لمشاكل التسجيل ودخول المنتدى يرجى مراسلتنا على الايميل liilasvb3@gmail.com






العودة   منتديات ليلاس > القصص والروايات > روائع من عبق الرومانسية > سلاسل روائع عبق الرومانسية
التسجيل

بحث بشبكة ليلاس الثقافية

سلاسل روائع عبق الرومانسية سلاسل روائع عبق الرومانسية


إضافة رد
نسخ الرابط
نسخ للمنتديات
 
LinkBack (3) أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 02-02-12, 04:04 PM   المشاركة رقم: 1521
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
ليلاس متالق


البيانات
التسجيل: Sep 2011
العضوية: 229418
المشاركات: 3,991
الجنس أنثى
معدل التقييم: lala905 عضو سيصبح مشهورا قريبا جداlala905 عضو سيصبح مشهورا قريبا جداlala905 عضو سيصبح مشهورا قريبا جداlala905 عضو سيصبح مشهورا قريبا جداlala905 عضو سيصبح مشهورا قريبا جداlala905 عضو سيصبح مشهورا قريبا جدا
نقاط التقييم: 613

االدولة
البلدLebanon
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
lala905 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : عبير قائد المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي

 






نبتدي منين الحكاية
لو حكينا يا حبيبــــــــــــــــي نبتدي منين الحكايـــــــــــــــــة

إحنا قصة حبنـــــــــــــــــــــا ليها أكتر من بدايـــــــــــــــــة
***************************************
وقابلنا أنا وأنت في مشوارنـــا حاجات كتير جرحت غيرنــــا
***************************************
ومنين يجينا الخصـــــــــــــــام ومنين يجينا البعــــــــــــــــــاد

واحنا بين قلوبنــــــــــــــــــا كل لحظة ميعــــــــــــــــــــاد
**************************************
ولقينا حوالينا .. الدنيا ضباب .. وليل وقلب جريـــــ

زى أوراق الشجر .. وقت الخريف .. رماها الريــــح

سألنا روحنا لـيه.. أكبر من حبنا .. إيــــــه .. إيـــــه

لكن ما طالش الحب بينا وعرفنا .. وشفنا.. وحسينا

إنت شايف الحب كله عيـــون وهمس لكن أنا شايــــــــــف

أحلى كلام عشاق يا حبيبــــي هو كلام الشفايــــــــــــــــف
*****************************************
فيه أجمل إيــــــــــــــــــــــــــه من حضن الحب يدفينــــــــــــا
*****************************************
وعشنا الحــــــــــــــــــــــــــب خيال وحقيقة ســــــــــــــــوا


هل ما يحدث هو خيال وحقيقة؟؟؟؟
بيرو ربما أعتدت على هذا القول " فصل رائع " لكن ليس لدي أي كلمة أخرى أمام كاتبة فذة مثلك تفوقت حتى على نفسها كتابتاً...
عزيزتي الحقيقة مرة مهما كانت يجب ان تقال ومهما كانت النتائج يجب ان تقال...
قيلت الحقبقة امام همس... الحقيقة التي شعرت بها قبل ان ينطق بها يوسف...
حقيقة أبوته للتؤام من أبنة خاله...
حقيقة مدمرة... حقيقة رهيبة... حقيقة جارحة ليوسف مثل هي قاتلة لهمس... أنما لا تزال الحقيقة...
همس يا همس عزيزتي أصبحت الأن يتيمة بلا عنوان... بلا امل... بلا أفق خلاصك... بلا عائلة... لكن لننظر الى الوجه الأخر من الصداقة... أنتِ عرفت الحقيقة المرة وتجرعتها بقسوة لكن ليال تجرعت الحقيقة المغلوطة بخناجر ذبحت روحها قبل قلبها وتركتها مثلك لا ليس كبقايا همس بل كبقايا ليال...
" لكن ما طالش الحب بينا وعرفنا .. وشفنا.. وحسينا"
" وعشنا الحــــــــــــــــــــــــــب خيال وحقيقة ســــــــــــــــوا"
رائع كلمات هذه القصيدة رائع وأتت توافق موقف فتيات الرواية وفتيانها...

