كاتب الموضوع :
سارونـة
المنتدى :
الارشيف
الجزء الثاني العشر
فهد : ايش حتلبسي اليوم العزيمة على شرفنا مين قدنا
عبير : هههههههههه شوف هذا الاحمر وهذا البمبي ايش أختار
الاول لونه احمر واسود مموج حرير.. من الصدرمفتوح بدون اكمام ..ومخصر على جسمها..وحزام فضي على الخصر..وقصير لحد الركبه
والثاني البمبي كان قصير ونعوومي ملفوف بشريطة حولين الرقبة وبدون اكمام
ومفتوح من الظهر وعند الصدر بروش فضي على شكل فراشة
فهد : لا لا هذا حتلبسيه قدام الحريم
عبير ببراءة: ايه
فهد : اجل بطلنا لاهذا ولاهذا
عبير بوزت : لييييش مو حلو
فهد : هذا عيبه انه حلو وعليكي احلى بعد اخاف يأكلوكي
عبير : هههههههههههههههههههه
فهد : ترى من جد الحريم عيونهم تصيب ماتخيب
عبير : ربنا الحافظ
فهد : ونعم بالله طيب عشان خاطرك روحي بالبمبي وانا خليلي الاحمر ليا انا وبس وغمزلها *_^ : اوكي ؟
عبير حمرت خدودها ونزلت عيونها في الارض
فهد طبع بوسة سريعة على خدها : يلااا استناكي في الصالة
عبير ابتسمت : اوكي
دخلت عبير غرفة تبديل الملابس وكان فهد جالس يستنى في الصالة
شاف البيانو من زمان عن اخر مرة عزف عليه
عزف موسيقى كلاسيكة مررررة روووعة
كانت عيونه على البيانو وبس
فجأة سمع صوت الكعب والتقت عينه بيها وهي تنزل من الدرج كأنها ملاك
77777777777777777
ندى : ماما جهزتي ؟
ام تركي : يلااا جاهزة
ندى : الا وينه تركي
ام تركي : كان يبى يكلمني في موضوع مهم بس اجلناه عشان روحتك
ندى : ماااما هذه عبير تعرفوا يعني ايه عبير هذه تؤام روحي
ام تركي ابتسمت : الله يخليكم لبعض
ندى : امييييين يارب .. ياماما وينه تركي ؟
ام تركي : مدري واحد اتصل بيه وخرج
ندى : لااااااااااا بالمرة مو وقته
ندى دقت رقمه
ندى : الو تركي
تركي : هلا ندى
ندى : وينك يااخي خلاص جهزنا
تركي : معليش ياقلبي مح اقدر اوديكم طالبيني ضروري
ندى : لاااااااااااااااااا ليش كدا
تركي : معليش حبيبتي الروحات اكتر ان شاء الله مرة تانية
ندى : تركي هي رادة من السفر لها اسبوع
وقت مايجي الوقت نقول مرة تانية
تركي : خلاص ندووش ايش اسوي طيب انا عندي فكرة
ندى بحماس: ايش هيا ؟
تركي : حسام يوديكم
7777777777777777777777777
كانت ساحرة بمعنى الكلمة وتلفت النظر بالفستان المخصر على جسمها
كأنها عارضة ازياء اوروبية
ومكياجها كان ناعم بالمرة وضح فيها براءة الطفولة في جمالها
رااائعة وطلتها ولااروع
فهد كمل عزفه وهي تنزل من الدرج كأنها اميرة
وهي اميرة من جد بس اميرة لقلبه وبس
اول مانزلت من الدرج وقف موسيقى
فهد وقف مقابل لها : قمر ماشاء الله عليكي
عبير خجلت ورجعت شعرها لورى : تسلم
فهد خلى شعرها على جهة وحدة :لاخليه كدا يكون احلى
والله اخاف ياكلوكي بعيونهم اذا انا بدي اكلك اجل الحريم ايش يسووا
عبير : هههههههههههههه
فهد : لاناوية على قلبي
عبير : سلامة قلبك
فهد وهو يقرب منها : عيدي ايش قلتي
عبير اتحسفت قد شعر راسها : ها ولاحاجة
فهد ابتسم بخبث : متأكدة ؟
عبير : أيـ
قاطعها فجأة صوت التلفون
ترررررررررررن تررررررن ترررررررررن
فهد قعد يلعن ويسب : مايجوا الا في اللحظات المهمة
عبير عضت على شفتها تمنع ضحكتها
ولزوم الاحتياط لبست عبايتها وجهزت وخلصت
فهد وهو يكلم : خلاص مسافة الطريق نكون عندكم .. في امان الله
سكر من التلفون وشاف عبير قدام المرايا تعدل طرحتها
فهد حط ايده على كتفها : يلا مشينا
شافت انعكاس صورتهم في المرايا
وجهت نظره لها من المرايا وهو بعد اتعلقت عينه بعينها
وكل واحد منهم ابتسم ابتسامة من قلبه
777777777777777777
يعني ماودك تجينا
يعني متكبر علينا
صرت متغير وقاسي
صرت حتى تشك فينا
مانسينا الماضي والله
وعلى جفاك يعين الله
وأن نسيتوا بشكي الله
وإن هويتونا هوينا
كان يسوق على 180 ويرقص ويحرك ايده يمين شمال
ام تركي : حسام الله يهديك انتبه للسواقة
اما ندى حاطة ايديها الاتنين على فمها تمنع ضحكها
حركات هبلة كانه بيرقص ولو بيده كان جاب العصا ماقصر
وصوته كمل على الاغنية
وكل ماتخلص يعديها
مانسينا الماضي والله
وعلى جفاك يعين الله
وأن نسيتوا بشكي الله
وإن هويتونا هوينا
ام تركي : عاااشوا عاااشوا ياولدي
هنا ندى ماقدرت تمنع حالها من الضحك : هههههههههههههههههههههههههه
