لمشاكل التسجيل ودخول المنتدى يرجى مراسلتنا على الايميل liilasvb3@gmail.com






العودة   منتديات ليلاس > القصص والروايات > قصص من وحي قلم الاعضاء > الروايات المغلقة
التسجيل

بحث بشبكة ليلاس الثقافية

الروايات المغلقة الروايات المغلقة


 
نسخ الرابط
نسخ للمنتديات
 
LinkBack (1) أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 16-08-14, 09:43 PM   المشاركة رقم: 91
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضو فخري


البيانات
التسجيل: Jan 2012
العضوية: 234937
المشاركات: 6,950
الجنس أنثى
معدل التقييم: ...همس القدر... عضو ماسي...همس القدر... عضو ماسي...همس القدر... عضو ماسي...همس القدر... عضو ماسي...همس القدر... عضو ماسي...همس القدر... عضو ماسي...همس القدر... عضو ماسي...همس القدر... عضو ماسي...همس القدر... عضو ماسي...همس القدر... عضو ماسي...همس القدر... عضو ماسي
نقاط التقييم: 8829

االدولة
البلدPalestine
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
...همس القدر... غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : كَيــدْ المنتدى : الروايات المغلقة
افتراضي رد: قيودٌ بلا أغلال عانقت القدر

 
دعوه لزيارة موضوعي

ماااااااااااااااهذاااااااااااا

يااااا للهول ايش صااار ؟!!!!!!!!!
الين اخت يااااسر
oMg
صدممممممممممة

معقووول تكوون اميرة هي امهم بالرضااع ؟قصدي العمة ! ممكن تكون هي مرضعه اسيل وفي نفس الوقت رضعت يااسر!
لاني ما اعتقد ان ام يااسر هي امها بالرضاع , الام طرف ثالث؟!!!!!!
!!1
بسصدمة صرااحة سكووتها ! ليش سكتت ؟! من ايش خاايفة , نعقوول زوجها خوفها انه كان بيطرد الين ؟1
بس بما انها بتعرف امه الين بينتهم في الرضااعة او حتى زي ما حكيت بنت اميرة ليش تتحرمها من انها تتصرف مع ابو ياسر على انه ابوها او خالها بالرضااعة !
زي ما بين في البارتات اول ام ياسر بتحببببب الين جدا . طيب ليش حرمتها من انها تمارس جياتها بطبيعيةمعاهم!! الا اذا كانتبتكذب وساير والين مش اخوان ؟!
بس ما اعتقد عالاكيد هم اخوان....
هههه اذا ياااسر طاار , معنااتو لازم نلقى البرينس شارمينج تبع الين !!!
ممكن يكوون عناد؟!!!!!
هههههه لا تسألوني كيف كذا مجرد توقع
او حتى ممكن يكون رفيق اخوها بالسكن البطل المجهول؟!
****
الشخصية اللي كل ما اجي اكتب عنها بالرد انسى
جناااااااااان
هالبنت حيااتها غريبة
وجرحها اغرب
بااين انها بتحب جرحها واللي سبب فيه
ممممم هو ولد عمها صح ؟!
صااحب العيوون المخيفة اللي كان بالمشفى ؟!
متشوووقة اتعرف عليه اكثر ^^^
****
غزل .....ز
مش معقوولة هالبنت , مصااحبة شب وهي على ذمة شب ثاااني؟!!!
ابوو طبيع ما يجوز عن طبعه <<فيس خليجي خخخ
عززل كل باارت بتصدمني اكثر
بس مع كذا لساا مرتجية خير
بس السؤاااال هو ايش طلبها ؟!!!!!!
الف علامة استفهام
ممممم ممكن يكون طلبها يحكيلها عن ابوه؟!
او يوعدها شي معين!
بسايش هو مش قاادرة اركز ><
بس عالاكيد غزل راح تجيب العيد بطلبها
*****
سييييف يا زلمة خف عهالمرة شووي !
مسكينة ديمةعكل حااجة مسويلها قصة ورواية
هي ما عملت اشي تيعصب عليها كذا
سييف لازم يفصل بين ديما وبثينة
اصاابع ايدك مش سوا
وديمة مش بثينة
متى يفهم هااذ ها ؟
عندي احساااس انه سيف رااح يطلق ديما لما يعرف انها حبلى ؟!!!!؟!!!!!!!!!!!!!1

