كاتب الموضوع :
سارونـة
المنتدى :
الارشيف
تـــابـــــــع الفصل العاشر
___________________
كان قاعد قدام المدفأة وهو عارف النار اللي جواته اكبر من هذه النار ..
فجأة حس الصورة تروح من قدامه ... وريحة عطرها سبقتها ...وحس بنعومة ايدها الصغيرة ... ابتسم اكبر ابتسامة ودار لجهتها
عبير بصوت حنون: حبيبي انا اسفة والله ماكان قصدي
مسح على خدها بابتسامة حنونة : انا اسف كمان عشان عليت صوتي بس والله من خوفي عليكي
عبير : هذا اللي عارفته ومتأكدة منه –حطت راسها على حجره واخدت ايده وقعدت تلعب باصابعيه - فهد
فهد بابتسامة تذوب الصخر وهو يمسح على شعرها: ياعيون فهد
عبير طلعت الورود وحطتها في ايده: انا مارحت هناك الا عشان اهديك هذه –اهتز صوتها – والله ماكنت عارفة انو في احد هناك
فهد اخد الورود وحطها على شعرها : انتي احلى وردة في حياتي
عبير ابتسمت بخجل وكملت كلامها اللي جاية عشانه ناظرت في عيونه بالضبط : انت ليش تحميني وتدافع عني بس لاني زوجتك ؟
كانت تتوقع تلاقي الارتباك والتهرب في عيونه بس عكس توقعاتها ابتسم بثقة ورد: اللي يحب يضحي عشان اللي يحبه
رمشت اكتر من مرة مو مستوعبة جوابه بعد لما شافت ابتسامته ابتسمت بخجل اكبر ... ناظرت في عيونه ... وتعلقت نظراتهم ببعض ... هيا مترددة ...وهوا جرائته تعمي عنه كل حاجة .... شافت في عيونه الاصرار قبلت وابتسمت بخجل
و *_^
طلعت تنهيدة من قلبه وهو يناظرها بحب
اما هيا وجهها ضرب جميع الألوان
قامت تتهرب وكالعادة : بدي اجيب موية
اما هوا حفظ حركاتها صم ابتسم بخبث وقال : موية ولا تتهربي
عبير وعيونها على الأرض : مـ..وية
فهد : طيب جيبلي كاسة الموية اللي انتي شربتي منها
عبير وعيونها على الأرض: حـ..اضر
فهد بابتسامة: الله يحضرلك الخير
راحت عبير للمطبخ وهو يراقب كل تحركاتها بابتسامة خبيثة
اول مادخلت المطبخ اتسندت على الباب وحطت ايدها على قلبها غمضت عيونها بقوة تحس الجو حار مخنوق وماكانت حاسة بالعيون اللي تراقبها
نسيت هيا دخلت المطبخ ليه ... ناظرت في خاتم زواجها طبعت بوسة عليه وابتسمت احلى ابتسامة عندها .. هذا كله والعيون بتناظر عليها
رجعت شعرها لورى وقعدت تغني
اجمل احساس فى الكون انك تعشق بجنون ودا حالى معاك
خالتينى اعيش ايام مالينة بشوق وغرام دوبنى هواك
عشقاك بجنون روحى انا قلبى المفتون كلة غناة
وياك بيعيش احلى هنا
حبيبى انا يا روحى انا
يا ويلى يانارى قولى ازاى ادارى
شوقى ولهفة حبى انا
والعيون ذابت من دلعها
فجأة نط لانو المطبخ مفتوح على الصالة والاخت عبير ياغافلين لك الله ^^
عبير اتفجعت ورجعت لورى غير الشهقة العجيبة حقتها ^^
فهد : مو كأني قولت ابى موية
عبير بارتباك: هاا نسيت
فهد بابتسامة خبث : نسيتي ؟
عبير صبت الموية على عجل واعطته اياها ... هيا من الارتباك حسبت انه مسك الكاسة بس اتكبت على قميصه
عبير عضت على شفاتها ومنعت ضحكتها تطلع
فهد : كبيتي الموية عليا انا اوريكي – صب موية - وكان بدو يكبها عليه
بس على مين
هيا ركضت وهوا وراها
عبير وهي تركض : ههههههههههه والله ماكان قصدي
فهد : مالي دخل خدي نصيبك زي
عبير : ههههههههههههههه تحلم
خرجوا للحديقة وقعدوا يرشوا الموية على بعض
______________________________
تركي باستغراب : ليش خرجتي ؟