حتى امها كملت على هباله
حسام وقف السيارة فجأة وطلع صوت كأنه يفحط
دار وجهه لجهة ندى ابتسم ابتسامة تذوب الحجر : عجبتك ؟؟
ندى : ههههههههههههههههههههه مع الضحك مو قادرة تتكلم ( لا هذا مجنون رسمي )
حسام كان بيتكلم بس وقفه صوت خالته
ام تركي : يلا ياولدي اتأخرنا
حسام : حاضر لعيونك ولعيون الغوالي وغمز لندى *_^ من مراية السيارة
ندى في خاطرها الله يلعن امها المذلة كان جيت بتاكسي ارحم
بس عشان خاطر عبير اجي مع الكلاب كمان <<< ايه كلاب هين
77777777777777777777777
عند بيت اهل عبير
فهد وقف سيارته عند الباب : يلا وصلنا مافي بوسة
عبير : ههههههههههه هنا لا
فهد : بسيطة مردودة ان شاء الله
دقيقة اتصل على امي اكيد انها جوا مع ريما
فهد : هلا يمه .. كنت بقولك انو خلاص وصلنا وعبير دحين تكون عندكم
يمه حصني عبير من العين ولاتأكلوها تراني اباها ههههههههههههه .. تسلم عيونك يالغلا .. يلا في امان الله
فهد وهو يبوسها على خدها : انتبهي لنفسك
عبير ابتسمت من تحت الغطا : ان شاء الله –فكت لباب –
فهد : عبير
عبير : نعم
فهد : حتوحشيني
عبير ابتسمت: وانت اكتر .. مع السلامة
فهد : مع السلامة
777777777777777777777777777777
حسام : اوصوفلي الطريق
ام تركي : والله ياولدي انا مااعرف اوصف ..ندى اوصفيله
حسام ماصدق خبر ابتسم : ارشديني على الطريق يامرشدتي
ندى (( هذا بيستهبل ولا بيذلنا )) : تاني لفة على يدك اليسار هذاك البيت الابيض
حسام كان شايفه بس حب يستعبط : اية واحد هذاك –اشرعلى بيت تاني –
ندى مدت ايدها واشرت: لاا مو هذا تاني واحد
حسام لو كان بيده كان باس يدها هذه اللي قاعدة تأشر فيها بس مسك حاله
: يلا وصلنا
ام تركي : مشكوور ياولدي ماتقصر تعبناك معانا
حسام : تعبكم راحة
ندى ماقدرت ماتشكره بصوت واطي : شكرا
حسام انبسط من قلبه : العفو انتي تامري امر وانا في الخدمة في أي وقت
ندى ابتسمت وفرحت بس مابينت
ام تركي : في امان الله
حسام : في امان الله
7777777777777777777777777
لولولولولولولولولولولولولولولولولولوليييييييييييييييييش
الف الصلاة والسلام عليك ياحبيب الله محمد
لولولولولولولولولييييييييييش
لا اله الا الله في عين الحسودين
الف الصلاة والسلام عليك ياحبيب الله محمد
عبير وجهها صار مليووون لون
وكل الحريم يطالعوا فيها ويصلوا على النبي
جمال ودلال واخلاق كاملة ومالكامل غير الله تعالى
وكل وحدة تقول في بالها ياريتني ماخدتها لولدي
ام عبير سلمت على بنتها وشوي تبكي بس منعت دموع فرحتها
عشان لاتخرب على عبير
منال ماقدرت تمنع دموعها : عبيــــــــــــر
عبير حضنتها : منال ياقلبي وحشتيني
سلمى فكت منال وحضنت عبير : لاتلعني خبر البنت ولاتبكي يامشاعر حساسة
عبير : هههههههههههههههه سلمى كيفك ياعيوني
سلمى : بخير وتمااام التمااام تعالي سلمي على الحريم قدامك مشوار
عبير : ههههههههه ان شاء الله اقولكم ندوش ماجات
ماخلصت كلمتها الا وتلاقيها عند الباب
لو على عبير تركض ركض لعند ندى وتحضنها
ندى اول مادخلت وسلمت على ام عبير
كانت تدور بنظرها على عبير
لمحتها والتقت نظراتهم وابتسامة من قلبهم
ندى ماقدرت تمسك حالها راحت لعند عبير
وعبير مشيت لحد عندها
وحضنوا بعض قدام الحريم
ندى : وحشتينــــــــــــــــــــــــــــــي
عبير : وانتي اكتـــــــــــــــــــــــــــر ياقلبي
كل الحريم وجهوا نظراتهم لهم
ندى كانت لابسة تنورة لعند الركبة مخططة ابيض اسود
وعليها بلوزة سودا بدون اكمام لها فتحة من عند الصدر وياقتها مرفوعة لفوق
بطريقة مرة حلوة
فاردة شعرها الطويل وملفته بالفير وطالعة مرة كيوت
عبير كانت بفستانها البمبي المخصر على جسمها والقصير
ومطلعها كأنها اميرة رافعة شعرها بتسريحة حلوة وخفيفة وعليها طوق يلمع
اللي يطالع فيهم كأنهم توأم اميرات وكل وحدة تقول الزين عندي
سلموا على الحريم وكل وحدة جلست جنب التانية مسكوا في يد بعض والابتسامة على وجيههم
77777777777777777777777
سمر وهي تنط من الفرح : ماما باركيلي اتعينت اتعينت
ام حسام : لولولولولولولولولويييييييييش الف الف الف مبروك يابنتي
سمر حضنتها : الله يبارك فيكي يارب
حسام : فرحوني معاكم
سمر : بسم الله انتا متى جيت ؟
