لمشاكل التسجيل ودخول المنتدى يرجى مراسلتنا على الايميل liilasvb3@gmail.com






العودة   منتديات ليلاس > القصص والروايات > قصص من وحي قلم الاعضاء > القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
التسجيل

بحث بشبكة ليلاس الثقافية

القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء


إضافة رد
نسخ الرابط
نسخ للمنتديات
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 25-02-16, 07:22 AM   المشاركة رقم: 11
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Jul 2014
العضوية: 271387
المشاركات: 11,112
الجنس أنثى
معدل التقييم: bluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 13814

االدولة
البلدJordan
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
bluemay غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : بودى قلبى المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي رد: قصه ادمنتك حبيبتى

 
دعوه لزيارة موضوعي

فصل جميل


ولو انو ادهم اتقلب حاله بسرعة وما صمد متل ما توقعت لووول

نورا اكيد ثعب تثق فيه بسرعة الا لو اثبت بالفعل انه اهل للثقة .. كدفاعه عنها مثلا ضد اي خطر



أمم مش عارفة بصراحة شو ممكن يكون شاف

بس اتوقع شي بسيط مو خطر يعني.



مشكورة لك خالص الود



★☆★☆★☆★☆
بعد نهاية النقاش او الحديث مع أحد
لاتنسوا دعاء كفارة المجلس:

سُبْحَانَكَ اللهم وَبِحَمْدِكَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أنت أَسْتَغْفِرُكَ وأَتُوبُ إِلَيْكَ

 
 

 

عرض البوم صور bluemay   رد مع اقتباس
قديم 25-02-16, 07:51 AM   المشاركة رقم: 12
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Jul 2015
العضوية: 299315
المشاركات: 72
الجنس أنثى
معدل التقييم: بودى قلبى عضو على طريق التحسين
نقاط التقييم: 85

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
بودى قلبى غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : بودى قلبى المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي رد: قصه ادمنتك حبيبتى

 

