لمشاكل التسجيل ودخول المنتدى يرجى مراسلتنا على الايميل liilasvb3@gmail.com






العودة   منتديات ليلاس > القصص والروايات > قصص من وحي قلم الاعضاء > القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
التسجيل

بحث بشبكة ليلاس الثقافية

القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء


إضافة رد
نسخ الرابط
نسخ للمنتديات
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 02-03-12, 12:31 AM   المشاركة رقم: 6
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
النجمة



البيانات
التسجيل: Oct 2011
العضوية: 230815
المشاركات: 3,072
الجنس أنثى
معدل التقييم: الساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 12170

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
الساحره الصغيره غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : الساحره الصغيره المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي

 

اقتباس :-   المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القشراء مشاهدة المشاركة
   السلام عليكم
مرااحب اختي سحووور
اكيد راح تنقبلين بيننا
وكل ماكبرت عايلتنا السعيده
كان افضل


تعرفين عزيزتي انه من افضل الكاتبات من كن يقرأن فقط
لانهن سيستفيدون من ما قرأنه سابقا
وسيتجنبون الاخطاء التي ارتكبنها الكاتبات التي قرأن لهن


بالنسبه لي
متحمسه لكتابتك عزيزتي
واعتبريني متابعه لك ان شاء الله
وحتى لو اختفى قلمي عن التعليق
فثقي انني متابعه من خلف الكواليس


انتظر البارت بفارغ الصبر
ولله درك






مرسيييييي جدا علي دعمك ليا وقبولك اني اكون جزء من العائلة

ويارب اكون قدها وافدر اكمل

 
 

 

عرض البوم صور الساحره الصغيره   رد مع اقتباس
قديم 03-03-12, 02:04 AM   المشاركة رقم: 7
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
النجمة



البيانات
التسجيل: Oct 2011
العضوية: 230815
المشاركات: 3,072
الجنس أنثى
معدل التقييم: الساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 12170

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
الساحره الصغيره غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : الساحره الصغيره المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي

 

السلام عليكم ورحمة الله

ا ا نا اسفة على التاخير ومش هقدر انزل البارت كامل عشان كده هنزل نصة وبكره هكمله

ملقتش التفاعل اللي كنت مستنياه بس انا قررت هنزل 5 فصول وبعدين هحكم اكمل او اوقف

ان اشاء الله هنزل بكره بقيت الفصل والثالت كمان لو قدرت



/
/ / /

 
 

 

عرض البوم صور الساحره الصغيره   رد مع اقتباس
قديم 03-03-12, 02:05 AM   المشاركة رقم: 8
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
النجمة



البيانات
التسجيل: Oct 2011
العضوية: 230815
المشاركات: 3,072
الجنس أنثى
معدل التقييم: الساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 12170

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
الساحره الصغيره غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : الساحره الصغيره المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي

 

الفصل الثاني

( وصال )

استيقظت من نومي كالعادة واتسائل اين انا برغم من مرور ثلاث ايام الا انني لم اعتاد علي الوضع بعد اعتدلت في جلستي ونظرت الى يوسف وهو نائم بجانبي وانا اقول بهمس
ــ يارب مكنش بظلمك معايا يا يوسف ربنا يقدرني واسعدك

ابتعد عنه استحممت وصليت ثم خرجت الى الصالة سأتركه لينام قليلا وأمسكت بالريموت واشعلت التلفزيون

هل اخبركم بشئ اشتقت اليهم ........... ( الى من سيكون الي اخوتي بالطبع ) فانا لم اعتاد ان ابتعد عنهم اكثر من بضع ساعات ...
حقا اشتقت اليهم وخصوصا براء ......
ــ يوسف : الجميل سرحان فيا طبعا
وضعت يدي علي صدري وانا اقول بصعوبه
ــ بـ ـ سم الله الــرحمن الرحيم انت صحيت امتى
يوسف : من شويه ... كنت بتفكري فيا مش كده
وصال : ايه الغرور ده ..... وبعدين مالكش دعوه

امسكت بالريموت مره اخرى بعد ان كان امسك به يوسف وبدات بتغير القنوات لم تمر لحظات ليأخذ مني الريموت ويبدأهو باتغير