حسام رمى بجسمه على الكنبة : قبل شوي ناسية انو اخوكي معاه شهادة التميز في السواقة على 180
سمر : هههههههههههه وانا اشهد
ام حسام : الله يهديك يارب
حسام : اميييين .. ماقلتولي ايش الخبر الحلو؟
ام حسام بفرح : سمر لقت وظيفة واالحمد لله عينوها
حسام : من جد ؟-فتح ذراعه - مبرووووووك سمورة الف مبروووووووووك
سمر حضنته : الله يبارك فيك
حسام : والله وسمورة صارت معلمة مين قدها خلاص تدرسي عيالي ببلاش
سمر : ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ام حسام :ان شاء الله يارب ليش تضحكي
سمر وهي توقف نوبة الضحك : نفس كلام ندى بالضبط
حسام ابتسم : هي كدا قالت
سمر : هههههههههههههههه بالحرف
ام حسام : القلوب عند بعضها
حسام وهو يرجع جسمه لورى ويتنهد وبصوت واطي : ايه والله القلوب عند بعضها
77777777777777777777777
ندى وعبير كان يضحكوا مع بعض
كأنهم بيسترجعوا ذكرياتهم في أيام المدارس
عبير : هههههههههههههههههه وبعدين
ندى : لا ابدا وجهه صار طماطم انا صراحة كنت خايفة يمد ايده بس مابينت له
عبير : يخسى يمد ايده
ندى اتذكرت موضوع الكف وحبت تقوله لعبير بس مارضيت تخرب فرحتها
عبير حست بتغيير لون وجه ندى
عبير : ندووش
ندى : هاا .هلا
عبير : وين سرحتي ؟
ندى : ولاحاجة
عبير : لا على غيري قوللي ايش مخبية
ندى : حسام
عبير : ايش فيه ؟
ندى : حسام مـ..
......: هلا بالبنات الحلوين
ندى وعبير التفتوا لريما
عبير وندى في نفس الوقت : حياااكي
ريما : ههههههههه ماشاء الله عليكم كأنكم تؤام
ندى وعبير ناظروا في بعض بعدين ناظروا في ريما : واكتر من اخوات
ريما : ههههههههههههههههههه والله ماغلطت يوم قلت عنكم تؤام
كل مرة اشوفك فيها ببقى نفسي اااه
التفتوا لصوت الاغنية
كانوا منال وسلمى حايسين ومن غير مايقصدوا طلع الصوت عالي
عبير وندى طالعوا في بعض : اغنيتنا
سلمى سحبت ندى من ايدها : يلااا ارقصي
عبير ابتسمت : يلااا ندووش
ندى قامت : قومي معايا
عبير : لا تمزحي كيف ارقص وانا لسة عروس ايش حيقولوا الحريم ؟
ندى : ماعليكي قومي بس قومي لاتعملي زي سمر الخجولة
عبير : لا والله فشيلة مااقدر
ندى : عبيــر اتزوجنا وعقلنا مو عندي يلا قدامي
عبير قامت بالقووة : ريووومهـ ارقصي معانا
ريما : والله ياريت بس – اشرت على بطنها – فهد مو راضي
عبير : ههههههههههه اوكي
كل مرة اشوفك فيها ببقى نفسي ااه
اجيلك اقولك انك كلك على بعضك عندي بالحياة طيب ااااه
كله الا دا واياك تسبني لا لا لا
ريما وسلمى ومنال قعدوا يصفقوا وهما يتفرجوا في عبير وندى
برقصهم الخطييييييير اللي محد يقدر ينافسهم فيه
مثل الاخوات بالضبط ورقصهم كأنه متمرن قبلها بفترة
اصوات سوالف الحريم اللي كانت مالية المكان صارت سكوووت
وهما يتفرجوا على رقصهم وضحكاتهم مع بعض
حتى الحريم كملوا وصاروا يصفقوا مع البقية
ويطالعوا فيهم باعجاااااب
777777777777777777
رامي : وهذا كل اللي صار
فهد : الـ.....-بلع كلمته – مهما تكن هي بنت خالته
رامي : الحقيرة الواطية الـ.#$#@%
فهد ماتوقع هذا الكلام يطلع منه وهو اقرب لها : رامي استهدي بالله يارجال
مايصير كدا
رامي : يعني يصير انو وحدة حقيرة مثلها تلعب بسمعة زوجتي وشرفها
وتهدم اللي بيني وبينها
وتكون السبب في ضياع ولدي اللي في طريق
وتباني اسكت يافهد
فهد : صلي على النبي يارجال
رامي : عليه الصلاة والسلام
فهد لما شاف خوف رامي على اخته ماندم لحظة انه استأمنه عليها : طيب وينها دحين
رامي : في جهنم اللي تاخدها
فهد بعتاااب : رااامي
رامي اتنهد : رجعت هي وامها الشرقية بعد سواد العملة اللي عملتها
فهد : طيب خلاص الحمد لله ماله داعي كل هالعصبية
رامي : استغفر الله العظيم والله من قهري يااخوي من قهري
777777777777777777
بعد ماخلصوا رقص
الكل صفق لهم
عبير وندى جلسوا جنب بعض وكل الانظار عليهم
طالعوا في بعض
وفي عيونها تقول للتانية ( احراااااااااااااااااج )
وواضح من خدودهم الحمرا
ريما : الله يعينك يافهد وغمزت لعبير *_^
عبير كملت عليها وزاد الاحراج
ندى : ههههههههههه يالبي على الحيا
عبير : نـــدى
ريما وندى وعبير كملوا سوالفهم وضحكاتهم
ام عبير : العشـــا اتفضلوا
في هذه اللحظة دق الجوال
منت فاهم ... ياأغلى من مر بعيوني ...