هالسيف بينخاف من رودو فعله
وانه ديما تحمل من وراه هي كبيرة بحقه !
فلهيك راح يطلقها . ورااح ما يقدر ينام الليل ويحفاااا حتى يرجعها إ^^
***ج
جيهااان الله يعينك على بلووواككي
بي حااوليممحاولةبسيطة تتقبلي فوااز
والله هالزلمة طيوووب وانتي مرة تقووليلة شيطان ومرة مدري ايش
حراام عليكي حااولي تتقبليه !
يعني زي ما بنعرف انتي في قلبك معزة لفوااز القديم . حتى لو ك اخ ما عليه
ابصر شو السر ورا ام فوااز اللي اتهمت جيهان بمدري ايش؟
موو معقوول ام فوواز اللي هي ام اسيل تكوون شرااانية
لانه بانت النا لطيفة مع اسيل
فليش تتاذي جيهان؟
عالاكيد فااهمة القصة غلط جيهان
او انه ام فواز شاافت جيهان بموقف وفسرته على كيفها والتفسير كان كبير بحقها لهيك اتهمتها؟!
ما بعرف!!

*****
ادهم , انا كنت حااسة انه في جاانب طيب, وهي بدا يباان شوي شوي , مش عاارفة ليش حاسة انه اجهم حيكون سند الين بعدين!

***
كدوو بارت جميل حبيبتي
اما القفللللللللللة !!!!!!!!
لاتعليق عليها . قااتلة ><

بانتظار القادم بحب
سلااام^_*

 
 

 

عرض البوم صور ...همس القدر...  
قديم 17-08-14, 05:47 AM   المشاركة رقم: 92
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضو راقي


البيانات
التسجيل: Mar 2008
العضوية: 67082
المشاركات: 1,513
الجنس أنثى
معدل التقييم: لست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييم
نقاط التقييم: 2076

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
لست أدرى غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : كَيــدْ المنتدى : الروايات المغلقة
افتراضي رد: قيودٌ بلا أغلال عانقت القدر

 
دعوه لزيارة موضوعي

هييييييييييييييه وأخيرا وصلت للنهاية ... وجه اليوم اللى هقعد استنى فيه من البارت للبارت زى بقية الناس .. الله يصبرنى !!


المهم ياستى قفلة متعوب عليها بحق وحقيق ... بس الحمد لله انى كنت متوقعاها وإلا كانت الصدمة زلزلتنى ... أنا ماتوقعتهاش كده بالضبط .. توقعت انهم اخوان فعلا .. بس توقعت انه إلين بنتها فعلا " خيانة يعنى " عشان كده كانت متمسكة بيها جدا .
المهم دلوقتى ... إيه معنى انهم أخوان بالرضاع ؟؟ المعنى الاقرب انها ارضعت إلين بعد ولادة هديل .. ربما كانت إلين وقتها مازالت فى عمر يسمحلها بالرضاعة .. بس لو كان كده .. ليه هالة خبت السر ده ؟؟ بالعكس كانت هتعرف كل الناس وتبقى إلين بنتها بالرضاع وبالتالى ياسر وابوه كانوا هيبقوا أهلها عادى ومش هتضطر تتغطى عنهم . وبالتالى الاحتمال ده مرفوض

يبقى المقصود هنا إنه ياسر هو اللى رضع من أم إلين ... يعنى رضع مع أدهم غالبا .. وده معناه ان أم ياسر تعرف أم إلين ... طيب إيه قصتها الست دى ... وهل الست دى لما ماتت مثلا هى اللى وصت هالة انها تاخد إلين تربيها ؟؟ وليه هالة خبت القصة دى على زوجها ؟؟ إيه الغلط اللى فيها واللى خلى هالة تخاف انها تحكى لحد قصة معرفتها بأم إلين !!!