ندى : خلاص تركي مو لازم القعدة ... العملية وسويتها ... ليش اقعد
حسام بدون شعور : عشان صحتك
تركي التفت له فهمها على انه خوف عليها
وندى والقهر في عيونها والعناد : لا بدي ارجع
تركي : بس ياندى
ندى : تركي الله يخليك ابى ارجع
ومن هنا وهناك وهيا منشفة راسها مو راضية رضيوا
ندى ( لاوالله يعمل الحنين عليا ... اكيد بيفضى للبنات )
حسام ( يش ياندى تعاندي ...ارحمي حالك وحالي )
ركبوا السيارة وعلى الكباين
________________________
وصلوا للبيت
رامي وهو يمسك بريما : حبيبتي على مهلك
ريما : حبيبي اقدر امشي
رامي : خايف عليكي
ريما : تسلم
رامي : حبيبتي شوفيلي الطريق عبال اشيل الشنط
ريما : من عيوني
رامي : تسلم عيونك
فك رامي الباب لانه معاه المفتاح ودخلت ريما
: وجع شايفة نفسها على ايه ... تعرفي اني اخدت صور حبيبي وقاعدة العب فيها ...ههههههههههههههه والله لاعلمها تلعب مع مين .... لا وابشرك اخدت رقمها واعطتيها لمجموعة اصحابي ... قولتلهم صحبتي وخبرتها قليلة ... اتخيل رامي حبيبي لما يعرف عن ماضي زوجته ...
كتمت شهقة قوية من فمها ورجعت لورى خطوتين غمضت عيونها بقوة فجأة
طراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااخ
_________________________
قاعدين قدام المدفأة ومسندة راسها على كتفه بعد لعبة طش الموية ^^
فهد : شكلي حاخد برد بسببك
عبير : ههههههههههههه انت اللي بدأت والبادي اظلم
فهد : انا بدأت هااا فين الموية
عبير : هههههههههههه خلاص توبة
فهد : ناس ماتجي الا بالموية
عبير : هههههههههههههههههههه
فهد : اتاري صوتك حلو وانتي بتغني وانا مدري
عبير بخجل : هاا
فهد : يلا سمعيني
عبير : لااا مااعرف
فهد بنص عين : ماتعرفي وانا ذبت اليوم وانا اسمع صوتك
عبير نزلت عيونها في الارض وولعت خدودها
فهد : يلااا عشان خاطري غني
عبير بخجل : بس عشان خاطرك
بصوت حنون وهادي غنت له وهي تطالع في نار المدفأة وراسها على كتفه والبطانية تغطيهم من البرد
عايشالك أحلى سنين في العمر يا ضى العين
و بقلبي يا غالي حنين و غرام من أول يوم في هواك
كان حلمي أكون وياك لو يوم من عمري معاك
و كتير و أنا بتمناك يا حبيب القلب و بستناك
قربني حبيبي كمان أنا شوقي إليك ولهان
آملالي الدنيا حنان نسيني معاك كل الأحزان
عشقاك و أنا مهما أقول أنا روحي معاك على طول
دنى أنا قلبي كتير مشغول يا حبيب العمر بقالي زمان
وهوا كان ماسك يدها الباردة زي الثلج من الاحراج ومبتسم احلى ابتسامة وهو يسمع صوتها ... لما خلصت لف لجهتها : يسلملي صوتك
عبير بخجل : الله يسلمك
_______________________
ام تركي بصدمة : ندى ؟؟
ندى حضنت امها : ياكل ندى
سمر : ايش رجعك ؟؟
ندى بوزت : مافي حمد لله على السلامة
ام تركي وسمر في نفس الوقت : حمد لله على السلامة
ندى : ههههههههههه الله يسلمكم
تركي رمى بجسمه على الكنبة : الاخت ندى مارضيت تقعد راسها والف سيف تصيف في الكباين
ام تركي : الله يهديكي يابنتي
ندى : سمر وغمزتلها *_^
سمر ضربت جبينها بقوة : يووووه ياندى لسة فاكرة انا نسيت
ندى بثقة : انا ندى يلا
تركي : على وين على وين
ندى بدلع : تركاااان مو انتي قولتلي اليوم اركب جيت
تركي باستغراب : انتي ماركبتي ؟
ندى رجعت الذكرى لها وبعصبية ردت : لا
