لمشاكل التسجيل ودخول المنتدى يرجى مراسلتنا على الايميل liilasvb3@gmail.com






العودة   منتديات ليلاس > القصص والروايات > روائع من عبق الرومانسية > سلاسل روائع عبق الرومانسية
التسجيل

بحث بشبكة ليلاس الثقافية

سلاسل روائع عبق الرومانسية سلاسل روائع عبق الرومانسية


إضافة رد
نسخ الرابط
نسخ للمنتديات
 
LinkBack (2) أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 24-09-15, 09:28 PM   المشاركة رقم: 2181
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضو قمه


البيانات
التسجيل: Jul 2015
العضوية: 298978
المشاركات: 876
الجنس أنثى
معدل التقييم: نادين آراي عضو جوهرة التقييمنادين آراي عضو جوهرة التقييمنادين آراي عضو جوهرة التقييمنادين آراي عضو جوهرة التقييمنادين آراي عضو جوهرة التقييمنادين آراي عضو جوهرة التقييمنادين آراي عضو جوهرة التقييمنادين آراي عضو جوهرة التقييمنادين آراي عضو جوهرة التقييمنادين آراي عضو جوهرة التقييم
نقاط التقييم: 1392

االدولة
البلدIraq
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
نادين آراي غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : عبير قائد المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي رد: رواية .. ترنيمة عذاب سلسلة أسياد الغرام لعبير قائد .. الفصل العاشر

 

طبعا الحين حتى صارت لي فرصة اعلق على الفصل.. وادري اني تاخرت حيل...
اممم والله انه كان فصل حماس وروعة..
ببدا بالعريس الذيب..وييييه ماشالله عليه فديته هو وكيس الثلج ووجهه خريطة توزيع النفط..يعني الذئاب حالهم حال وهو كاد يمزح بس عجبني رد السلطان وكيف فضح السيد نضال اللي طلع عنده بلاوي يعني لا يحاسب اوس على الجينات المتهورة ..لا وقال بيخطفها مثل عادة الذئاب..والله مافهمتها بس سواها والله وخطف عروسته ..والرقصة كانت روعه وقبلها الكلام العذب ايش هذا ياوس وكل هذا وعد اااااه ياريت كل الوعود كذا..
واخرتها بعد الخطف والسترة والحنان وااه يما كيف بيخاف عليها من السرعه يمااا والهدايا اغراض روما بجد ياوس طلع طيشك بس مظهر وطلع اصل معدنك ياذييييب..اااااه فديتك وفديت بدلة العريس الطيار....

ترنيمه...
ياقلبي ادري الحزن وكل اللي صار مأساة بس والله انه اوس هو ملاذك وهو مأمنك وبتكتشفي هذا قريبا وياقلبس تمسكي فيه..بس والله مو فاهمتك ايش سالفة ماضيك يعني محيرني ومخوفني..الله يعين بس..

سيف ياقلبي انت هذا اوس خلاك بوجه المدفع ..العنه ياحبيبي مية مرة يالذيب الاول..

سلمى.. والله طالعة تهبلين بفستانك مع انو ماعجبني محبتك الزايدة لحماتك بس بمررها بكونك شيخة ومتربيه على هاذي العادات ..

جساس..يااااااااعمررري وانا قلتلهم انته شييييييييييب والله كنت واثقة منك عفيه عليك ياقلبي هذي صوانه ماتجي الا كذا فديتك يالعسل بنتظر معركتك..

صوانه..حبي انتي خبله يعني نفسي افهم ايش هالسر بينك وبين ام جساس بس لاتتهبلين اكثر اسمعي كلام قلبك واخضعي لجساس ..وفستانك كان روعه واحسنتي الاختيار المفاجئ....

سارة ..هههههه ..ههههه..والله كلما اتذكر حالتها بخرب ضحك والله اول مرة اسمع بكذا وحام..يعني انا ادري بالعكس بس مو هيييك..

ركان...صدك لو كالو حظوظ يعني حظك لهدرجة كاعد ..اف منك والله خايفة من كلام بيرو عمك خايفة بالاخر تصير انته الاحق بسارة..

الذئاب سلطان ونضال وحسين ..هههه بجد كان نقاشهم روعه والله انهم سلاطين وذئاب بجد..


خالة فاطمة..طلع توقعي بفستانك صحيح

ام سارة..ياعمي ايش هالرشاقة وكمان طلع عندك مغامرات مع نضال بيك..هههه..