عاشقك .. سلم امره ... للغرام
شفت فيك .. العمر يالقلب الحنون ..
من عرفتك ... وانا عايش بهيام ...
مو الكل انتبه لانهم دخلوا البوفيه
عبير ردت : الوو
......: هلا قلبي
عبير : هلا حبيبي
فهد : حياتي وحشتيني
عبير : وانت اكتر
فهد " اجل حأجيكي اخدك من الباب الوراني
عبير : هههههههههههههههههههه
فهد : من جد اتكلم ؟؟
عبير : ههههههههههه لا مجنون
فهد : ايوة مجنون فيكي ومستشفى المجانين بيتنا هيا نرجع
عبير انفجرت ضحك : ههههههههههههههههههههههههههههه
فهد : ااااه ياويل قلبي من ضحكتك
عبير كانت بتتكلم بس ريما سحبت منها السماعة
ريما : ممكن ؟
عبير : ههههههه اتفضلي
ريما : خير يافهيد ايش تبي في عبير دحين البنت صارت لنا لاتخربها
فهد : اهلا اهلا ريموووه اقول اتزوجنا واللسان طلع هاا ؟
ريما : اية لسان يابو عبد الله
عبير استحت من كلمة ابو عبد الله يعني ولدها حيسميه عبد الله
فهد : قولي لام عبد الله انا جاي امرها
ريما : يقولك يام عبد الله انا جاي امرك
عبير استحت اكتر وندى ابتسمت وغمزلتها
عبير بخجل: اللي يشوفه
ريما : لااا ماشاء الله عليكم انا صرت مرسال الحب
وكمان كيف يمرك وانتي لسة مااتعشيتي
فهد : مااتعشت خلاص انا اخدها ونروح مطعم
ريما : ومين يسكت الحريم ؟
فهد : قوليلهم الرجال بكره عنده دوام عشان كدا بده يمرها
ريما : والله وتعرف تدبر امها
فهد : افااا عليكي انا فهد
هيا خلاص مسافة الطريق اكون عندكم
ريما : فهد
فهد : هلا
ريما : ليش ماتجي بكره او بعده تبات في بيتنا
فهد : والله فكرة اقعد مع الوالد اتطمن عليه انا اشوف الوضع
وارد عليكي
ريما : ياريت عشان تونسني عبير
فهد : يعني مو عشاني
ريما : انت الخير والبركة
فهد : احسب .. يلاا بوسيلي عبير بوسة كبيرة
ريما ان شاء الله توصل بالسلامة
فهد : مع السلامة
ريما : مع السلامة
واول ماخلصت المكالمة باست عبير : هذه من فهد
عبير وندى : ههههههههههههههه
ريما : يلا فهد حيجيكي
الحريم خرجوا
ام عبير : ليش ماتعشيتوا ؟؟
ريما : انـا ...