شفا لستِ بأحسن حال عزيزتي... أستنزفت قلباً وجسداً وروحاً... لقد أصرت الكاتبة على أستنزاف فتياتها وعلى جرحهن ربما لتحّيهن من قيود العشق ليحلّقن فيما بعد بأجنحتهن منفردة... أصبرنا على الكاتبة لنرى ما وراءها من حلول لمشاكلكن... عسى وربما لديها المشورة...
لقاء الفهد بالنمر لقاء مفاجىء كما كان لقاء أشقة كشف عن معانات الأثنين...
الحقيقة مرة كانت ولا تزال...يوسف لن يفعل كما فعل والده فألتزم الواجب... كيمني ومسلم يحق له الزواج مرة ثانية... كألماني الجنسية كيف سيفعل ذلك؟؟؟ أتسائل؟؟؟
حسين تزوج ليبتعد عن ليال بوجود علته التي عادت... يا أبن الحلال يا حسين خفت على ليال من مرضك ألأم تخاف على أبنة الناس التي تزوجتها لتصبح زوجتك الثانية؟؟؟ لما العذاب؟؟؟ لمل يا حسين أذا كان هذا مقدورك؟؟؟ وكيف تأخذ المبادرة دون أستشارة ليال؟؟؟ تريدها أن تكمل دراستها تعلل بشيء آخر ربما مرض والديك؟؟؟ لا تدعها بعيد عنكَ...
شفا أشفائك من وسام عمرو... ربما... ربما... ربما... لننتظر ما ستقوله الكاتبة...
بيرو هل أعددت مفاجأة أخرى لعنان ورائد... لم نراهما هذا الفصل... وأحمد؟؟؟؟ هل شفا ستعود له... أم هي لعمرو؟؟؟ وسام وليال الى أين؟؟؟
بيرو أشعر ان عقدة الرواية عادت من جديد للظهور وبدأت أتخبط بما يجري... ألم يأن الوقت ان تريحي أعصابنا على فتياتنا؟؟؟
بيرو حياتي أنتِ كاتبة جبارة بافكارها وبقلمها ورائعة بتصوير أحداث روايتها... وفقكِ الله وسدد خطاكِ...
أنتظرك دائماً بشوق لأحداث روايتكِ...

 
 

 

عرض البوم صور lala905   رد مع اقتباس
قديم 02-02-12, 04:15 PM   المشاركة رقم: 1522
المعلومات
الكاتب:
اللقب:

البيانات
التسجيل: Jan 2012
العضوية: 234821
المشاركات: 53
الجنس أنثى
معدل التقييم: امه الهادي عضو بحاجه الى تحسين وضعه
نقاط التقييم: 21

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
امه الهادي غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : عبير قائد المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي

 

حرام عليكي يامفتريه انا حاسه ان قلبي محرووووووووووووق
ليه بس كده حسين اولها وبعدين شفا وختمتيها بيوسف وهمس اااااااااااااااااه منك يازمن
بس تستحقي لقبك بكل جداره فانت اميره لألألألألألألأ انت ملكه الرومانسيه والحزن معا انت ملك تتوجت على قلبي وعلى قلوبنا كلنا بيرو انت فعلا جباااااااااااااااااااااااااره
انا عاوزه احضنك واضربك في نفس الوقت
ليه بس يا يوسف تهون عليك همس كده انا زعلت منك قوي قوي مش لازم تتجوز جانا عشان تربي عيالك د انت طلعت عيل قوي
وااااه من حسين ايه اللي حصلك اكيد ده تاثير امه عليه انا متاكده بس تسمح لها انها ترد عالتليفون ليه بس كده
شفا جدددددددددددعه برافو عليكي سيبيه وروحي لعموره راجل بجد عسل هيبقى لوووووووووووز ههههههه
انا مش قادره اضحك قلبي بيوجعني
لوشفتيني ونفسي بيصعد بصدري كله وضربات قلبي تزداد قوه لما قالها هتجوزها اااااااااااه قلبي مكنتش قادره حسيته هيطلع من صدري ودموعي اللي نزلت غصب عني
غصه في صدري زي مانتي بتقولي

 
 

 

عرض البوم صور امه الهادي   رد مع اقتباس
قديم 02-02-12, 04:17 PM   المشاركة رقم: 1523
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
الادارة
مشرفة روائع من عبق الرومانسية
كاتبة مبدعة
سيدة العطاء


البيانات
التسجيل: Aug 2009
العضوية: 148401
المشاركات: 25,150
الجنس أنثى
معدل التقييم: حسن الخلق تم تعطيل التقييم
نقاط التقييم: 137607

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
حسن الخلق غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : عبير قائد المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي

 
دعوه لزيارة موضوعي

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اللهم صلي و سلم و بارك عليك يا رسول الله و على آله و صحبه اجمعين

ما لكم يا شعب فيه ايه؟؟ كلكم على البنت المسكينه عبير !!!!!

اعتصام و قتل و اغتيالات .. حتي عهوود كمان تعلن استعدادها للتنفيذ

و الله عبير حبابه و ما تستاهل هذا الهجوم الضاري

طيب خلونا نتناقش بالمنطق اولا في موضوع يوسف حبيب الملايين و ما زال .. سرعان ما حكمتوا عليه و ما حد لسه سمع عن خططه .. انا اثق فيه و طالما قال انه لن يتخلى عن همس اصدقه انما الحقيقه مش عارفه هيعملها ازاى لحد دلوقت .. اكيد عبيره عندها الحل .. ابناء الشهرى لا يتخلون عن وعودهم قط

اما موضوع اطفاله بصراحه شديده لو ما كان عمل كده كان سقط من نظرنا جميعا .. متنسوش عقدة حياته الى عاشها بسبب تخلى والده عنه حتى اخواته ميعرفوش عنه .. مش ممكن يعيد المأساه دى .. المشكله اننا كارهين جانا و مش حابين انها تنتصر عى همس و تاخد يوسف و هي جزء اساسى من الموضوع .. المشكله دى حلها على بيره تورينا شطارتها