تركي رفع حواجبه باستغراب: على العموم تحين مافي روحة لسة توك خارجة من المستشفى
ندى بدلع : بس
تركي بحزم : ندى كلمة وقلتها
ندى بوزت : حاضر
________________________
فتحت عيونها على صوت الكف واتفاجأت وعيونها توسعت على وسعها وبصعوبة نطقت باسمه : راامـ..ي
رامي ضربها ضربة من قوتها طاحت على الأرض وشد شعرها : ياحيواااااااااانة ياحقيرة
اااااااااااااااااااااه صوت الصريخ والضرب والشتم عم المكان وخلى كل اللي في البيت يتلموووا
ام رامي ضربت صدرها بقوة: رامي
الكل يبعده عنها وهيا تنزف الدم من فمها
ام رامي : رامي انتا اتجننت ؟
رامي وصدره يطلع وينزل من الغضب : قولي لبنت الـ### هذه ايش سوت ؟
رامي طلعت عيونها من الصدمة : رامي ايش تقول
ام احمد وهي تبكي : هديل ايش سويتي يابنتي
رامي وهو يمسح وجهه : انا اسف ياخالتي بس بنتك هي اللي جبرتني
ام احمد نزلت راسها غصب عنها من عمايل بنتها
ام رامي : ايش سوت
رامي والشرر من عيونه : الانسة المحترمة ماخدة صوري وبتلعب فيها على اني متصور معاها وتخرب عليا بيتي وبيني وبين مرتي
ام رامي وام احمد شهقوا اكبر شهقة عندهم
رامي : لا وازيدكم من الشعر بيت – قبض على ايده بقوة – الـ.-قطع كلمته - معطية رقم زوجتي لاصحابها يعاكسوا فيها
ام احمد نزلت عيونها في الارض : الله يسود وجهك .. الله يسود وجهك مثل منتي مسودة وجهي
رامي اخد لابتوبها وجوالها ورماه باقوى ماعنده على الأرض وكسره لقطع
حب راس خالته : انا اسف ياخالتي ماكان قصدي
ام احمد ودموع الحسرة على خدها : الله لا يلوم اللي يلومك ياولدي
لينا بصرخة : ريمااااااااااااا
__________________________
سمر : كيفك تحين ؟
ندى بابتسامة : تمااام التمااام
سمر سندت راس ندى على السرير وحطت الاكل قدامها : يلا كلي بسم الله
ندى : يابعد حبي انتي ... بس انا سبت المستشفيات اجي هنا الاقي مسشتفى خاص
سمر : هههههههههههههههه الله يرج ابليسك
ندى : تراني مو متعودة على الدلال ...لاتخربيني يابنت
سمر : ههههههههههههه اخربك ها ؟ اجل هاتي مافي غدا
ندى : حاصرخ
سمر : احلفي بس
ندى تغمز لها : تتحدي ؟
وقبل ماتنطق بكلمة
ندى : ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه بطني اااااااااااااااااااه
سمر : ههههههههههههههههه الله يرجك
فجأة باب الغرفة ينفتح على مصرعيه
تركي بخوف : ندى ايش فيه ؟؟
ندى عضت على لسانها تمنع الضحكة
تركي من غير شعور لف على سمر ولقاها بدون حجاب التقت نظرات الصدمة بينهم
سمر وجهها ولع ونزلت عيونها على الارض ولفت للجهة التانية ومع هذه اللفة شعرها اتفك وبان طوله وسواده الحلو
تركي بعد التبليمة حس على حاله وغض البصر <<< بعد ايه يافالح ^^
وخرج بسرعة من الغرفة
ندى من اول مادخل تركي غطت وجهها تحت البطانية تمنع ضحكاتها
اما سمر صارت حالتها حالة وجهها ضرب جميع الألوان
________________
فهد : عبير مح تنامي ؟
عبير : ................
التفت لجهتها ولقاها نايمة زي الملاك ومسندة راسها على كتفها ابتسم احلى ابتسامة وتركها على راحتها ... اتأمل في وجهها الملائكي وفي شعرها المسدول على كتفه ... هيا بتفكيرها انو هوا الوحيد اللي ضحى عشانها وهو ماينسى كيف وقفت في وجهه وهي بتمنع الرصاصة عنه ... حس انو الدنيا كله فداها ذيك اللحظة ...