• وصال : يوسف هات الريموت
• يوسف : لا ..... عيزاه تعالي خديه
• وصال : يوسف بطل رخامة واحدف الريموت
• يوسف : انا رخم ولا انتي
مرت دقيقة ونحن هكذا ومن الواضح انه قد اعلن حرب الرخامه
اعلم ما يريد ولن اخطئ كما حدث في 3 ايام الماضية
مرت دقائق وما زلنا هكذا ومن ثم تذكرت الماضي ودوت ضحكتي
• يوسف : بتضحكي على ايه دلوقتي
• وصال : ولا حاجه بس افتكرت ايام زمان لما كنت بتغلس عليا
• يوسف : انا كنت غلس......! ولا انت اللي كنت طفله مزعجه
• وصال : مزعجه ياسلام ( وبطريقة عفوية وضعت يدي على خصري واكملت بدلع غير متعمد) ولا انت اللي كنت كل لما اروح عندكوا تقعد تغلس عليا لحد ما كرهتني في بتكم
بمجرد انتهائي بدأ يوسف بالضحك وانا اجهل السبب

******************************
(يوسف)

استيقظت ممن نومي لأجدها ليست بجانبي نهضت واخذت حماما سريعا وصليت ومن ثم خرجت الى الصالة لاجدها امام التلفاز ولكن بعالم اخر
اخذت من جانبها الريموت دون ان تشعر بي وجلست بعيدا عنها وبدأت في اغاظتها فهذه احدى هوايتي منذ زمن ونجحت في هذا وبجداره
لم تقترب مني كالعادة من الواضح انها تعلمت الدرس جيدا
بدأنا في ذكر اشياء من الماضي وفي وسط تلك الذكريات ذكرت بأنها كاننت مزعجة وهي صغيره
و بدات بالدفاع عن نفسها وعند انتهائها وجد نفسي اضحك بصوت مرتفع حاولت جعلي ان اتوقف ولكن من دون فائده واخيرا تمالكت نفسي
• يوسف : خلاص ....خلاص .....اهو سكت بس عشان خاطري روحي شوفي شكلك وانت متعصبة ....والله تحفه فنيه
• وصال : يوسف .... خلاص بجد هزعل
عادت لتجلس بمكانها وكنت انا اسرع وامسكت بها وجعلتها تجلس بجانبي
• يوسف : هنا احسن .... صحيح انا مشفتش عمي في الفرح ؟ هو لسه مظهر
• وصال (وبدون اهتمام ): لا مجاش...... و لسه مظهرش
• يوسف : لحد دلوقتي
• وصال : ايوه .... تلاقي العروسة الجيدة حلوه شوية
• عروسة جديدة.... (قاتها بأستنكار ) .....هو اجوز امتى ؟ مين قالوكوا الكلام ده ؟
• وصال : محدش .... احنا عرفنا لوحدنا ......خلاص فهمنا الللعبة كل لما يسافر ..معناه عروسة جديده
تنهد بضيق وانا افكر في هذا الوضع ....لا استطيع فعل شئ غير الانتظار ... اعذرني وصال فسكوتي هو ثمن بقائي بجانبك.... عما قريب سيتضح كل شيء بأذن الله

**********************

 
 

 

عرض البوم صور الساحره الصغيره   رد مع اقتباس
قديم 03-03-12, 12:26 PM   المشاركة رقم: 9
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
النجمة



البيانات
التسجيل: Oct 2011
العضوية: 230815
المشاركات: 3,072
الجنس أنثى
معدل التقييم: الساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 12170

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
الساحره الصغيره غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : الساحره الصغيره المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي

 


(جيلان)

شعوري ليس الملل بكل هواكثر من هذا مللت كل شيء

حتى غرفتي تلك ، خرجت من غرفتي ووجد براء امام

التلفاز وبما انني لا اجد ما افعله قررت ان احول موجتي عليها .....
اقتربت منها وانا ارسم ابتسامه مستفزه على شفتي واخذت

الريموت من دون ان تشعر وبكل برائه قلت

ـــ براء خلصتي لعب بعريسك (ثم ضحكت

ضحكتي المستفزه المعروفه )

_ براء : ايوه خلصت ....... وكتبت الواجب ......
ورتبت سريري

ـــ قلت بغروري المعتاد ) : شاطره المره الجايه هجبلك حاجة حلوه

ــ براء : جيلان ....... عايزه مني ايه

ــ جلان ( وبكل برائه ) : ولا حاجه

ــ براء جيلان ابعدي عني الله يخليكي ( قالتها وهي في قمة عصبيتها )

هناا لم اتمالك نفسي وضحكت بصوت مرتفع اعلم ان

براء سريعة الغضب عكس وصال تماما جيد وجد ما اسلي به وقت فراغي

مرت دقائق لم ارحم بها براء الى ان طفح كيلها مني

فوجدها تقول بهدوء وكأنها تعلم ان ما ستقوله سيألمني

ــ براء : براء هو عشان وصال اتجوزت هتنقلي عليا ................

