كاتب الموضوع :
عبير قائد
المنتدى :
سلاسل روائع عبق الرومانسية
الفصل أكثر من رااااااااائع يا بيرو
تحفة وجنان وبياخد العقل
والله من أجمل الفصول في الرواية
مش قادرة أقول لك ايه اللي عجبني اكتر
كلماتك الرائعة والجميلة جدا جدا جدا
وصفك الخطير لمشاعر كل واحد بالدقة وكأنني عرفتهم وحاسة بيهم
ولا الأحداث الخطيرة والتقلبات الرهيبة اللي بالفصل
نبدأ أولا ب
يوسف وهمس
ردة فعله روووووووعة
بعيدا عن انه ما صدقها لكن الكره اللي جانا شافته بعينيه
كره لكلك اللي عملته
انها أخفت عنه انه أب
وانها جات دلوقتي وتقول كده
وانها دمرت حياته في الأول وهي هتدمر حياته دلوقتي
وهمس
انتي أكيد شفت الموقف ده قبل كده أو حد وصفه لك
دقة المشاعر خطييييييييرة
ولايقة خالص علي انك جبت شخصية همس حساسة ومش قدرت تغضب أو تنفعل أو تعالج الموضوع لكن تحملت الصدمة بصمت
وجانا
ان لسه عندها أمل رغم الكره اللي شافته بعيون يوسف
عارفة لو كنت جبتيها خافت كنت هأزعل منك
أصلها ما تعمل كل ده وتنسحب دلوقتي
هي متمسكة بيه بقوة
مبدعة يا بيري والله
في المشهد الأخير
لما يوسف قال لها انه هيتزوج جانا
أنا بالأول ما فهمت ازاي يرضي انه يتزوج واحدة وياريته ما بيحبها بس ده بيكرهها علي أساس انه في مصلحة الأولاد
هو لو ذكي يعرف ان زواجهم هيبقي تعيس جدا وده هيضر الأولاد
لكن انتي يا رائعة وضحت السبب
وانه مش عايز اللي حصل له يتكرر
وحتي لو تفكيره غلط بس حاسة ان له سبب
وأحلي جزء بقي لما جبت ان همس قعدت تقول له ابعد وارحل واتركني
وبعدين تقول له لا لا ترحل
زعلتيني موووووووووووووت عليها
يا وحشة اهئ اهئ اهئ
.......
ليال وحسين
أنا حاسة انك هتموتي الرجل من الأول يا بيري
انا قلت ان دي كلها خطة عشان يخلي ليال تسيبه
بس بالله عليكي ما تموتيه
بلاش غم كفاية النكد هههههههههه
لما كانت في بيت وسام وقعد يبص لها بالوله والعشق ده كله
قلت كان أحسن لها لو حبت وسام ولو انه مش يستاهل
بس القلب وما يريد
.........
شفا وعمرو
هههههههه
خدتي بالك انني خليت شفا مع عمرو ههههه
خلاص انا وفقت راسين في الحلال
لما شفا شافت وسام وهو بيبص ل ليال كنت هأزعل منها لو قعدت تبكي وزعلت وبس
ولما بقي كلمت ليال ببرود كنت هاجي أبوسك علي اهتمامك بكل التفاصيل ودقتك في وصف ردود الأفعال اللي بيخلي الروية كلها واقعية بالنسبة لنا
عمرو
طيب ما هو طلع طيب اهو يا بيري امال كنت جايباه بالأول رخم ليه ومضايق من أخوه وعايز الورث والكلام ده
كرهتيني في الرجل يا شيخة من غير سبب
لما احتضن يوسف كنت سعيدة مووووووووووووووووت
ووصفك لمشاعرهم قمة في الابداع
يا تري شاف مين
طيب مش عارفة تقولي مشاعره ايه عشان نخمن
يا تري عمه ولا نسمة ولا شفا
يمكن تكون شفا
بما انني في مود رومانسي هههههه
...........
الخاطرة اللي بالآخر
رووووووووووووووعة
رووووووووووووووووووووووعة يا بيري
حبيتها كتيييير كتييييييير
وهي كمان زعلتني خالص علي همس ويوسف
يوسف له أسبابه اللي أنا شايفة انها غلط بس هو لسه مش شايف
ان شاء الله هيشوف
........
أتوقع ايه اللي هيحصل بقي
.
.
عمرو وشفا هيتقابلوا
ليال هتبكي وتنهار لعمتها وهتفكر بالطلاق وانها لا يمكن تقعد مع حسين لحظة واحدة بعد كده
وسام هيبقي مضايق جدا من حسين علشان يعمل كده في ليال
أتمني لو تجيبيهم يتواجهوا
همس هتطلع حامل ومش هتقول ل يوسف عشان هتكون عايزاه يختار بنفسه مش عشان الأولاد
لا تعرفي؟؟
انا شكيت في جزء الحمل ده
شوفي بالعادة لما يجيبوا بالقصص واحدة أغمي عليها تبقي حامل لكن انتي بصراحة بهدلت البنت في الاغماءات فالموضوع فيه شك ههههه
همس هتروح ل حمزة وشفا هتروح ل حمزة
أصل حمزة متعود يلم الناس من الشارع ههههههه
.......
حقيقي حبيت الفصل ده موووووووووووووووت جدااااااااااااا
وباين فيه مجهودك وابداعك يا بيري
بس انت دائما مبدعة يا قمر
بانتظار الفصل الجاي علي نار
ده لو حد من اللي أجرتهم بيبو ما نجحش وخلص عليك ههههههه
يا عيني عليكي يا بيري
شفت بقي أنا تقبلت الفصل بصدر واسع ازاي؟؟
زي ما انتي قلتي لي هههه
بانتظاااااارك يا قمر
|