ماكملت كلمتها الا تلاقي الصحن قدامها
ام فهد : يمه كلي انتي حامل
ريما ابتسمت : الله يخليكي ليا يارب
وام تركي : يلاا ندى قومي تعشي
ندى : حاضر مسكت ايد عبير : لاتروحي الا لما اجيكي اوكي ؟
عبير ابتسمت : اوكي
ام عبير : يلاا عبير قومي
عبير : دحين فهد جاي يأخذني
ام عبير : ليش يابنتي بدري تو الناس
عبير : بدري من عمرك بس
ريما : بكره عنده دوام يبى يرجع بدري
ام عبير : اللي يشوفه زوجك مع انه كان ودنا نقعد معاكي اطول من كدا
القعدة معاكي ماينشبع منها
عبير : ان شاء الله ازوركم دايما
سلمى ومنال : عبير
عبير التفت لهم : هلا
منال : تعالي بدي اوريكي شيء
عبير قامت معاهم : يلا جاية
سلمى فكت غرفة نوم عبير
ماتغير منها شيء كأنها امس تاركتها
اشتاقت لها واشتاقت تنام على سريرها
عبير تدور في الغرفة : اااااااااه غرفتي
منال : غمضي عيونك
عبير ابتسمت: في مفاجأة ؟؟
منال غمزتلها: ايوة
عبير غمضت عيونها
بعد ثواني
سلمى : افتحي
فتحت عيونها
كان كرتون كبير مغلفة وملفوفة بشريطة وردية
عبير : واااااو هدية ؟
سلمى : هدية رجوعك بالسلامة وعشان صارعندنا حريم في بيتنا وغمزلتها *_^
عبير حمرت خدودها : ياقليلة الادب
منال وسلمى : هههههههههههههههههههه
سلمى همست لعبير في اذنها
عبير اول ماسمعت الكلام وجهها ضرب مليون لون : وجععع استحي على دمك امي ماسألتني هالسؤال
سلمى ببراءة وترمش بعيونها : I don't say anything?
عبير ضربتها بالمخدة : حماااارة
منال وسلمى : ههههههههههههههههههه
عبير : الله لايحرمني منكم ومن ضحكتكم
منال اتجمعت الدموع بعيونها : عبير البيت من دونك مايسوى
عبير : منال الله يخليكي لاتخليني ابكي
منال حضنت عبير وسلمى جات معاهم
الاخوات اخوات وهنا تبان الاخوة الحقيقية
777777777777777777777
ندى : وينها عبير
ريما : سلمى ومنال اخذوها على الغرفة
ندى : اهااا
ريما : تعرفي ياندى اني حبيتك ماشاء الله عليكي تدخلي القلب
ندى : الله يخليكي هذا من ذوقك
ريما : لو كان عندي اخو تاني غير فهد كان زوجتك اياه
فجأة تمر من قدامها صورة حسام وهو حاملها يوم الكباين (( احلى هنا معاكي ياحبيبة ياقلبي ))
نفضت راسها من هذه الذكري وسكتت
ريما : ياهووو وين رحنا
ندى : هاا لا ابدا معاكي
ريما بنص عين : علينا ؟
ندى كانت بترد بس عبير جات
عبير : في مين تحشوا
ندى : فيكي نقول عبير يوم اتزوجت عقلت وكلامها كله حرفين والسلام
عبير اتوسعت عيونها : أنــا؟
ريما : هههههههههههههههههههه
عبير : هين ياندوش تضحكي عليا
فجأة تدق نغمة جوال عبير
منت فاهم
ندى : عبير على فكرة هذه النغمة من فين جبيتها هذا مو صوت عباس ابراهيم
ماشاء الله هذا احلى
عبير ابتسمت : هذا صوت فهد
ريما : وانا اقول هذا الصوت مو غريب عليا
ندى : ماشاء الله تبارك الله صوته يهبل
عبير رجعت ذاكرتها يوم المطعم قعد يدق على الطاولة ويغني
عبير كانت مخبية الجوال بين يدها وكانت تسجله
ريما وندى : الووووووووو
عبير : هااا نعم نعم
ندى : ههههههههههههههههههه صحيناكي من ذكريتك السعيدة
فهد حرق الجوال من كثر مايدق عليكي
عبير توها اتذكرت : هااا وي نسيت
ردت : الو .. خلاص انا البس العباية واكون عندك .. مع السلامة
اول ماسكرت سلمت على ندى وريما : اشوفكم على خير
ريما : حتشوفيني كتير وحتعرفي السبب عند فهد وغمزتلها *_^
عبير : ان شاء الله
ندى : عبوورة كان نفسي اقعد معاكي اطول من كدا مشتاقلتك بالمرة
عبير : ان شاء الله ازورك وانتي كمان زوريني اوكي ؟
ندى : اوكي
عبير : مع السلامة
ندى وريما : مع السلامة
لبست عبير العباية وسلمت على امها واخواتها
وطلعت
777777777777777777777777
في السيارة
فهد : توها تنور السيارة
عبير بخجل : منورة بيك
فهد : يلا حبيبتي اختاري مطعم من اللي يحبه قلبك
عبير : اللي تشوفه
فهد : ايش رأيك نروح هذاك المطعم اللي رحناه في اسبوع العسل حتى شهر ماكملناه
عبير : ههههههههههه براحتك
777777777777777777777
ام تركي : يلا ندى تركي اتصل يقول يلااا
ندى : طيب ثواني واتجهز
