كاتب الموضوع :
سارونـة
المنتدى :
الارشيف
الفصل الخامس
وصلوا عبير & فهد الى مطار جنيف في سويسرا ارقى البلاد وأجملها
فهد حجز في فندق جراند هوتيل المشهور بجماله وفخامته
عبير اول مرة تجي سويسرا وفهد سافر لها كذا مرة كان يوريها وهي مثل الطفلة لما تشوف اشياء جديدة تفرح وتنبسط
عبير
كان الفندق راااااائع بمعنى الكلمة وكان يطل على بحيرة لومان بحيرة مشهووورة في سويسرا فيها نافورة جنيف .. المنظر كان يجنن .. اتفرج على كل مكان ..فهد يشرحلي ويوريني هذه المنطقة ..كنت بدي اخرج واتفرج على كل مكان بس لازم احط الملابس في الدولاب بعد رحلة طويلة من جدة الى جنيف .. على كل حال الحمد لله وصلنا بالسلامة ..مابدي عيني تغمض بدي استمتع بكل لحظة في سويسرا مع فهد
لاحظت على فهد التعب والارهاق
عبير : فهد ليش ماترتاح وتنام
فهد ابتسم بتعب : وانتي ليش ماتنامي؟
عبير : بس حاحط الملابس في الدولاب وانام
فهد جا لعند عبير : اساعدك ؟
عبير ابتسمت : لا مايحتاج شكرا .. انت ارتاح ونام
فهد ابتسم : بس انا راحتي معاكي
عبير ابتسمت بخجل: طيب عشان خاطري نام
فهد باس يد عبير : والله عشان خاطرك وبس
عبير حمرت خدودها : تصبح على خير
فهد ابتسم : وانتي من اهله
قعدت عبير تناظره الين مادخل الغرفة وهي تحس بشعور غير لفهد .. هل الايام كفيلة انو تظهر شعورها الحقيقي ؟؟؟
__________________________________________________
نروح عند ندى ومصايب ندى
ندى : مبرووووووووووووك ياسمووورة والله وصرتي ابلة انجليزي يلا عقبال ماتلاقي الوظيفة ؟
سمر ( بنت خالتها ) بابتسامة : الله يبارك فيكي
ندى مسكت يد سمر : شوفي ترى انتي تدرسي اولادي من غير فلوس من تحين اقولك
سمر : هههههههههههه الله يرجك ... خلي العريس يجي اول
ندى ضربت صدرها بفخر : لا تخافي هوا جاي في الطريق
سمر اتسدحت من الضحك : ههههههههههههههههههههههههههههههههه
ام سمر : يلا بنات ورونا همتكم في الرقص
ندى : من عيوووووني ياخالتو – اخدت الطرحة ولفتها حولين خصرها – وبدأت ترقص
( كل مرة بشوفك فيها نفسي ااه .اجيلك اقولك انك كلك على بعضك عندي بالحياة )
ورقص ندى خطيييييييييييييييييييير محد يجاريها فيه والبنات يصفقوا باعجاب
ندى سحبت سمر من يدها وبدأت ترقص .. سمر حبوبة وخجولة مرررة بس رقصها حلو بس مو احلى من رقص ندى
رقصوا البنات وسوالف الحريم اللي ماتخلص
ندى : ترى طفشت من القعدة
سمر : طيب ايش اسويلك
ندى لمحت مفتاح سيارة واخدته : هذا مفتاح سيارة مين ؟
سمر بخوف : ندى لا...لا تقوليها
ندى رفعت حواجبها وابتسمت اكبر ابتسامة : حبيبتي انتي اللي تفهمني
سمر : يامرجوجة الله يرج ابليسك ... اكيد لا ... والله لو عرف حسام حيودينا ورى الشمس
ندى : وانا اوديه ورى ظهر امه .. تعالي بس تعالي .. سحبت يدها
كان الحوش خلف مجلس الرجال ..ندى وسمر لبسوا عبيهم احتياط ..
