كاتب الموضوع :
حسن الخلق
المنتدى :
سلاسل روائع عبق الرومانسية
رد: 33 - رواية لن أنكسر .. بقلم / حسن الخلق .. الفصل الـ 18
وسع وسع وسسسسسسسسسسسسسسسسسسع انااااااااااااا جيت
<< هعلق واختفي تاني متتخضوش اوي هههههههههههه <<
هومي روعة روعة روعة روعة روعة روعة روعة افضلي اقوليها لتاني يوم الصبح بجد روعة
انا مش هقول فصلين انا هقول عشر فصول اروع من بعض طبعا قيت العشر فصول على تلت اسابيع بس رووووووووووووووووووووووووعة جرعة فظيعه من التشويق والاثارة
تسلم ايدك على الابداع ده بجد احداثتحفه فنيه
مش هعلق تعليق مفصل بس هكلم عن التطورات الفظيعه لكل بطل
نبدا
يوسف
هبدأ بيه لانه ليه معزه خاصه هههههههههه وقلبالصفير لم يعد يتحمل رؤيته هههههههه ايه ده يا خواتي مفيش منه واحد صغير اعلقه في المدليه هههههههههههه
فظيع التطور في شخصيه يوسف والاحداث بتاعته بطريقة سريعه ومش ممله ومن غير كروته بجد ابدعتي صعب عليا جدا وهو بيقرا رساله والده << وانا قلبي رهيف فكن خلاص هعيط هههههههههه << بس مشهد تحفه تخيلته وكاني شايفه مشهد قدامي فابدعتي ابدعتي ابدعتي وااااااااااااو تحفه
حبيت وي مشهد كادي ويوسف لما اعترفتله بحبها اه كنت مستغرباه بس حبيته جدا وخصوصا ان القصة مقبتش تركي ههههه كان زمانه لحد دلوقتي بيفكر يقولها انه مش خالها ههههههههههه
بيت قوي مشهد ظهوره قدام جدته كانت صعبانه عليا بجد وهي بتشوف حفدها قدامها بعد اكتر 20 سنه وااااااااااااو مشهدلا اوع ابدعتي برضوا
كان اكتر من رائع الصداقة الجميله اللي نشئت بين طارق ويوسف وباسل رووووعة المشاهد اللي بتجمعهم بموت فيها ههههه << وخصوصا انك جامعه 3 وساعات 4 فلاحظي ن قلبي الصغير لا يتحمل هذا ههههههههههه <<
مشهد يوسف ونهى كان حلو وعفوي جدا وحبيته جدا ولما قالها << نهى حلميش اناديكي بحاجه تانيه ههههههه كان تحفه المشهد من اوله لاخرة بهبل كادي وتقل يوسف روعة
في مشاهد ير ليوسف علقت معايا بسلو قعد اكلم كده مش هخلص تابه
كادي
رائعة هي تلك الفتاة بروحهها المرحه واسلوبها الرائع ولمساتها المفعمه بالحيوية << سيبك انت من الفصحى اللي مبتأكلش عيش << كادي دي فظيعه بداية من صورة البطله لحد اخر ظهور ليها فظيعه بعشق مشاهدها
حبيت قوي مشهدها لما دفت عن حبها قدام يوسف حبيت مشهدها لما شغل عقلها بخصوص الدبوس حبيت جدا وقوفها جنب يوسف لما عرف حققته
كان رائع مشهدها هي وريناد واول مقابله المشهد ده اقعد معلق معايا كتير جدا وكل لما افتكره اضحك كان اكت من رائع مشهدها مع زينب وروح الصداقه اللي حاوطتهم اول ما تقابلوا حتى مشهدها مع جدة يوسف كان مميز
حبيت جدا المشاهد اللي جمعت بينها وبين يوسف قبل متعرف انه خالها وخصوصا مشهد المقابله كان حلو جدا شعورها وهي مستنيه يوسفيديها الامان رائع المشهد ده من ظهورها لظهور يوسف
وااااااااااااااو تحفه مشهد سهر ويوسف وكادي بجد موت من الضحك لما قالتلها شفته في فلم قبل كده بس مش فكرة اسمه ههههههههههههه روعة ولا القلم يا معلم كان جامد كنت مستنياه هههههه واخيرا حد حقق حلمي هههه
وبرضوا فرحانه انك محولتيش المشهد لتمثليه تركي ههههههههههه اصلي تعبت من التركي يا اختي عدينا 158 والتمثليه مش عايزه تخلص هههههههههههه
اي مشهد يجمع بين كادي وريناد وزينب اعرفي انه سوبر لايك هههههه بجد بج لايك على اي مشهد يجمع بين ال3 دول وخصوصا ليله البنات اياها كانت فظيعه
من الاخر كادي بجد فظيعه وانا بحب مشاهدها جدا