نرجس..اكول تراني اكرهك وكره العمى وحتى ماتستاهلين اتكلم عنك..

شيماء .... اه اني وبرائتك اللي ما داخلة مزاجي ..بس جاكي رد صوانه احلى رد نزل على قلبي مثل العسل..تستاهلي اكثر وابعدي لو سمحتي من الحين..

خالد..اكول مالت على هيك اخوان

مختار الراجي..جايك انا والشله ههههه

واخير ضيوفنا الكرام...روعه
قحطان والله وخليت سيادة تخلف خمسة ههههه والله نورت الفصل والترنيمه وطفيت نار شوقنا..

عمروو .. ههه ياحبي لسة بتحب شفائك حبها حبها بس اهم شي تنفذ امنيتي..
شكرا يابيرو والله رجعتيلنا ذكريات حلوة وطمنتينا عليهم..
وشكرا بيرو على هالفصل العيدية واروع فصل ..شكراااااااااً

 
 

 

عرض البوم صور نادين آراي   رد مع اقتباس
قديم 24-09-15, 10:18 PM   المشاركة رقم: 2182
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
ليلاس متالق


البيانات
التسجيل: Sep 2014
العضوية: 278590
المشاركات: 197
الجنس أنثى
معدل التقييم: يمنى عادل عضو على طريق الابداعيمنى عادل عضو على طريق الابداعيمنى عادل عضو على طريق الابداع
نقاط التقييم: 266

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
يمنى عادل غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : عبير قائد المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
A0aa585061 رد: رواية .. ترنيمة عذاب سلسلة أسياد الغرام لعبير قائد .. الفصل العاشر

 