البارت الخامس
أغار عليك وأقسم لا أغار
ويدرى الكون أجمع كم اغار
فإن همست شفاها باسم غيرى
شعرت بأن همستها أنفجار
وإن قرت على عينيك عين
وددت لو أرتمى فيها شرار
............................................
وفجأه سمع ادهم صوت عالى من ناحيه المطبخ فأسرع بأتجاهه وأخرج سلاحه وأستعد للهجوم على الدخيل وأقتحم المطبخ وتسمرت قدماه عندما رأى نورا تثبت طارق بحيث يكون وجهه الى الحائط وقامت بلوي ذراعه للخلف وتوجه مسدسها الى رأسه
ادهم:فيه ايه حصل ايه
نورا:ابدا الواضح انك جايب معاك ناس تلعب مش تشتغل
ادهم:عملت أيه يا طارق
طارق: خليها تسبنى الاول
نورا:انت تخرس خالص وتحمد ربنا انى مضربتكشى بالنار كان زمانك ميت
ادهم:معلشى اهدى وأبعدى المسدس
نورا:ماشى انا رايحه اوضتى وياريت تفهم رجالتك اننا فى شغل مش فى النادى
وتركتهم وخرجت
ادهم: عملت أيه يا زفت
طارق: ابد انا كل اللى فاكره انى دخلت المطبخ براحه علشان أفجعها وفجأه لقيت نفسى بأخد الحيطه بالحضن وهى مثبتانى ذى انت ما شوفت
ادهم: ههههههه والله تستاهل بنت تعمل فيك كدا
طارق: بنت ايه دى مينفعشى تقول عليها بنت دى حفيده رامبو
ادهم: روح انت بقى لمكانك وبلاش لعب عيال
طارق:خلاص ماشى اه يا ذراعى مش حاسس بيه
ادهم:حفيده رامبو والله لايق عليها الاسم البت دى هتجنينى
.................................
..سعاد: نورا وحشتينى اوى يا رفعت
رفعت: اصبرى هانت وكمان انتى صبرتى شهر فاضل أسبوع واحد وتنتهى المهمه ويرجع بالسلامه
سعاد:تقصد ترجع انت مخلف بنت مش ولد
رفعت: والله نورا ارجل من عشر رجاله
سعاد: بعد الشر عليها دا هى عندها أنوثه أكتر من هيفاء ونانسي
رفعت :هيفاء ونانسي ليت الشباب يعود يوما
سعاد:وهى تقف:هتعمل ايه يا رفعت
رفعت:ابدا هتجوزك بردوا يا سوسو دا انتى الحته اللى جوه
سعاد: ربنا يخليك ليا يا حبيبي
رفعت:بقولك ايه النهارده ايه
سعاد: الخميس ليه
رفعت:تعالى وانا أقولك
سعاد: ههههههههه احنا خلاص كبرنا على الحاجات دى
رفعت: كبرتى أيه دا انتى اصبا من بناتك
سعاد:هههههههههه ربنا يخليك ليا يا حبيبي
...........................................
لقد مر شهر على المهمه وباقى اسبوع واحد قبل الجلسه وفى هذا الشهر تحسنت عااقه نورا بفريق ادهم وأصبحوا كأخوه ولكن هل بالفعل جميعهم يعتبرونها اخت لهم
يوسف: انا عايز اعرف ليه مهمتنا هتخلص يوم الجلسه
ادهم:لانه اول لما يحضر الجلسه هيبقى تحت حمايه منظمه حمايه الشهود
طارق:ربنا يستر ويعدى المهمه دى على خير
جلال:انت مش عارف انت قلقان ليه
طارق: الهدوء اللى احنا فيه خايف يكون الهدوء اللى قبل العاصفه
نورا:ربنا يستر اه وبالمناسبه انا عايزه أعزمكوا كلكم على فرح اختى بعد المهمه بأسبوع
الجميع:الف مبروك
يوسف:اختك بقى شغاله معاكى فى الاداره
نورا: لا دى لسه فى أخر سنه فى كليه الطب
جلال:الف مبروك انا هجيب مراتى وأجى الفرح ان شاء الله
طارق:وانا اكيد جاى دا فرح يعنى أكيد أكل ومزز
يوسف:اه حاجه تفتح النفس الواحد محتاج يغير وشوش
ادهم:طاب طارق يتكلم براحته انما انت راجل مخطوب بتتكلم ليه
يوسف: الهى يسد نفسك ذى ما سديت نفسى يا بعيد
نورا:مخطوب تقصد خاطب
جلال:لا دا بنت عمته خطباه بالعافيه ههههههه
نورا:ههههههه ليه كدا
طارق:أصلها من النوع اللى لو حد اتجوزها مينفعشى يتجوز عليها
جلال:يتجوز ازاى وهو هيبقى متجوز اربعه فى واحد كمبو يعنى
نورا:هههههههه بس انا اسمع ان التخان دمهم خفيف
يوسف: انا عارفها من وهى ثغيره معندهاش اى حاجه حفيفه خالص كلها أوزان ولا ايه يا ادهم
جلال: لا ادهم مش معانا خالص
طارق:أستنوا كدا ادهمممممم
ادهم: ايه يا زفت هو انا واقف فى الشارع التانى
يوسف:لا انت كنت فى كوكب تانى
نورا:انا رايحه انام تصبحوا على خير
طارق: ايه يا ادهم احرجت نورا مالك كنت مسهم فيها كأنك اول مره تشوفها
ادهم:يخربيت ام ضحكتها المفروض يصنفوها من أسلحه الدمار الشامل
الجميع ههههههه
جلال: انا بردوا قولت لا يفل الحديد الا الحديد
ادهم:حديد ايه وأسمنت أيه انا رايح انام تصبحوا على خير
يوسف: حد لاحظ اللى انا لاحظته
طارق: شكل الاسد وقع ولا حد سمى عليه
ّ..ّ.... ..........................................
الشخص ١:انت واقف محلك سر بقالك شهر
الشخص ٢:المعاد يوم الجلسه هعمل المطلوب وأرفع رأسك
الشخص ١:خلى بالك انت بتتعامل مع مافيا اي غلطه تساوى حياتك
الشخص ٢:عارف بس متخافشى ورحمه ابونا هتعدى على خير
الشخص ١:ربنا يستر
................................................
عبير: حبيبي انت فين دلوقتى
محمد: انا كنت بجيب البدله انتى جبتى الفستان ولا هتستنى نورا
عبير:لا انا هنزل أجيبه بكره نورا مش بتحب المشاوير دى
محمد: انا مش نصدق كلها اسبوعين وتنوري بيتك يا حبيبتى
عبير: ان شاء الله يا حبيبي
محمد:وحشانى اوى يا عروستى
عبير: وانت كمان يت عريسى
محمد:الله احلى كلمه سمعتها طول النهار علشان خاطرى قوليها تاني
عبير:ههههههه عريسى عريسى عريسى عريسى
محمد:لا انا كده هعيط منك
عبير: ههههه لا متعيطشى
محمد: لا هعيط ولازم تصالحينى
عبير:أصلحك ازاى يعنى
محمد:انا أقولك تعملى ايه .....تجيبى بوسه.......ههههههه قفلت السكه بكره تندم يا جميل
..........................................
فى المحكمه كانت الحراسه مشدده على عبد الله السيوفى وكان كاا من نورا وادهم بجانبه من النا حيتين وفجأه.............
..................................
ماذا سيحدث فى الجلسه
الى اللقاء فى البارت القادم