ام تركي تسلم على ام عبير : مبروووك الف مبروووك لعبير وعقبال بناتك التانين
ام عبير : الله يبارك فيكي وعقبال ماتفرحي بندى ان شاء الله
ام تركي ابتسمت : ان شاء الله
ندى : ريوومة انبسطت معاكي كتير لازم تجي تزوريني انتي وعبير
ريما : اكيد مافيها كلام ان شاء الله
ندى : الله يقومك بالسلامة يارب وانتبهي على حالك وعلى اللي في بطنك
ريما : ان شاء الله انتي تامري امر
ندى تسلم عليها : يلاا اشوفك على خير مع السلامة
ريما : ان شاء الله مع السلامة
77777777777777777777777
في سيارة تركي
ندى بفرح : اليوم انبسطت على الاخر
تركي : ان شاء الله دووووم
ام تركي : تركي كان في موضوع تبى تقوله لي
تركي : في البيت ان شاء الله بقولك
ندى اشتغلت اللقافة : ايش هوا ؟
تركي : شوف الملقوفة بعدين تعرفي ان شاء الله
ندى : لا الله يخليك قول
الله يخليك ..الله يخليك .. الله يخليك
تركي يشد شعر راسه : ندى هلكتيني
ندى ابتسمت : قووووول
تركي : قررت اني
ندى : ايوة ؟؟
تركي ابتسم وغمزلها من مراية السيارة : اني اخطب
777777777777777777777
في المطعم
جلست عبير تتذكر كيف كان فهد يطالع فيها
وكيف كان يدق على الطاولة ويغني لها
كأنهم كانوا مخطبوين
مانتبهت باللي قعد يطالع فيها وهي تبتسم تشرب تتنفس
عبير انتبهت بفهد يطالع فيها ابتسمت : ليش تطالعني ؟
فهد حط ايده على خده وكمل تأملاته
عبير ابتسمت بخجل وبدلع من غير ماتقصد : فهـــــد
فهد : ياعيون فهد
عبير : لاتطالع فيا كدا
فهد : ليش مو زوجتي حلالي
عبير بخجل : بس مو كدا
فهد بخبث :اجل كيف ؟
عبير كانت بتتكلم بس قاطعها صوت الجوال
فهد : مين ؟
عبير رفعت كتوفها : مدري رقم غريب
فهد : اعطيلي هوا
عبير : اتفضل
فهد رد : الو
.....: السلام عليكم
فهد : وعليكم السلام
......: هذا رقم ام هاني
فهد : لا الرقم غلط
.....: طيب مشكووور في امان الله
فهد سكر التلفون من غير مايرد عليه واعطى الجوال لعبير
عبير: داق غلط صح ؟
فهد بهدوء: ايه
طق طق طق
كان الجرسون جايب معاه العشا
عبير اتغطت
وفهد اخد منه العشا
اتعشوا في هدوء تام
77777777777777777777
ندى : وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااو
ام تركي فرحت من قلبها : والله ؟؟
تركي حرك راسه : ايه والله
ندى : تركي حيخطب ..تركي حيخطب
لولولولولولولولولولولولولولويييييييييش
تركي : هههههههههههههههههههههه الله يرج ابليسك
ام تركي : ومين سعيدة الحظ ولا تباها من اختياري
ندى ضربت ايدها في راسها : اهم سؤال مين العروس
تركي : لا هي اختياري
ندى : ماشاء الله مختار وخالص مين مين ؟؟
تركي : حزروا مين
ندى : تركي مو وقت حزايرتك قول مين
تركي ابتسم ابتسامة تذوب الحجر : سمر
ندى قعدت تنط في السيارة : سمر مرت اخويا لولولولولوييييييييش
دخلت شريط الاغاني في السيارة
وقعدت تغني
الدنيا حلوة واحلى سنين بنعيشها واحنا ياناس عاشقين
ننسى اللي فاتنا ونعيش حياتنا على الحب متواعدين
سمر وتركي اتنين اتنين
متجمعين في الهوى دايبين
على ايه تكشر وعلى ايه تفكر
دا العمر كله يومين
تركي : ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
تركي التفت على امه كانت ساكتة وواضح من وجهها الارتباك : يمه فيكي شيء
ام تركي ابتسمت مجاملة : لا ولا حاجة ياولدي مبروك الف مبروك
ندى : سمر اخلاق ودلال وجمال مين قدك ياعم
ام تركي : ..............
تركي : لا في حاجة مخبيتها ياام تركي
ام تركي مسكت ايد تركي : في البيت اقولك ..ندى ماتدري عن الخبر
تركي طالع في الارتباك على وجهها ورد : طيب
ام تركي بصوت عالي لندى : الله يسعدكم ويتمملكم على خير
ندى: اميين
تركي بهدوء : امييين
7777777777777777777777777
اليوم اللي بعده
قرروا فهد وعبير يقعدوا كم يوم عند بيت العيلة
مع ريما لانو رامي مايجي الا وقت النوم
وبيت العيلة كبير وغرفه كتيرة
فهد : السلام عليكم ياهل البيت
ام فهد : وعليكم السلام والرحمة هلا والله بفهد وعبير توه ينور البيت
عبير وهي تسلم على ام فهد : منور بيكم ياعمتي
فهد : الا وينها ريما ؟