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ازيك يا بيرو كل عام وانتى بخير ، الصراحة العيديه جميله للغايه احل عيديه امتعتنى بالفعل
اولا اوس اكبرر مهررررج فى العالم جاب كبار عيلته على ملا وشهم من غير حتى ما يعرفوا السبب و بعدين فاجئهم كلهم بخبر زواجه من ترنيم الراجى بطريقه تثير الريبه والشك بعدين اقنعهم بسبب بسيط انهم ماصدقوا ان والدها وافق ااااااه لو عرفوا الحقيقه وان رجل زى مختار الراجى هدد اوس عشان يتزوج بنته اعتقد ان مختار الراجى فعلا زى ما قال والد اوس يبحث عن شرف نسب الذئب و فى نفس الوقت ما تنازلش عن مصالحه اللى تتحقق بزواج ترنيم من اشرف ابن عمها دة مجرد تخمين نرجع لمسار احداث الروايه
ترنيم حاقدة جدا على عائلتها مش بس على مختار الراجى لا دى غاضبه من والدتها الخاضعه المستسلمة لوالدها المتسلط وكمان اخوها عديم الشخصيه وشايفه انها هى اللى بتدفع الثمن من حياتها ترنيم بتحمل والدها ذنب شىء ما لم نعرفه بعد واعتقد هو نفس الشىء اللى مختار بيهددها بيه
الفرح والله على الفرح اوس كان فخور للغايه بوجود عائلته اللى حضرت من المشارق الارض ومغاربها لحضور حفل زفافه المفاجئ دة شىء اعجبنى جدا فى عائله الشيب فهى قبيله من الذئاب المتآزرة واعتقد ان لو اوس قال ان والد ترنيم هو اللى ضربه كان زمان الذئاب اكلته و ريحتنا منه طبعا كان فى تحدى واضح جدا فى نظرات مختار واوس لبعض وكان نفسى التحدى دة يوصل لتهديد اوس لمختار انه يحاول يقرب منه مرة اخرى او من ترنيم
كان شىء جميل جدا انك سلطى الضوء مرة اخرى على حياه قحطان وعمرو ماشاء الله قحطان عنده 5 اطفال ربنا يزيد ويبارك لكن قحطان كان يتذمر من طلب مختار منه ان يشهد على العقد و السبب ببساطة ان ترنيم كانت خطيبه على وهى اللى سابته بس لااسف مختار الراج بيوصل لمآربه بطرق ملتويه و لولا طلبه فى مجلس العرب ما كان قحطان ليوافق
ما انساش ابدا السخريه الرهييييبه لكل المعدعوين من حاله العريس المكسح هههههههههههههههه بصراحة كل كلمه قالوها كان عندهم حق فيها هههههههههههههههه شكله هيقضى سعر العسل فى المستشفى
اما عن لقاء اوس وترنيم فى الفرح فواضح اوى ان هما الاتنين خيبوا توقعات بعض اوس متخرشم و ترنيم شكلها زى البهلوان بالوان الزينة المبهرجة و الفستان المبالغ فيه و الكعب الخارق الطول هههههههههههههههه عجبنى لوى الموقف اثناء زفتهم وهى بتقول له انه لو سابها وتقع و لو وقعت تضربه بالكعب الخارق الطول فوق رأس و الىىعجبنى اكتر رده الرومانسى المشتعل حسيت ان اوس وترنيم مش بيمثلوا الحب زى ماهو مفروض مع اتنين مجبرين على الزواج بل بالعكس حسيت انهم فعلا بيحبوا بعض جدا و طبعا اوس الشاب العابث كان قاصد كل شىء قاله وعمله وقت الفرح برضو عجبنى جدا محاولته "لكيد العوازل" اللى قعدوا يضايقوا ترنيم بتعليقاتهم حول زواجها السريع المفاجئ وتوقعاتهم بزواجها من اشرف منه لله مختار هو السبب فى ان الناس تتكلم عن بنته بالشكل دة
طبعا الفرح انتهى بفضيحة او كارثة رهيبه ودة شىء طبيعى جدا من اوس يعنى واحد عمل الفضايح دى كلها فى فرح اخته لازم وحتما ولا بد ينهى فرح بخطف العروس هههههههههههههههه م قادرة اقول لك ضحكت قد ايه على الموقف دة
عاوزة اسالك سؤال واحد يا بيرو اوس عمل كل دة وهو متكسح طب لو سليم كان عمل ايه ؟
نروح بقى للبنات اولا سارة رؤيتها ان ترنيم لا تليق بمستوى اوس هو شىء مجحف قليلا فى حق ترنيم لكن احب اقول لها حاجة وهى ان بيرو ديما بتجمع اتنين فى الظروف العاظيه ماكانوش ممكن ابدا يتقابلوا وبتحطهم فى طريق بعض و تخليهم يحبوا بعض حتى لو هما عكس بعض فى كل حاجة ودة شىء احييها عليه يعنى مثلا انتى يا سارة ما كنش ممكن تقابلى ركان لولا موضوع المجله
سارة وركان عاوزة اقول حاجة وهى ان سارة هبله بجرد ما شافت زوجها رتمت فر حضنه حتى من غير لو او عتاب انا مع انهم لازم يبعدوا الشغل عن حياتهم و مع ان فى ظل وجود طفل جاى فى الطريق لازم يعيدوا بناء حياتهم بس برضو هم محتاجين يلوموا بعض ويعاتبوا بعض
اما عن مقابله نرجس وصوان وشيماء زى ما قلت عن نرجس فهى حماة مصريه اصيله و عاوزة تزوج جساس بشيماء فهى بتختار لابنها الزوجة اللى تكون طيعة لها قبل ان تكون طيعة لزوجها
كره نرجس لصوان حتى الان غير واضح الاسباب لكن العداوة بينهم واصله لدرجة انها عاوزة تقحم شيماء فى حياة جساس وتوصل من خلال وجودها رساله واضحة المعانى لصوان شيماء حتى الان ماسوفتش منها شىء سئ بالعكس انا عندى احساس انها هتتظلم جدا بسبب خالتها
و اعتقد انها هيكون لها دور كبير فى تقريب صوان من جساس
نرجع لاوس وترنين والضحك اللى ما بيوقفش بصراحة دخلت فى هسيرية ضحك لما دخل المنزل واستأذن تىنيم انه يعمل حاحة بسيطة لافاجأبه يصرخ!!!!!!
هههههههههههههههه
اوس الشخصيه المقدرة اللى محتويه لترنيم جاب لها اغراضها من روما و كمان دقتر مذكراتها اللى اتساءل ايه اللى مكتوب فيه ممكن يخلى اوس يفر بلا رجعه ايه حجم البلوى اللى عملتها ترنيم فى حياتها يخلى والدها يهدددها بيها عماله افكر مش لاقيه حاجة يا رب يتفك اللغز دة بسرعه اوس طلب من ترنيم انها تحزن على كماله يوم عشان بعد كدة يكملوا حياتهم مع بعض دون خزن او بكاء فعلا شخصيه مقدرة بس يا ترى هيفضل التقدير دة عل طول ولا هيتحول لشىء اخر
طولت عليكى يا بيرو بس فعلا الفصل دسم وممتع
اشوفك الاسبوع القادم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 
 