****************************888
ريناد
حبيبة قلبيي فظيعه البنت ديفي كل مرة بتطلع فيها بعرف ان فيه كارثه جايه ايم العقاب كانت تحفه تزمرها المستمرتحفه خناقتها مع باسل فظيعه
احسن حاجه انا اتعلم الدرس وراحت قالت لباباها اللي سمعته وتحللها للمكالمة كان تحفه لما راحت تواجه باسل وامجد موجود ياربي ع المشهد ده كان تحفه فنيه فضل معلق معايا وكله كوم ولما فضل تضحك مع مجد واخينا بيولع فظيع المشهد ده
وعجبتني لم قالتلهم اا مكوا احكولي كل حاجه وامجد حاكلها وراحت قالت بهدوء مفيش غير صديقي طارق هو اللي هيحلها هههههههه باسل ساعتها كان هيشل
اكتر مشاهد بتستهويني المشاهد اللي بتجمع ريناد باسل واي ولد امجد او طارق لاني عارفه ان في حد هيشل انهارده هههههه
تفهمها لزينب كان كتر من رائع والصداقة الحلوة جدا اللي نشئت بنها وبين زينب عجباني قوي حبيت رد علها لما عرفت حقيقة زينب بجد < احلى حاجه فيكي انك مش زي التركي ههههههههههههه <<
كله كوم ولا مشهد طارق وعو بيقولها روني انت برا الموضوع ده واخدبالك يا عمر في واحد بيولع على الشمال ولما ضحكت هي وطارق وامجد ساعتها قلت الله يرحمك يا باسل هههههههههههه تحفه حرقت الدم دي
وجود ريناد مميزفي اي مشهد وانا وثقه انها هتتغير 360 درجه في الفرح ومستنيه الفرح على نار حبيت اوي ان كدي وراها وراها ومش هتسبها
لااااااااااااااااااا سمعت امجد ليه كده يا عم الكتكوت هي عايزه تموته من زمان هههههه ما انت بتعرفي تفكري في خطط شريره اهو اومال مبنشوفش مواهبك دي في السلام العالمي ايسو خلي بالك هناك عضوه فلتت من السلام العالمي <<ههههههه
حبيت اوي لما الحصان يعدي عليه 3 / 4 مرات هههههه كله كوم والمعيز كوم تاني فظيع المشهد واسلوبك وانت بتوصفيه كان اكتر من رائع وممتع
الثلاثي المرح وخطة الحفاظ على سريه الفستان مشهد روعه حبيت اوي الروح اللي فيه ابدعتي ابدعتي بجد
نيجي لعم باسل عشان لو فضلنا نتكلم عن ريناد مش هنسكت
باسل
من شخص فاقد الذاكرة لشخص عارف هو مين وبيعمل ايه وبيحول يرجع الذاكره حبيت اوي التركيبة العجيبة للشخصيه بعشق المشاهد اللي بتعصب فيها من ريناد وبيغير عليها بتبقى مشاهد تحفه
كان مشهد ولا اروع لما لكم امجد وقاله انه عايش بجد كان مشهد سوبر لايك حبيته جدا وحبيت رد فعل امجد ولما اقابله كان مشهد ولا اروع لقاء مفعم بالصداقة الخالصة المحببه للقلب
اه صعب عليا جداباسل وهو بيعرف اللي حصل لشركته واهلة وبيته ومرنا التيت اللي سابته اجوزت عزت
شوفي من الاخر عشان ننجز اي مشهد لباسل بحس ان هسال فيه في الامتحان فبكون مركزه جدا هههههههههههه
وااااااااااااااااو مكالمة ولاا اروع بجد هديه تحفه لعزت بمناسبة الفرح كان مشهد روعة ويوسف بيديله الموبايل ياربي على يوسف ده في كل حته طالعلي هههههههههه
اعجباي بيه زاد لما كلم والد ريناد وخصوصا ان الاب كان متفهم لمشاعر باسل الصادقة حبيت جدا جملة ابو ريناد عن بنته اختصرت مجهود كبير على باسل روعة المشهد
هههههههههههههه حرب المعيز واحتلالها غرفة باسل ههههه هو ده اخر اللي يهظر م ريناد روعة وصفك للمهد بالدقة دي استازه ورئيسه قسم
دمار شامل لمرينا لما نزلت وشافت باسل مستنياها في الصالون اقل حاجه ممكن تحصلها تجن هههه وانا عشان طيبه هجنخا بس ههههه
في انتظار الفصل القادم على نار عشان اعرف ايه اللي حصل
****************************
هكمل بكرة لاني تعبت من الكتابة
|