النقطة الثانية السيد حسين .. انا متاكده ان اهله او والدته بالذات لها يد فى الموضوع و فيه حكمه ان ليال تعرف بالشكل المؤلم ده و قدام وسام .. ايه بقه الحكمه دى مش عارفه لكن كله هيبان

شفا انا مبسوطه جدا ان وسام فضل على عبطه لانه عامل زى خالد .. شخصيته صعب تحتوى شخصية شفا القريبه من شخصية همس و مينفعش لها غير عمرو
شفا و عمرو & همس و يوسف .. وجهان لعملة واحدة

و من هنا اعلن بكل شجاعة انني ادعم عبيره الهربانه و لن اعتصم ضدها .. لان رغم كل البلاوى الى عملتها و فيسها الحباب السفاح الا انه صعب على اى كاتب خلق كمية المشاكل و التعقيدات دى كلها و يجعل القراء في غاية الحماس للتكملة دون ذرة نفور او ملل واحدة

انا اشبهها بالتوابل الحارة الى تعطي نكهة لذيذة للاكلة .. تكون حاره نعم و لكنها لذيذة و لا غني عنها و اذا غابت صار الطعام بلا طعم و لا نكهة

سيري يا بيره على بركه الله .. زوجي و طلقي على راحتك لاني متأكده ان النهايه هتكون مذهله و هتحلى كل المشاكل ببراعه زى عادتك

يلا يا معتصمين المفروض نهتف لفيس عبير الحباب لانه خلانا نعيش جو مشحون بالانفعال حتى لو حزين متنكروش انه جميل و كلنا اتحبست انفاسنا لآخر كلمه في الفصل

شكرا لابداعك الا متناهي عبيره << الحق اختفي بقه قبل ما يمسكوني

 
 

 

عرض البوم صور حسن الخلق   رد مع اقتباس
قديم 02-02-12, 04:25 PM   المشاركة رقم: 1524
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضو فخري


البيانات
التسجيل: Jul 2007
العضوية: 32680
المشاركات: 18,283
الجنس أنثى
معدل التقييم: عهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسي
نقاط التقييم: 9761

االدولة
البلدYemen
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
عهد Amsdsei غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : عبير قائد المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي

 
دعوه لزيارة موضوعي

خياااااااااااااانة هومي تيجي منك انت
الزعيمة بتاعتنا

لا لا ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

نوووو واااااااااااااااااااااااااااااااي

خلاص بنهدي اللعب الزعيمة بالوسط يا جمااااااااعة

احتراماتي ليكي هومي

طيب انا جبت اغنية لبيرة .. اشوفك فاركاها يا بيرو ولا لأ

I'd go anywhere for you
Anywhere you asked me to
I'd do anything for you
Anything you want me to

I'd walk halfway around the world
For just one kiss from you
Far beyond the call of love
The sun, the stars, the moon
As long as your love's there to lead me
I won't lose my way believe me
Even through the darkest night you know


I'd go anywhere for you
Anywhere you asked me to
I'd do anything for you
Anything you want me to
Your love as far as I can see
Is all I'm ever gonna need
There's one thing for sure
I know it's true
Baby, I'd go anywhere for you

I used to think that dreams were just
For sentimental fools
And I'd never find someone
Who'd give their love so true
But I knew the very minute
Couldn't live my life without you in it
And now I want the whole wide world
To know



Hey baby, hey baby, hey baby, oh

 
 

 

عرض البوم صور عهد Amsdsei   رد مع اقتباس
قديم 02-02-12, 04:29 PM   المشاركة رقم: 1525
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
عضو فخري


البيانات
التسجيل: Jul 2007
العضوية: 32680
المشاركات: 18,283
الجنس أنثى
معدل التقييم: عهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسيعهد Amsdsei عضو ماسي
نقاط التقييم: 9761

االدولة
البلدYemen
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
عهد Amsdsei غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : عبير قائد المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي

 
دعوه لزيارة موضوعي

يلا يا رب يكون رد يوسف زي ده

خلاص بقى مافيش وقت يا عم يوسف

 
 

 

عرض البوم صور عهد Amsdsei   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
ليلاس, الزمان, الكاتب, الكاتبة بيرو, تجرؤ, بقايا همس, حصري, يوسف الشهري, رومانسيات, رومانسيات عربية, شفا ووسام, همس
facebook




جديد مواضيع قسم سلاسل روائع عبق الرومانسية
أدوات الموضوع
مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع
تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.liilas.com/vb3/t162168.html
أرسلت بواسطة For Type التاريخ
ط¨ظ‚ط§ظٹط§ ظ‡ظ…ط³ - ظ…ظ‚ط¯ظ…ط© by ط¹ط¨ظٹط± ظ‚ط§ط¦ط¯ This thread Refback 22-01-15 08:35 PM
Untitled document This thread Refback 23-10-14 10:16 PM
ط¹ط¨ظٹط± ظ‚ط§ط¦ط¯'s Writing (4 stories) This thread Refback 05-08-14 01:38 AM


الساعة الآن 08:34 PM.


 



Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
شبكة ليلاس الثقافية