 

عرض البوم صور يمنى عادل   رد مع اقتباس
قديم 24-09-15, 10:26 PM   المشاركة رقم: 2183
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Jan 2014
العضوية: 263366
المشاركات: 5
الجنس أنثى
معدل التقييم: مرام درويش عضو بحاجه الى تحسين وضعه
نقاط التقييم: 20

االدولة
البلدPalestine
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
مرام درويش غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : عبير قائد المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي رد: رواية .. ترنيمة عذاب سلسلة أسياد الغرام لعبير قائد .. الفصل العاشر

 

والله بغسل عقلي وبنشفه وبنشره حتى يطلع معي تعليق متل العالم والناس لانه حرام كاتبة رائعة متل بيرو ما تكتبيلها تعليق يليق بتعبها ومجهودها وافكارها الابداعية كيف بيطلع معكم هيك مغامرات من قلب الحدث الله يحماكم على هالافكار ومرة تانية خدوني معكم والله انا بحب المشاوير

 
 

 

عرض البوم صور مرام درويش   رد مع اقتباس
قديم 24-09-15, 10:38 PM   المشاركة رقم: 2184
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضو فخري


البيانات
التسجيل: Sep 2014
العضوية: 277449
المشاركات: 12,423
الجنس أنثى
معدل التقييم: همس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 17240

االدولة
البلدQatar
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
همس الريح غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : عبير قائد المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي رد: رواية .. ترنيمة عذاب سلسلة أسياد الغرام لعبير قائد .. الفصل العاشر

 
دعوه لزيارة موضوعي

اقتباس :-   المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مرام درويش مشاهدة المشاركة
   والله بغسل عقلي وبنشفه وبنشره حتى يطلع معي تعليق متل العالم والناس لانه حرام كاتبة رائعة متل بيرو ما تكتبيلها تعليق يليق بتعبها ومجهودها وافكارها الابداعية كيف بيطلع معكم هيك مغامرات من قلب الحدث الله يحماكم على هالافكار ومرة تانية خدوني معكم والله انا بحب المشاوير

حبيبة قلبي
عيدك مبارك
و ابشري يا عمري ..المغامرة الجايه ان شاء الله تكونين معنا

 
 

 

عرض البوم صور همس الريح   رد مع اقتباس
قديم 24-09-15, 10:47 PM   المشاركة رقم: 2185
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضو فخري


البيانات
التسجيل: Sep 2014
العضوية: 277449
المشاركات: 12,423
الجنس أنثى
معدل التقييم: همس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميعهمس الريح عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 17240

االدولة
البلدQatar
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
همس الريح غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : عبير قائد المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي رد: رواية .. ترنيمة عذاب سلسلة أسياد الغرام لعبير قائد .. الفصل العاشر

 
دعوه لزيارة موضوعي

اقتباس :-   المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رين تريفي مشاهدة المشاركة
   خلاص يا بنت ماني قادرة اتحمل ..... يجنن هههههه
حبي وش رأيك تحني علينا وتنزلي جزء ثاني
قسم انها تاخذ العقل
ماشالله وعيتي فينا النزعة الاجرامية

هههههههههه ..مااالي دخل ..افكاركم و تنفيذكم ..انا بريئه و مسكينه ..

البارت الثاني بكرة ان شاء الله المساء

 
 

 

عرض البوم صور همس الريح   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
الجزء الرابع من سلسلة اسياد الغرام, الكاتبة عبير قائد, اسياد الغرام, اوس سلطان الشيب, ترنيمة عذاب, بقايا همس, شيوخ لا تعترف بالغزل, قسم روايات عبق الرومانسية
facebook




جديد مواضيع قسم سلاسل روائع عبق الرومانسية
أدوات الموضوع
مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع
تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.liilas.com/vb3/t199231.html
أرسلت بواسطة For Type التاريخ
Untitled document This thread Refback 14-02-16 06:10 PM
Untitled document This thread Refback 11-09-15 11:35 AM


الساعة الآن 07:27 AM.


 



Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
شبكة ليلاس الثقافية