 
 

 

عرض البوم صور بودى قلبى   رد مع اقتباس
قديم 25-02-16, 07:53 AM   المشاركة رقم: 13
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Jul 2015
العضوية: 299315
المشاركات: 72
الجنس أنثى
معدل التقييم: بودى قلبى عضو على طريق التحسين
نقاط التقييم: 85

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
بودى قلبى غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : بودى قلبى المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي رد: قصه ادمنتك حبيبتى

 

اقتباس :-   المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bluemay مشاهدة المشاركة
   فصل جميل


ولو انو ادهم اتقلب حاله بسرعة وما صمد متل ما توقعت لووول

نورا اكيد ثعب تثق فيه بسرعة الا لو اثبت بالفعل انه اهل للثقة .. كدفاعه عنها مثلا ضد اي خطر



أمم مش عارفة بصراحة شو ممكن يكون شاف

بس اتوقع شي بسيط مو خطر يعني.



مشكورة لك خالص الود



★☆★☆★☆★☆
بعد نهاية النقاش او الحديث مع أحد
لاتنسوا دعاء كفارة المجلس:

سُبْحَانَكَ اللهم وَبِحَمْدِكَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أنت أَسْتَغْفِرُكَ وأَتُوبُ إِلَيْكَ

البارت الجديد نزل يا رب يعجبك

 
 

 

عرض البوم صور بودى قلبى   رد مع اقتباس
قديم 25-02-16, 06:42 PM   المشاركة رقم: 14
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Jul 2014
العضوية: 271387
المشاركات: 11,112
الجنس أنثى
معدل التقييم: bluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميعbluemay عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 13814

االدولة
البلدJordan
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
bluemay غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : بودى قلبى المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي رد: قصه ادمنتك حبيبتى

 
دعوه لزيارة موضوعي

هههههههه


اما حضن الحيطة دي حلوة بشكل هههههه


بصراحة ما توقعت هادا الموقف ابدا لووول


فعلا ادهم سقط سريعا في شباك نورا واكيد ما راح تنبسط بهالشي ﻷنها بتحس نفسها رجل وبتحب تتعامل على هاﻷساس


يا ترى كيف رح يتصرف معها ادهم .!!



اتوقع رح يصير شي يعترض مهمتهم وقد تصير بينهم اشتباكات.