امممممممممم نييجى لمين تانى ... سلطان وغزل .... عاجبانى أوى تطورات العلاقة بينهم .. مع انى كنت من معارضين الزواج ده .. بس شكلى هحب الثنائى ده ..
هو لسه مافيش تطورات بالمعنى الحرفى للكلمة ، بس أخيرا بقى فيه نوع من الحوار بدأ يتكون بينهم ... وسلطان ربى يحفظه دماغه عجبتنى جدا .. هدوءه ورزانته فى التعامل معاها وقدرته على التحكم فى أعصابه رغم كل استفزازاتها اللى تخرج أى رجل عن شعوره ، وانسانيته فى انه يفكر فيها ويشفق على حالها رغم كراهيته لأهلها ، وانه يقرر انه يخصص من وقته لمحاولة تغييرها رغم كل المصائب اللى عايش فيها وهو فيه اللى مكفيه وزيادة .. كمان ذكائه فى فكرة الأخذ والعطاء .. ورغم انها حاولت تستغلها لصالحها إلا انه قلب الطاولة على رأسها وعدل الموازين تانى ..
متوقعة هتفجر قنبلة عشان تحاول تستعيد سيطرتها على نفسها وماتنزلقش لفخ حنانه ..!!! اممممم ممكن تكون هتقوله إيه يعنى ؟!!! بانتظار البارتات الجايه.

جنان .. انا ضفتها لقايمة البنات اللى حبيتهم فى الرواية ... مازالت قصتها غامضة ... إيه حكايتها مع امها دى !!! ازاى تكون علاقتهم قائمة على القسوة ومع ذلك جنان تترجى منها القسوة دى ؟؟

شاهين وأسيل ... بعد ان اتضحت كذبة سند ... ولسه طبعا مش واثقة هل هى مجرد كذبة فعلا ولا ممكن يتغير شئ ! بس الظاهر حاليا انه اسيل وشاهين هيستمروا ولا فكاك لهم من بعض ..بس عارفه اسيل دى لو طولت لسانها عليه مرة تانية انا بنفسى هاقف لها ... زودتها أوى .. وكل مانقول خلاص اتعدلت وهتقبل بواقعها ترجع تتجنن تانى ... كفاياكِ بقى يا هانم .. والله ماحدش ضربك على ايدك عشان تقبلى الجوازة دى !!


ديما وسيف ... الكبش قرب يقع .. يلا سنوا السكاكين !!! بصى يا كيد هانم ... ديما لو مارديتش لسيف كل اللى عمله فيها خالص ومخلص هتبقى علاقتهم بايخه وماسخه لأقصى درجة ... تحبه وتموت فيه آآآه ... لكن انه يذلها ويبهدلها ويذوقها الويل بالشكل ده .. لا وبيعاقبها على كل اللى عملته فيه بثينة هانم ومقدرش يوقفها عند حدها !!! وبعدين مجرد ما الباشا يتنازل ويعلن عن حبه لها تقوم هى تركع وتقبل كده بكل بساطه ... لاااااااااااااااااا ماقبلش منها كده أبدا
اتقلى يابت كده وطلعى عينه .أووووومال !! هو احنا سهلين ؟؟!!


مين تانى يا جدعان ؟
آه .. جيهان وفواز .. جيهان اتكسرت وزاد همها باللى حصل ده .. بدل ماعلاقتها بأبوها تتحسن ، زاد الطين بلة ، وهى كده شايفه انه ابوها بيكرهها زى ماكان بيكره أمها" فى نظرها " وعايز يخلص منها هى كمان عشان مايحسش بالذنب .. مش قادرة اتخيل العقبة دى هتتحل ازاى !! مش شايفالها حل غير انها تعرف بالحقيقة .. مكن اللى حصل ده يكون سبب فى التقريب بينها وبين فواز .. بس للأسف ممكن يكون العكس تماما ، خصوصا انها مع كرهها ليه ونفورها منه مش هتتقبل بسهولة فكرة انه شاف منها موقف ضعف وده هيخليها تتكبر عليه أكتر وتنفر منه اكتر لأنها هتبقى شايفه انه تصرفاته معاها نابعة عن شفقة مش حب ... الله يستر


غيداء ... الأخت بدأت تتمرد ومش ناوية تعرف عناد باللى سارة قالتهولها !!! ربنا يستر افكارها بعد كده هتوديها لفين؟
المهم انه عناد فى كلامه معاها اول مرة قالها " واذا كان حصلك شئ بجد .... " يقصد انها سليمة وماتمستش .. بس الواضح انها مافهمتش قصده ، ومازالت على اعتقادها انها اغتصبت !! طيب هو ليه ماوضحلهاش صراحة بدل ماهو سايبها للبنات الملاعين يملوا راسها بكلامهم اللى زى السم !!