ريما : مين يسأل عني ؟
فهد : هلا بأم فهد التانية
ريما : هههههههههههههه هلا بيك
ريما سلمت على عبير : هلا بعروستنا
عبير ابتسمت : هلا فيكي
ريما : نور البيت
عبير وفهد : منور بيكم
ريما : سامو سامو << اسم الشغالة
سامو : نعم ماما
ريما : خدي الشنط وحطيها في غرفة بابا فهد
سامو : حاضر ماما
ريما : ليه واقفين اتفضلوا
في الصالة
فهد كان جالس جنب عبير وحاطط ايده على كتفها : ووين رامي ؟؟
ريما : في البيت مع العمال
فهد : اهااا
ام فهد : كيفك عبير اخبارك ؟
عبير بابتسامة : بخير الحمد لله
ريما : وكيف فهد معاكي وغمزتلها *_^
عبير ابتسمت بخجل وطالعت فيه
كانت عينه عليها ومستني الجواب
ردت بخجل : الحمد لله
فهد وهو يغمزلها : بس ؟
عبير حمرت خدودها
ام فهد وريما : هههههههههههههههههه
ابو فهد : السلام عليكم
الكل: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
فهد قام وباس راس ابوه : كيفك يبه اخبارك ؟
ابو فهد ابتسم : الحمد لله على كل حال ياولدي
قامت عبير وباست راسه : هلا عمي عساك بالقوة
ابو فهد ابتسم : الله يقويكي
جلسوا وسوالف وضحك
77777777777777777777777
طق طق طق طق
ام تركي : اتفضل
تركي : يمه ممكن اكلمك في موضوع
ام تركي : من اول بستناك تعال
جلس تركي مقابل لامه : يمه ايش الموضوع اللي مخبيته عليا ؟
ام تركي ماقدرت تخفي الارتباك على وجهها : سمر
تركي بهدوء : مالها سمر ؟
ام تركي بتوتر: سمر بنت ماعليها كلام اخلاق وجمال وتعليم والكل بيشهد لها بكدا بس
تركي : يمه وترتيني معاكي
ام تركي نزلت عيونها للارض: سمر مو بنت
77777777777777777777
دق الجوال
وكانت المكالمة لابو فهد قام من الصالة وراح لغرفة تانية
فهد : يلااا تصبحوا على خير
ام فهد : وين بدري ؟
ريما : خلي عبير معانا وروح نام
فهد وهو يغمز لعبير : وهل استغنى ؟
عبير لاتسألوا عنها وجهها ضرب مليون لون
ريما وام فهد : ههههههههههههههه
فهد وهو يحط ايده على كتف عبير : يلا تصبحوا على خير
ام فهد وريما : وانتوا من اهله
وهما في الطريق لغرفتهم
فهد : هاا كيف انبسطتي
عبير : اكيد
فهد : ان شاء الله دوووم
فهد وعبير دخلوا الغرفة وهنا كانت الصدمة
777777777777777777777777
تركي قام من مكانه بعصبية : كيف مو بنت ؟؟
ام تركي : ياولدي أهدأ ... سمر صارلها حادث وهي صغيرة
تركي اتوسعت عيونه وماحس بحاله وهو يرجع مرة تانية لمكانه : حــ,,,ادث
ام تركي ماقدرت تمنع دمعة الالم على بنت اختها : كان عمرها 4 سنين
وكانت تلعب مع اخوها حسام وانا وام حسام كنا قاعدين نتكلم ومو داريين عن الدنيا
-زادت دمعتها لدموع - حسام دفعها بالدراجة وسمر طاحت من الدراجة و...
ماقدرت تكمل وبكيت
تركي حط ايده على جبينه واتنهد من قلبه(( وفقدت اأعز ماتملك أي بنت ))
بعدها طبطب على كتف امه : ولايهمك ياامي
ام تركي رفعت راسها : حتتزوجها ؟؟
تركي خرج من الغرفة من غير مايرد عليها وكل خطوة بيترنح فيها
سمر مو بنت
سمر مو بنت
سمر مو بنت
سمر مو بنت
77777777777777777
ام فهد : ايوة يابنتي كيف اخبار الحمل معاكي ؟
ريما تتحسس على بطنها : بدأ يتحرك والحمد لله انا كنت خايفة بعد الطيحة انو ....
ام فهد قاطعتها : الله لايعيد الشر يابنتي .. والحمد لله على كل حال
ريما : يلااا عقبال عبير لما تجيب نونو
ام فهد\ ترفع يدها : اميييييين يارب
فهد دخل الغرفة
فهد : سلااام
ريما وام فهد : وعليكم السلام
فهد يحك شعره من الغضب : ليش كدا
ام فهد وريما ناظروا في بعض مو فاهمين : ايش ؟؟
فهد ويهز رجله من العصبية : ليش الأسرة منفصلة ؟
ريما انفجرت من الضحك: ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ام فهد : ههههههههههههههههههههه
فهد يبعد شعره عن وجهه : يمه ريما ماقلت شي يضحك
ابو فهد دخل : السلام عليكم
الكل : وعليكم السلام
فهد : خلااص انا رايح انام تصبحوا على خير
الكل : وانت من اهله
ريما تضحك على فهد ... وفهد يتوعدها بيده
دخل الغرفة لقى عبير تمثل النوم
فهد قعد على السرير : نايمة هااا
عبير :................................