متشوقة للقادم


سلمت يداك


«اللهم أغفر لي هزلي وجدي، وخطئي وعمدي، وكل ذلك عندي»

 
 

 

عرض البوم صور bluemay   رد مع اقتباس
قديم 28-02-16, 08:45 AM   المشاركة رقم: 15
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Jul 2015
العضوية: 299315
المشاركات: 72
الجنس أنثى
معدل التقييم: بودى قلبى عضو على طريق التحسين
نقاط التقييم: 85

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
بودى قلبى غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : بودى قلبى المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي رد: قصه ادمنتك حبيبتى

 

البارت السادس
يا سيِّدتي لا تَضطربي
مثلَ الطّائرِ في زَمَن الأعياد
لَن يتغيّرَ شيءٌ منّي
لن يتوقّفَ نهرُ الحبِّ عن الجريان
لن يتوقّف نَبضُ القلبِ عن الخفقان
لن يتوقّف خجَلُ الشعرِ عن الطيرانْ
حين يكون الحبُ كبيراً و المحبوبة قمراً
لن يتحوّل هذا الحُبُّ لحزمَة قَشٍّ تأكلها النيران
.................................................. ......
فى المحكمه كانت الحراسه مشدده على عبد الله السيوفى وكان كل من نورا وادهم بجانبه من الناحيتين وفجأه هجم أثنان من الرجال المسلحين الى القاعه فقامت نورا بجعل الهدف ينحنى تحت الطاوله وانضمت لادهم فى تبادل النيران حتى تمكنوا من السيطره على الوضع والقبض على أحدهما وأرداء الثانى قتيلا
ادهم:حضرتك بخير
عبد الله: الحمد لله انا متشكر جدا
ادهم: ايه الدم اللى على قميصك ده انت أنصبت
عبد الله:لا يا بنى انا كويس
وهنا دق قلب أدهم بشده لتفكيره فى ان اذا كان هذا الدم ليس دمه او دم عبد الله اذا دم نورا فألتفت بأتجاهها وذهب اليها
ادهم:انتى كويسه
نورا:بألم:طبعا هكون مالى
ادهم:انتى انصبتى.
نورا:دا خدش بسيط فى. ..ولم تكمل جملتها بل سقطت مغشى عليها فى أحضان مراد الذى حماها من السقوط على الارض
ادهم: نورا.....مالك......الدم ده من أيه
كاد يجن عندما وجد الدماء تخرج من جانبها الايمن
ادهم:نورا.......اسعاف .......اسعاف بسرعه
وهنا التفت الحراسات الخاصه بحمايه الشهود حول عبد الله حتى يتمكن ادهم من انقاذ نورا
وبالفعل أخذها فى سيارته هو وفريقه الى المستشفى
......... ....................
رفعت: مالك يا سعاد مش بتأكلى ليه
سعاد: قلبى مقبوض مش عارفه ليه
رفعت: لا متخافيش ان شاء الله خير
سعاد: انا قلقانه على نورا أوى مكلمتنيش النهارده
رفعت: بنتك ميتخافشى عليها كلها نص ساعه وتلاقيها هنا
وهنا رن الهاتف
رفعت: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
..........:وعليكم السلام اللواء رفعت معايا انا يوسف زميل نورا فى الحراسه
رفعت: اهلا وسهلا يا بنى فيه حاجه
يوسف:انا عايز حضرتك بس متقلقشى
رفعت: فيه ايه يا بنى طمنى
يوسف:نورا فى مستشفى (.........) علشان انضربت بالنار
رفعت:ايه نورا بنتى انا جاى حالا
سعاد: بقلق:مالها بنتى يا رفعت قولى
رفعت: البسى حالا البنت فى المستشفى
سعاد:بصراخ:انا قلبى كان حاسس يا حبيبتى يا بنتى
رفعت:يلا بينا وانا هكلم محمد أخليه يعدى على عبير يجبها على المستشفى
......................................
فى المستشفى
يوسف:انا كلمت باباها وهو جاى فى السكه
جلال: ربنا يستر أهدى يا ادهم ان شاء الله خير
ادهم: انا اللى غبى ازاى أسبها مكشوفه وعلى خط النار
طارق: انت كنت بتعمل شغلك بتحمى الهدف وهى كمان ولو كنت قصرت كان زمان الهدف ميت
ادهم:يا رب نجيها يا رب