نيمها على المخدات المجاورة للمدفأة وحط يده على خده وكمل تأملاته
فجأة اتذكر الرسمة ماكملها حقت عبير
جاب اللوحة والفحم وقعد يرسم في ملاكه والابتسامة على وجهه
_________________
الكل التفت لصرخة لينا
رامي
ام رامي
لينا
ركضوا لها بسرعة جنونية
رامي يتحسس جبينها ويهز فيها : ريمااا ... ريما
ام رامي بحنان : ريما يابنتي قومي
حملها بين ذراعه : حاوديها على المسشتفى ... من تحين اقولكم لو صارلها حاجة حاشرب من دم اللي كان السبب
هديل لما بعد رامي قدرت تقوم بعد لما اتمسحت كرامتها في الارض
وام احمد تبكي على بنتها دموع الحسرة
____________________
ندى ماوقفت ضحك وسمر بس تضربها بالمخدة
ندى : هههههههههههههههههههه ياريت جبت الكاميرا
سمر ووجهها احمر: مالت عليكي بس مالت
ندى : ههههههههههههههههههههههههههههه اااااه يابطني
سمر سكت فمها لايجي تركي مرة تانية
ندى : هههههههههههههههههه لايلدغ المؤمن من جحر مرتين
سمر : ندى انا بدي اكلمك في موضوع
ندى واشتغلت اللقافة عندها : هااا خير ؟
سمر : حسام
اول ماسمعت اسمه الضحكة راحت من وجهها وبصوت حازم : قفلي على السيرة
سمر : بس ياندى
ندى وهيا تناظر في عيونها بالضبط : الله يخليكي قفلي على السيرة
سمر : براحتك
________________________
خلص من الرسمة وحطها على جنب ابتسم بنصر ويتمنى من قلبه انو الرسمة تنال على اعجابها
فجأة ترن نغمة جوال نوكيا العادية
فهد رد : هلا امي الغالية
ام فهد : فهد الحقني ابوك تعب ووديناه على المستشفى
فهد بصدمة وصريخ : ايييييش ؟
على هذا الصوت صحيت عبير
ام فهد وهي تبكي : اللي سمعته جاته ازمة قلبية ياولدي الحقنا مالي غيرك
فهد : حاضر يمه ان شاء الله اليوم بكون عندك
ام فهد : توصل بالسلامة ياولدي في امان الله
فهد : في امان الكريم
عبير : فهد ايش صار
فهد : ابوي جاته ازمة قلبية ووديناه على المستشفى
عبير اصدرت اكبر شهقة عندها :عمي ؟
فهد : عبير حنضطر ناخد اقرب طيارة
عبير : اكيييييد هذا اقل واجب
فهد ابتسم بحنان : الله يخليكي ليا يارب
جهزوا الشنط ولموا اغراضهم بعد ماكلم فهد يحجز اقرب طيارة
_____________________
ندى
غفت عينها باستسلام ونامت
سمر
غطتها واتطمنت عليها ورجعت لكبينتهم الخاصة
حسام
على البحر قاعد يتأمل تلاطم الامواج وهو عارف انو ندى شايلة في قلبها عليه
يتمنى الزمن يرجع لورى ويوقف في اللحظة اللي كانت ندى في حضنه ومتمسكة بيه هوا وبس
تركي
بعد لخبطة الكيان للمرة التانية ... قرر قرار حياخده بعد لما يرجع من الكباين ومتأمل الخير ان شاء الله
________________
عبير & فهد وعودة الى ارض الخير والامان السعودية فديت ترابها ^_^ ...
ماذا تخبيء لكم صفحات القدر المكتوب على اراضيها ؟؟؟
ندى كره وحقد وُلد تجاه حسام
وجفا في داخلها بدأ يكبر ويكبر هل سيتغير مع الايام ؟؟؟
حسام ضحية ام مذنب هل ستجعل هذه الحادثة تمر مرور العابرين ام ستكون البادرة منك ؟؟؟
تركي ماهو القرار الذي اتخذته حين عودتك وهل سيكون القدر معك او ضدك ؟؟
سمر ماذا تخبيئن في اعماقك وتدفنيه تحت طيات الكتمان ؟؟؟
ريما في احضان المجهول وخوف الحبيب رامي ؟؟؟
هديل هل توقف انتقامك بعدما كشفتي امام فارس احلامك ام انك تخبئين المزيد ؟؟؟
**************************************
متى ينتهي عذابك يامعذبني بجفاك
روايتي الاولى خيالية .. رومنسية ... جرئية
***************************************
|