كاتب الموضوع :
اميره الاحزان
المنتدى :
ارشيف خاص بالقصص غير المكتمله
رد: اسيرتي
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اسفه علي التاخير اليوم جايبتلكم
البارت الثاني والعشرون
.
.
.
.
جولي : لكن انت وعدتني يا مروان انك ما تسهر لهالوقت في الشاليهات
مروان : يا عمري والله هم اصروا وانا ما حبيت ازعلهم
جولي بانزعاج : مرواان انا ممكن اقبل باي شئ الا الكذب
ريم تقول ان امك ما شافتك من فتره وانك لساتك علي وضعك
مروان : جولي يا عمري التغيير مو بهي البساطه التغيير يحتاج لوقت
مره طويل وانا لاني احبك وابيك يا عمري بحاول اني اتغير لكن بعد ابيكي
تساعديني مو تضغطي علي
جولي : انت بعد ساعدني مو انا احاول وانت بعد اول دعوه توافق تروح الشاليه
مروان : اتركينا من الحكي عني انتي شلونك يا بعد روحي
جولي استحت : مروااااااان
مروان ابتسم : روحه وقلبه
جولي : مروااااااان خلاص
مروان ضحك : هههههههههه
.
.
.
.
.
.
( ابي بس اعتذر اني غلطت في الاسماء وان د.عمر هو نفسه د.مازن )
رفعت عيونها وتلاقت بعيون اخر شخص تخيلت تلاقيه في هالوقت
جوري : مازن .... مازن ولدي ولدي كيفه
مازن كان مصدوم من اللي قدامه وحس انه انشل
عن الحركه وما عاد قدر ينطق بولا حرف
جوري بترجي : مازن ارجوك طمني علي محمد
مازن حس بحاله تكلم بقهر : كيف حالت الطفل توصل لهالشكل
ازمه الربو حاده جدا
جوري بكت : ااااااااااااه يا ولدي
مازن : اذا مرت ال48 ساعه الجايين بخير بيتعدي الخطر
بننقله العنايه المشدده
فهد من اول ما شاف مازن سكت وما حكي ولا حرف كان يسمعها وهي تتكلم مع مازن
لكن تفكيره كان بهيد مره كان شريط الماضي كله ينهاد قدامه
*********
مازن : لا انتي لازم تروحين معي انا ما بقدر اعيش بلاكي
جوري : الله يخليك روح
مازن : ما بروح الا وانتي معي اهربي مثل ما هربتي قبل
قرب منها ليمسكها من كتوفها لكنها بعدت عنه بسرعه
مازن : لهالدرجه
نفسي اقول :
اني حزين ..... اني سجين
لكل ذكري لك معي
وابغي اقول :
اني انا ........ اشكي العنا
واقول للذكري ارجعي
وارجع اقول :
ليت الهوي ......... يجمع سوي
اهل القلوب اللي تعي
ونسيت اقول :
من الفراق ....... الصدر ضاق
والعين هلت مدمعي
جوري : مازن الله يخليك يا مازن روح انا ما فيني
مازن : ليش يا جوري ليش
وين الحب وين الاحلام وين خوفك من انا نفترق
لسه بتخاف م الفراق لو تيجى سيرتى
لو شوفت عينى بتبكى هتدمع عنيك
يعنى صوتى بيوحشك لو شوفت صورتى
بتحس بيا حبيبى لما بحس بيك
مين بياخد باله منك بعد منى
ف حضن مين بتحس إحساسك ف حضنى
مش قصدى حاجة أنا بس بطمن عليك
حبيت أسلم أعمل إيه أصلك واحشنى
مين بياخد باله منك بعد منى
ف حضن مين بتحس إحساسك ف حضنى
حبيت اسلم أعمل إيه أصلك واحشنى
لسه بتخاف م الفراق لو تيجى سيرتى
لو شوفت عينى بتبكى هتدمع عنيك
تركها مازن وراح وهي انهارت ع الارض من البكا.
**** نهايه الذكريات ******
تذكر كل كلمه دارت بينهم فاق من ذكرياته علي جوري
تدفن راسها بصدره وتبكي وصوت شهقاتها عالي
رفع يده ليضمها لكن ما قدر نزل ده بسرعه
كل جراح الماضي اتفتحت بعد ما ظن انها تداوت
فهد في نفسه:
يا تري يا جوري تبكي ولدك ولا تبكي مازن مو هو اللي كنتي
تحبينه لكن هي حلفت انها ما حبته ......هههههههه وانت صدقتها ؟؟؟؟
تبي تقنع نفسك
تركها تبكي وتوجه لغرفه ولده كان يطالعه والاجهزه حوله
متوصله بجسمه والمحلول واصل بيده لنه تفاجا بمازن جالس
معه بالغرفه وكل فتره يفحص الاجهزه
.