اعتقد مش فاكره حاجه تانى دلوقتى ... لو افتكرت هرجعلك ان شاء الله


اعذرينى طولت فى رغييى شويتين ... المهم .. فهمتى من كلامى حاجه ؟؟!!!

 
 

 

عرض البوم صور لست أدرى  
قديم 17-08-14, 05:14 PM   المشاركة رقم: 93
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
ليلاس متالق


البيانات
التسجيل: Jun 2014
العضوية: 267722
المشاركات: 575
الجنس أنثى
معدل التقييم: كَيــدْ عضو ذو تقييم عاليكَيــدْ عضو ذو تقييم عاليكَيــدْ عضو ذو تقييم عاليكَيــدْ عضو ذو تقييم عاليكَيــدْ عضو ذو تقييم عاليكَيــدْ عضو ذو تقييم عاليكَيــدْ عضو ذو تقييم عاليكَيــدْ عضو ذو تقييم عالي
نقاط التقييم: 947

االدولة
البلدSaudiArabia
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
كَيــدْ غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : كَيــدْ المنتدى : الروايات المغلقة
افتراضي رد: قيودٌ بلا أغلال عانقت القدر

 




لست أدري / أمداك تخلصين البارتات وتعلقين وأنا للحين ما رديت على تعليقك الأول!!
ماشاء الله عليك يا عيني

وبالنسبة للهجة فأنا ما أجبرك على التعليق بالفصحى ، بالعكس أفهمك واللهجة المصرية من اللهجات اللي أحبها
لدرجة إني حسيت بلذّة وأنــا أقرا التعليق :$
بجد تعليقك لذيذ وتمتعت وأنا أقرا كل حرف


ولــي عودة برد مفصل :) قاعدة أضغط على نفسي عشان أخلص البارت ومن جهة انشغلت بعزيمة مدري من وين طلعت لـي فجأة

 
 

 

عرض البوم صور كَيــدْ  
قديم 17-08-14, 06:47 PM   المشاركة رقم: 94
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Aug 2014
العضوية: 273960
المشاركات: 1
الجنس أنثى
معدل التقييم: زوزا جواد عضو بحاجه الى تحسين وضعه
نقاط التقييم: 12

االدولة
البلدSaudiArabia
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
زوزا جواد غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : كَيــدْ المنتدى : الروايات المغلقة
افتراضي رد: قيودٌ بلا أغلال عانقت القدر

 

يعطيك العافية

 
 

 

عرض البوم صور زوزا جواد  
قديم 17-08-14, 09:19 PM   المشاركة رقم: 95
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضو راقي


البيانات
التسجيل: Mar 2008
العضوية: 67082
المشاركات: 1,513
الجنس أنثى
معدل التقييم: لست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييملست أدرى عضو جوهرة التقييم
نقاط التقييم: 2076

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
لست أدرى غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : كَيــدْ المنتدى : الروايات المغلقة
افتراضي رد: قيودٌ بلا أغلال عانقت القدر

 
دعوه لزيارة موضوعي

ولا يهمك حبيبتى ... يكفينى منكِ استمتاعى بجمال أفكارك وكلماتك ..

ليس من حقى أن أطالبك بأكثر من ذلك


بالتوفيق ... أهم حاجه البارت يوصل فى ميعاده ، كل شئ تانى يهون

 
 

 

عرض البوم صور لست أدرى  
 

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
ليلاس, لغز, أكشن, القدر, الكاتبة كيد, انتقام, يوسف, رواية رومانسية, سلطان, غموض, عانقت, قيود, كيد
facebook




جديد مواضيع قسم الروايات المغلقة
أدوات الموضوع
مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع
تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.liilas.com/vb3/t195238.html
أرسلت بواسطة For Type التاريخ
Untitled document This thread Refback 02-10-16 06:32 AM


الساعة الآن 05:01 PM.


 



Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
شبكة ليلاس الثقافية