فهد : طيب ياعبير يابنت العم
حست بيه يقوم ويروح السرير الثاني فتحت عيونها ببطئ
شافته يدير وجهه لجهتها غمضت عيونها بسرعة
فهد ابتسم ابتسامة لها الف معنى ونام جنبها: تعرفي اني عنك ابد مااستغني
إنسى كل الناس خليني احضنك
غمض عيونك وإنسى بحضني نفسك
إنسى عمرك وأنسى عمري
امتزج بيا وصير عطري
ليش وانا وياك احس بالوقت يجري
كان صوت الاغنية يتردد من الجيران
فهد : تصدقي هذولي جيران مزعجين بس عرفوا يختاروا الاغنية
عبير كانت تركز في كل حركة يعملها
ابتسامته .. غميزاته وهو يتكلم .. عيونه اللي تلمع ...دقات قلبه الجنونية مع انه بيتكلم عادي
حطت راسها على كتفه في احساس بقلبها ماتعرف تفسره
حب
خوف
عشق
جنون
ماتعرف توصف لكن الاكيد انها ماتلاقي الامان الا معاه
مهما جرحها فهو اللي يداوي
ومهما غلط فهو اللي يعتذر
ومهما نزل الدموع بكل دمعة يعوضها بضحكة
77777777777777777777
صراع في داخل تركي
مافي رجال سعودي يرضى ببنت مو بكر
بس هوا مايشك لحظة في اخلاقها وتصرفاتها
الخجل في كل حركة تقوم بيها
والكل بيشهد باخلاق سمر
ماقدر ينكر حمرة الخجل يوم لمحها يوم الكباين
يوم ارتمت في حضنه ولما التقت عينه بعينها
يوم الجيت وماقدر يخفي اعجابه فيها
لما لفت وجهها وضرب مليون لون
سمر اللي ملكت القلب بخجلها وعذريتها
هي نفسها اللي يحاول يتناسها لانه عذريتها مالها وجود
لاااااااا ياتركي لاااا
..............: ياهووووووو وينك
رفع راسه لزميله اللي يناديه ماكان حاسس بدوشة العمل ماكان حاسس غير بمطرقة تدق في راسه من كثر التفكير
.......: تركي وش فيك مو طبيعي هذا اليوم
التفت لزملاؤه كانوا حاسين فيه
ماقدر يخفي الارتباك الواضح
.........: لازم تاخد اجازة واحنا حنوفي
تركي ابتسم ابتسامة امتنان مع تعب : مشكور
وقع على ورقة الخروج وماتدري رجوله توديه وين
7777777777777777777
حسام يتقلب في السرير اكتر من مرة
هوا عنده زي مرض البنات مايقدر يشوف جواله مايرن باتصالتهم
مايقدر مايتفق مع اصحابه روحة هنا وروحة هنا
لكن اول مايمسك الجوال يدق على بنت
يتذكر ندى
يمر طيفها من قدامه
ضحكتها
ابتسامتها
عيونها
حتى دمعتها مانسيها
ونات المها في اذنه صداها
ايش هذا الشعور اللي يمر فيه
عرف بنات قد شعر راسه
لكن ندى في عنادها في شقاوتها ماشاف ولا حيشوف
7777777777777777777777
اما ندى ماكان حالها احسن منه
(( أحبك ...أحبك ...أحبك
احلى هنا معاكي ياحبيبة قلبي
حبيبتي انتي ام الغالي ))
مسكت راسها بقوة تحسه حينفجر
اكيد النذل الحقير متعود على هالكلام من البنات الخايسات
لا ويحسبني من اللي ميته عليه
مالت مابقي الا هوا
بس هيا ماتقدر تنكر اعجاب البنات فيه
كل مايمر يطالعوا فيه كأنهم ماشافوا غيره
هوا وسيم الا حلوو ويهبل وهي ماتنكر
ندى ايش فيكي من متى انتي تفكري كدا
مسكت راسها بقوة وصرخت : اطللللللع من رااااااسي ياكللللللب
77777777777777777777777
في صباح اليوم التاني
صحي فهد من النوم مالقى عبير جنبه
قام من السرير بكسل
البيجامة جهة طلعة وجهة نازلة وشعره مكدش
راح الحمام – الله يعزكم-
اخد دوش وراه دوام وهم
اول ماحط وجهه بالمرايا
(( كل دوام وانت حبيبي ))
كانت مكتوبة بالروج الاحمر على المرايا ومرسوم جنبها قلب
ابتسم من قلبه
خرج من الحمام – الله يعزكم-
وبرضو مالقاها في الغرفة
دق جواله على نغمة اغنية اجنبية
ابتسم ورد : hi
I am fine how r u ?
How is America with not me ?
ضحك بعدها ضحكة طويلة
Yes I wedded but I don’t forget you
How can I forget that ?
told to her I don't care
leave her to doing anything I don't care
oh my god she is crazy
ok I talk with you other time
bye
7777777777777777777777
جهزتله الفطور عشان اليوم اول دوام
(( ايوة تزوجت لكني مانسيتك
كيف انسى ؟
اخبرها اني مح اهتم
اتركها تسوي اللي تباه
ياربــــــــي هذه مجنونة
اكلمك وقت تاني ))
غصب عنها الفطور اللي كانت حاملته طاح من يدها
طراااااااااااااااااخ
التفت للصوت : عبيــ..ر ؟
فهد مين اللي كان يكلمه وايش هيا الافكار اللي في بال عبير ؟؟
تركي هل حيتقدم لسمر بعد اللي عرفه؟؟
حسام ومحاولة تغيره لعيون ندى ؟؟
وندى وحالتها بسبب حسام ؟؟
نهــــاية البـــــــــارت
*******************************
متى ينتهي عذابك يامعذبني بجفاك
روايتي الاولى خيالية .. رومنسية ... جرئية
********************************
|