.
.
.
.
عند مازن
مازن في نفسه : سبحان الله كاني اناظرها هي مو ولدها يختلف عنها في الانف والفم
لكن عيونه اااااااه منها عيونه هي عيونها يا تري يا جوري نسيتيني وعشتي حياتك
هل ما زلتي تذكريني
بدا يغني بصوته الحلو
حياتي وهو مش فيها .... سنين عدت رضيت بيها
وفاكر لو قابلت عنيه ........ عادي جدا هعديها
واديك يللي افتكرت انسيت .... قابلتو الليلة واتهزيت
طب ازاي في حاجات بتموت وتيجي الصدفة تحيها
وافتكرت لما جت عيني في عينو .. سنيني معاه
وافتكرت وعد كان بيني وبينو .. زمان خدناه
وافتكرت مسكتو في إيدي .... وإيدي خلاص سيباه
قصادي عيونو محتارة ..... يقرب ولا يدارا
جا اليوم اللي اشوفو أنا فيه وما نتكلمش ياخسارة
دي صعبة عليا واعمل إيه .. مافيش في إيديا شيء تاني
خلاص أهو اسمي شفت عنيه ...... عشان دي بجد وحشاني
وافتكرت لما جت عيني في عينو .. سنيني معاه
وافتكرت وعد كان بيني وبينو .. زمان خدناه
وافتكرت مسكتو في إيدي .... وإيدي خلاص سيباه
.
.
.
.
.
ام احمد بابتسامه : شلونك ريم وشلون حملك
ريم : بخير يا خالتي الحمد لله
جولي بحماس : ولد ولا بنت
ريم : الدكتوره تقول للحين مو باين
ام احمد : بنت او ولد كلهم واحد المهم الذريه الصالحه
ريم : معك حق يا خالتي
جولي : يمه انا مره طفشانه وابي اخرج
ام احمد : بنت انتي م بثانويه قومي لا بارك اللع في عدوك
ضفي وجهك لكتبك وامتحاناتك
جولي بتافف : يمه حرام 24 ساعه مقابله كتابي حراام طفش
ريم ضحكت : اتركيها يا خالتي انا اشهد انها من الصبح وهي تذاكر
ام احمد : اخاطرك بس يا ريم
جولي : وانا بنت البطه السودا
ام احمد : بنت
ريم ضحكت : الا يا خالتي شلونها جودي
ام احمد اختفت ابتسامتها : والله يا بنتي ما ادري وش اقول
ريم بقلق : ليش خالتي ايش صاير عليها
ام احمد : خالد ولد عمها لا بارك الله فيه
ريم : لسه يضايقها
ام احمد : ولا وبعد تابعها لهنيك ومتحرش فيها بالمشفي
ريم : هئئئئئئئئئ وهي اش سوت
ام احمد : تقول في دكتور مصري ساعدها
ريم : الحمد لله .... لكن لازم تنتبه لان هالدكتور ما بيكون موجود في كل مره
ام احمد : والله ما ادري يا بنتي قلبي مو متطمن
جولي : قولي لا اله الا الله يمه وان شالله خير
ام احمد : لا اله الا الله
.
.
.
.
.
جودي كانت تتمشي في المشفي و شافت الدكتور اللي ساعدها
ركضت لعنده
جودي : دكتور دكتور لو سمحت
....... : هلا
جودي بحيا : اهلين انا حبيت اشكرك لمساعدتك د......
....... : د. مازن انا ما سويت الا واجبي
جودي : تشرفت بمعرفتك
مازن : انا اكثر
جودي : ممكن اعزمك علي كوفي كتعبير عن شكري
مازن : لا تعطي الموضوع اكبر من حجمه اي احد في محلي
كان سوا نفس الشئ
جودي : .........
مازن بابتسامه : لكن ما يمنع اني اشرب معك كوفي
جودي ابتسمت واتجهت معه للكافتيريا
.
.
.
.
.
انتهي
اتمني يعجبكم
ولا تنسو تعطوني توقعاتكم
|