ندى : وااااااااااااوووو سيارته جناااان ..ابتسمت بخبث والله ودي اكسرله هيا
سمر : انا طالعة مالي دعوة
ندى : تعالي يادجاجة .. انا اللي بعلمك السواقة على اصولها
ركبت ندى السيارة وسمر جلست في المقعد اللي جنبها
سمر : الله يستر .. الله يستر ... يارب حسام مايدري وقعدت تدعي ربها مليووون مرة في سرها انو حسام مايدري
ندى رفعت يدها بلامباة : ياشيخة اتلهي ..انا ماشفت في حياتي جبن زي اللي عندك
سمر : جبن ولا زيتون ههههههههههه
ندى : احلى بدأت الهيسترية حقتك وهوا دا – دعست على البنزين وعلى 180 –
والاتنين يصرخوا ويضحكوا
ندى : هههههههههههههه اخوكي ماعنده اغاني ولا متطوع
سمر : هههههههههههههههههههه
ندى : والله مامنك فايدة – قعدت تدور- مالقت شريط اغاني لقت محل اغاني
ندى : والله اخوكي لازم يفتح محل اغاني وانا اشتري منه
سمر ميلت المقعد وحاطة يدها على بطنها وتضحك : هههههههههههههههههه
ندى : لقيته هوا دا
(على قد ما شفت وعشت وايه .. ايه ايه
جربت أكتر من اللي نفسي فيه .. ايه ايه
جيتي إنتي بسرعة يا بنت الإيه .. ايه ايه
ببساطة كده قلبي قدرتي عليه .. ايه ايه
بحبك آه بحبك ودايب فيكي وبحلف من الليله دي هاعيش انا ليكي )
عند مجلس الرجال
حسام
( اخو سمر واكبر منها بسنتين وعمره 25 سنة وسيم وجذاب ..يدرس علوم قسم كيمياء اخر سنة ..روحه مرحة وظريف ..عنده انانية حبتين ...والوتر الحساس عنده سيارته ..لو صار فيها حاجة ..يدفع من جيبه عليها <<<< وهذا اللي يقهره خخخخ)
حسام : تركان منت سامع صوت غريب ؟
تركي : اكيد هذولا البنات ورجتهم ماتعرف حركاتهم
حسام : لا لا انا سامع الصوت من الحوش
تركي يتثاوب : تتوهم يالحبيب
حسام سحب تركي من يده : اتوهم هاا .. تعال وشوف
سمر بعد ماهدأت من نوبة الضحك بدأت تعض اصابعها من الخوف : ندى ابوس يدك خلاص ... والله انبسطنا وكفاية الين هنا
ندى : لسة ماشفتي حاجة .. -ابتسمت بخبث - انا انتظر الوقت المناسب واطلع بيها للشارع
سمر من الخوف سوت حالها بيغمى عليها وصحيح لو ندى استمرت على جنانها حتموت سمر على يدها
خرجوا حسام وتركي وهنا كانت الصدمة
__________________________________________________
ريما وراسها مايل على كتف رامي وبيتفرجوا فيلم Titanic
ريما تبكي : لااا لااا جاااك لاتموووت
رامي يتثاوب : حبيبتي كم مرة شفتي هذا الفيلم وعارفة النهاية ليش تبكي
ريما وهي تمسح دموعها : لانو البطل مات بعد لما حب البطلة ...بكيت اكتر : الموت فرق حبهم
رامي رفع شعره الطايح على وجهه : اووووووووففففففففف
__________________________________________________
في سويسرا
عبير كانت تشرب هوت شوكلت وهيا بتتفرج تلفزيون بس موطية الصوت عشان لاتصحي فهد ...خلصت ترتيب الملابس بس ماجالها النوم
عبير
( تحين فهد متغطي ولا لا ...المكيف امكن بارد لازم اوطيه ...ياربي هوا انا امه ..هوا رجال ويعرف مصلحته ...بس مافيها حاجة لو شفته .) صراع في داخل عبير في حاجة في قلبها تقولها روحي اتطمني عليه امكن غريزة الامومة عندها
طفت التلفزيون وراحت الغرفة على اطراف رجلها ..شافت الغرفة ثلج وفهد نايم على بطنه ومهو متغطي