عند ذكر تللك الوصال انقلب حالي 180 درجه ، لماذا
دائما يذكروني بها وكأنهم يتعمدوا هذا


لماذ يريدون تذكرتي بأنها الان معه وانا هنا ؟ لماذا

يريدون بقائي حبيسة ذكرة تؤلمني

تركت براء خلفي وصعدت الى غرفتي بعدما

استفزيتها قليلا ولكن انقلب السحر على الساحر

********************************

(براء )

لم اجد ما افعله فقررت متابعه احد افلامي المفضله

وبمجرد اندماجي معه ودخولي في عالم بعيدا عن ذكرى

وصال التي تلاحقني اينما ذهب ولا اعرف السبب او

بالاحرى اتجاهل السبب ، وجد جيلان امامي وفي

محاوله جديده في استفزازي


الجميع يعرف انني هنا سريعة الغضب على النقض من

وصال وريناد

بقيت في محاولاتها ما يقارب نصف ساعة الى ان طفح

الكيل منا ولا اعرف ما الذي دعاني لذكر وصال في

ذلك الوقت ولكن محاولتي نجحت فند ذكري لها تغبر

حال جيلان وابتعدت عني

ان كنت هذ لفعلتها منذ زمن ولكن ما الذي جعلها في
هذه الحاله

لم اكترث كثيرا وعدت لمتابعة فلمي واندماجي معه مره
اخري

يتبع ....
**************************

 
 

 

عرض البوم صور الساحره الصغيره   رد مع اقتباس
قديم 04-03-12, 11:55 AM   المشاركة رقم: 10
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
النجمة



البيانات
التسجيل: Oct 2011
العضوية: 230815
المشاركات: 3,072
الجنس أنثى
معدل التقييم: الساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميعالساحره الصغيره عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 12170

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
الساحره الصغيره غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : الساحره الصغيره المنتدى : القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
افتراضي

 

****************************
بمكان اخر بعيدا عن هنا

وقفت انظر من النافذة الى السماء كم هو رائع النظر اليها ان تعيش بعالم اخر ، عندما انظر الى السماء

اتذكر الماضي بكل الوانه ، اتذكرها ...... انا لم انساها ليوم لكي اتذكرها ، اغمض عيني وكأنني بهذه

الطريقة امنع صورتها من ان تتلاشى ...... امنع همعي ان يمحوا صورتها كما يفعل دائما وكانه تحالف مع

الزمن لينسيني صورتها

عدت للواقع عندما وضع جمال يده على كتفي نظرت اليه وعد ادراجي مره اخرى للسماء

ــ جمال : ليلى .......... لحد امتى هتعملي في نفسك كده
لحد امتي كل لما ادخل عليكي اقلاقيكي وقفه
قدام الشباك ......

ــ ليلى ( تنهد بضيق وانا احاول من دموعي من النزول ولكنني فشلت ) مش قدره .... مش قدره استحمل اكتر
من كده ......... 15 سنه وانا كل يوم اقول
بكره
بكره امتى هيجي يا جمال

لم اتملك نفسي ووضعت رئسي علي كتفه وبدأت بموجة بكاء الله فقط يعلم متى ستنتهي
ــ جمال : ليلي .... أهدي ..عشان خاطري اهدي

ــ ليلى : أهـ.. دى ازاي وانـ ..ا بنتي مـ ـــ ـعرفش عنـ ــها حـ ــاجــ ـه .....
أهدى ازاي وانا مش ابعد ولا عارفه أقرب

ــ جمال : طب خلينا نرجع مصر ونحاول

ــ ليلى (وانا احاول ان اتمالك نفسي ) : ياريت اقدر بس
انا عارفه مش هيخليني اشوفها و هتعذب اكتر
توقفت عن البكاء وجدتي انظر اليه وبكل حزن رجاء ان يجبني الاجابه التي اريد سماعها

ــ ليلى : انا ام كويسه مش كده يا جمال .... انا عارفه
اللي عملته صعب بس مكنش في ايدي حل تاني
بس انا ام كويسه مش كده ؟ ........

