاااااااان تاني
ف بيت العمه امال
امال : والله العظيم هو احنا لازم صوتنا يروح وانا بقولكوا تعالوا شويه اشحال مكنتش انا اخوتكم الوحيده
انور ومحمود انكسفوا لانهم فعلا مش بيزورا بعض كتيرر بس مكتفيين بالتليفون
انور: والله يامال ياحببتي انتي عارفه الشغل واخد كل وقتي متخفيش ياحبيتي كلها كام سنه واطلع تقاعد
محمود: ليه يابني كده انت لسه صغير
انور: والله هما الجيش دايما بيعملو تقاعد ف سن صغير
محمود: ااها ربنا يعينك
وكانت ايمان ف المطبخ بتجيب الاطباق عشان الكيكيه وعلي دخلت الكيكه الجرس رن وطلع السيد اللي الظاهر حماته بتحبه
السيد: السلااااااااااااااام عليكم ازيكم ياجماعه
الله كيكه اللي بحبها
ايمان: اللي فيه دااااء خلاص خد نفسك من السلم وانا هحطلك طبق
وفضلوا الجماعه يتكلموو ا مع بعض لحد مالوقت اتاخر وكلهم رووحوو ونامووووووو
البارت خلص
ونشوووووووف ايه اللي هيحصل ف البارت الرابع
يارب يعجبكم[/COLOR[/SIZE]]
|