ادهم': لنفسه اثبت يا ادهم ان شاء الله هتقوم بالسلامه انت مالك اول مره تكون خايف كدا ايه انت يا ما شفت أصعب من كدا.........بس دى بردوا بنت متستحملشى اللى الراجل يستحمله .......انت بردوا دا اللى مخوفك ولا اللى مخوفك انك حبيتها وخايف عليها ........اه بحبها وعمرى ما حسيت بده قبل كده .......يارب نجيها يا رب
رفعت:بأنفاس متسارعه:بنتى مالها
طارق: انصابت وهى بتحمى الهدف ودلوقتى فى أوضه العمليات
سعاد:ووهى تحتضن رفعت:انا عايزه بنتى يا رفعت يا حبيبتى يا بنتى
رفعت: اهدى ان شاء الله خير
وهنا خرج الطبيب وطمئنهم ان العمليه نجحت
الطبيب: هى بس محتاجه راحه ومتعملشى مجهود
رفعت: يعنى هى كويسه
الطبيب: ايوه وهتتنقل دلوقتى اوضه عاديه وربع ساعه بالكتير وتفوق من البنج حمد الله على سلامتها
ادهم:الله يسلمك يا دكتور الف شكر
وبالفعل خرجت نورا على سرير متحرك وادخلوها غرفه عاديه
رفعت: انا متشكر اوى على اللى عملتوه مع بنتى
ادهم:دا اقل واجب يا فندم
سعاد: ربنا يحميكوا لشبابكوا
ادهم :احنا هننزل تحت الكافتيريا وهنطلع تانى نتطمن عليها
................ ..................
فى غرفه نورا
سعاد: حمد الله على سلامتك يا حبيبتى
نورا:ماما الله يسلمك متخافيش
رفعت: عامل ايه يا حضرت الضابظ
نورا: تمام يا فندم
دق الباب ودخل ادهم وفريقه
ادهم: بلهفه:انتى عامله ايه دلوقتى
نورا:الحمد لله
طارق:الف سلامه عليكى:
نورا:الله يسلمك
جلال:عايزينك تقومى بالسلامه بسرعه
نورا:ان شاء الله
يوسف:حمد الله على السلامه
نورا:الله يسلمك
طارق لادهم:خف يا عم الحبيب وبطل تسبيل ابوها هيشوفك
ادهم: انا معملتش حاجه انا بس عايز اطمن عليها
طارق: اطمن يا خويا اطمن
عبير:وهى تندفع للغرفه وتلقى بنفسها فى احضان نورا:حبيبتى الف بعد الشر عليكى محمد :الف سلامه عليك يا وحش
نورا:الله يسلمك يا محمد عبير بطلى عياط يا حبيبتى انا زى الفل وهتشوفيننى ذى القرده فى الفرح
عبير: فرح ايه انا مش هعمل فرح غير لما تخفى
نورا: ازاى يعنى مينفعشى
محمد: لا هو ده الكلام المظبوط
رفعت:لا الفرح فى معاده مش انت تمام يا حضرت الضابط
نورا:ايوه يا فندم
رفعت :خلاص الفرح فى ميعاده وطبعا الشباب معزومين
سعاد: البنت لسه طالعه من عمليه
رفعت: دى حتة رصاصه مش مشكله كبيره يعنى
وهنا لاحظ ادهم ظلال الحزن التى ظهرت فى عين نورا قبل ان تبتسم وتقول:ايوه الفرح فى ميعاده متتحججوش بيا انا ذى الفل
وهنا أستأذن ادهم وفرقته بالذهاب على وعد اللقاء مره اخرى
.......................................
امام المستشفى
جلال:انا مش عارف بابا نورا دا بيفكر ازاى
يوسف: صح اللى يشوفه قلقان عليها وهى فى اوضه العمليات ميصدقشى ان هو اللى صمم ان الفرح يتعمل فى ميعاده
طارق: ولاحظتوا انه بيكلمها كأنها ولد
جلال:اه والمعامله رسمى اوى بينهم
يوسف: مالك يا ادهم ساكت ليه
ادهم:لا ابدا انا بس تعبان شويه
يوسف :خلاص اركب عربيتك وروح ونتقابل بالليل
ادهم:ماشى سلام
............................

 
 

 

عرض البوم صور بودى قلبى   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
ادمنتك, حبيبتي
facebook




جديد مواضيع قسم القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
أدوات الموضوع
مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع
تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة



الساعة الآن 10:44 PM.


 



Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
شبكة ليلاس الثقافية