عبير (( ياويللللللللي ايش هذا البرد ؟؟ امكن عشان لابسة قميص نوم قصير))
عبير كانت لابسة قميص نوم احمر حرير عاري الصدر والظهر قصير لنص الفخذ والظهر مربوط من ورا بحبال على شكل X ومن تحت دانتيل خفيف
عبير خفضت التكييف على درجة متوسطة وغطت فهد ..بدون شعور طبعت بوسة على خده ..ماحست الا بايده تمسك ايدها
فهد : واخيراا بعد طول انتظار
عبير تصرخ جواتها ( لاااااااااااااااااااااااااااااااااا ياربي ليش يصير معايا كدا دايما ) من الخجل والاحراج عيونها دمعت ..فهد مانتبه بدموعها لانو الغرفة كانت ظلمة ولو انتبه كان مات ضحك عليها لانو هوايته يتعذب فيها لما تخجل او تنحرج
فهد : واخيرا جيتي واخيرا....- مسك خده محل البوسة واتنهد - :اااااااه احلى بوسة في حياتي
عبير لاتسألوا عنها لانو الخجل عندها وصل لاعلى درجة ..وجهها مو احمر وجهها الوااااان ودرجة حرارتها مو فوق الاربعين فوق الخمسين .. واطرافها بااااااااااااااااردة زي ثلج سويسرا
فهد بعد خصل شعرها عن وجهها وقال : هلا والله بعبير
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
*_^
__________________________________________________
ندى ومادراك ماندى
ندى كانت تسوق والابتسامة مالية وجهها ... مثل الطفلة بحريتها وعفويتها مافي قيود تمنعها .. تعمل الشيء المقتنعة بيه وماتنجبر على حاجة ماتباها ... من فرحها وسعادتها عيونها تلمع بريق .. وجهها يشع بالحياة والشباب ...هذا اللي لاحظه حسام ولد خالتها على وجهها ...ابوه وهو ابوه لو طلبه مااعطاه السيارة ..لكن ندى استثناء من هذه القاعدة ...يتنازل عن السيارة وعن ابو السيارة ويشوف ضحكة عيونها ... اما تركي فاتح فمه وعيونه على اوسع حاجة ..اخته فشيلللللللة بمعنى الكلمة ...ماحس الا بحسام يبتسم بخبث ويقول :هات مفتاح سيارتك
تركي حس انو حيسوي حاجة بسيارته لانو الجزاء من جنس العمل : خد
ركب حسام سيارة تركي وجلس في مقعد السايق
حسام : تركي تعال اركب
تركي : طيب طيب
هذا كله صار وندى ولا دارية عن الدنيا ...في عالمها وسعادتها الخاصة ...
حسام : انا اللي بوريكي ياندى يابنت امك وابوكي
تركي :........................
حسام دعس البنزين وكمان على 180
ندى لمحت سيارة تركي ودققت اكتر لقت حسام هوا اللي بيسوق
ندى : سمر الحقي اخو الغفلة جاا
سمر فاقت من غيبوبتها المصطنعة : ن....عـ ...م
ندى ابتسمت اكتر : اللي سمعتيه ..اخوكي يبى يتحداني ..طيب ياحسام ياخو سمر ان ماوريتك
الاتنين دعسوا بنزين على 180 وكل واحد يروح للتاني بسرعة جنونية
سمر وتركي غمضوا عيونهم وبنفس الوقت لكن باختلاف المكان : يامجاااااااااااااانييييييييييييييييييييييييييييييييين
وهذا كان اخر صوت
___________________________________________________
ايش صار لندى وحسام وتركي وسمر ؟؟؟
ريما ورامي كناري الحب هل ستدوم المحبة ؟؟
وابطالي عبير & فهد ماذا يخبئ المستقبل لكما ؟؟
***************************************
متى ينتهي عذابك يامعذبني بجفاك
روايتي الاولى خيالية .. رومنسية ... جرئية
***************************************
|