ضمني اكثر الى صدره وكأنه يقول نعم انت كذلك بل قالها بالفعل

ــ جمال : ايوه .... انت ام كويسه .... بس عشاني حاولي
تصبري وان شاء الله هنلاقي حل

ــ ليلى : ان شاء الله

ــ جمال : يلا روحي اغسلي وشك مي وخالد قربوا يجوا

ــ ليلى : حاضر ( وابتسمت له ابتسامه شكر)

اعذروني لم اتعرف عليكم ولا اعتقد انني استطيع الان ربما في وقت لاحق ولكن يكفي ان تعرفوا ان اسمي ليلى

************************
نعود من دبي مره اخرى الى القاهره وتحديدا الى حجرة تلك السما الفتاة التي عجزت عن وصفها
////////
/////


سما : نونا انت وعدتيني هتيجي

نهلة : سوري يا سو والله العظيم بجد مش هقدر

سما : طيب ... بس بكره هتيجي

نهله : شوفي ...خلينا نخرج احسن ....نروح في أي حته
.... بس المهم نشوف الشارع

سما : طيب .... ان شاء الله ...مقولتليش اخبار الانترفيو
بتاعك

نهله : كويس .... يعني شغال ... بس المتأكده منه اني
مرفوضه مع مرتبة الشرف

سما : ههههههه انت مش هتنجحي ابدا

نهلة : اعملك ايه هما اللي مصتقصدني


سما : يا حرام .........! صعبتي عليا

نهلة : شوفي احنا بكره نروح مول (......) عشان اجيب شوية حاجات ونتغدا ونرجع

سما : خلاص تمام هستناكي بكره

نهله : ان شاء الله .............. سو انا مطره اقفل عشان
ماما بتنادي عليه

سما : طيب سلام ...... اشوفك بكره

انهت مكالمتي بعد انتهاء ما يقارب من ساعة اغلقت الهاتف ووضعته بجانبي

احمد الله لوجود نهلة بجانبي فهي ليست كأي صديقة بل انها تخطت حدود الصداقه منذ أمد بعيد ، نهلة

كان لها الجانب الاكبر بشخصيتي وانا وهي فعلنا اشياء عديده معا

بعد انتهاء المكالمة عدت مرة اخرى للفراغ ..... الفراغ هو كان محور حياتي قبل وبعد رحيل وصال لم يتغر

شيء ولن يتغير بعد مرور دقائق وانا ما زلت كما انا

امسكت بفرشتي واتجهت للرسم هذة هي الموهبة الوحيدة التي املكها

بدأت بالرسم وبدأت معي فيروز في الغناء بصوتها الرائع (بكتب اسم يا حبيبي ) انصحكم بأن تستمعوا اليها

.................. ثقوا بي ستنال اعجابكم ، وان لم تنل فلن تخسروا شيء

نسيت بأن تلك الغنية هي جزء من الماضي بل هي الماضي بذاته وبدأت الذكريات تتسابق والفوز لاحداهما حقيقة لا بد منها

سما : احمد عشان خاطري متسفرش ... طيب على
الاقل استى سنة كمان ويمكن اقدر اسافر معاك

احمد : نهلة .. اسمعيني دي فرصة وممكن مترجعش
تاني ........

سما : انت عارف ان بابا ممكن يرجعها بسهولة

احمد : كلها سنتين بالكتير وراجع ، متخلنيش احس اني
مهاجر

سما : احمد ...... عشاني خصوصا دلوقتي

احمد : انا اسف يا سما ....... متضطر اسافر
............................................................ .........
............................................................ ...
........................................................

ليست الذكريات فقط من تتسابق بل دموعي كانت تتسابق في النزول

اغلقت عيني بشده لامنع الذكريات والدموع من الاندفاق

وانا اصرخ بداخلي لمــــــــــاذا .......؟ بعد كل تلك السنوات ما زلت اتذكره ؟ لما هو الاخر لا يريد الرحيل

لما علينا دائما ان ندخل في سباق مع الماضي والنصر حليف الاقوياء دائما


*****************************

نهاية الفصل اتاني

 
 

 

عرض البوم صور الساحره الصغيره   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
للكاتبة الساحره الصغيره, ليلاس, منتدى قصص من وحي قلم الأعضاء, الساحره, الصغيره, ادوات, روايات عربيه, روايات و قصص, روايات طويله, رواية أخوات و لكن, روايه مصريه
facebook




جديد مواضيع قسم القصص المكتمله من وحي قلم الاعضاء
أدوات الموضوع
مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع
تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة



الساعة الآن 04:07 PM.


 



Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
شبكة ليلاس الثقافية