لمشاكل التسجيل ودخول المنتدى يرجى مراسلتنا على الايميل liilasvb3@gmail.com






العودة   منتديات ليلاس > القصص والروايات > روائع من عبق الرومانسية > سلاسل روائع عبق الرومانسية
التسجيل

بحث بشبكة ليلاس الثقافية

سلاسل روائع عبق الرومانسية سلاسل روائع عبق الرومانسية


إضافة رد
نسخ الرابط
نسخ للمنتديات
 
LinkBack (11) أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 11-02-13, 03:27 AM   المشاركة رقم: 316
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
اريج الحرف



البيانات
التسجيل: Jan 2011
العضوية: 212644
المشاركات: 2,017
الجنس أنثى
معدل التقييم: سيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالق
نقاط التقييم: 3446

االدولة
البلدJordan
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
سيمفونية الحنين غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : سيمفونية الحنين المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي رد: 30- رواية أحيا بقلبك بقلم حنين سعيد .. الفصل التاسع

 

اقتباس :-   المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حياة12 مشاهدة المشاركة
   حنوووووووووووووونة
وااااااااااااااااااااااااااااو فصل مذهل بجد ابدعـتى ما شاء الله عليكى و الله فوووووووق الرااائعة اسلوبك تحــفة و الاحداث مثيرة جداااا استمتعت بالفصل لاقصى حد



هلاااااااا أزيك اسراء منورة حبيبتي .... كتتتتتتتتير بيسعدنس انك تستمتعي بلبارت

وااااااااااااو حنونة خاطرة و لا ارووووووووع مؤثرة جداااا وصف مدهش لشعور جنى و كله بسبب التييييييييييييييييت ده

تسلمي حبيبتي ... اوه جنى رحات فيها من تحت راس وحدة ما بتسوى شي

تبا لك مؤيد عليك اللعنة :(
اعاااا جنى حبيبتى حنونة انا مش مطمنة لك من اول الرواية و انتى عمالة تلمحى لمصيبة قادمة لجنى
ايوه يا د اسامة شوف مالها كله بسبب صاحبك التييييت ده

اها جد تبا لك مؤيد قلبي الصغير لا يتحمل خخخخخخخ
ممممممم انا بلمح لمصيبة .. اوه اسراء لا تظلميني .. فيس البراءه


حنيييييييييين شكلى حموتك من الضرب انا عايزة عامر سلييييييييييم يعنى تخليه يخرج من العملية حتة واحدة مليش دعوة انا بحذرك

هههههه ولا يهمك انا ما بهونلي بعامر ابدا ما بقدر
اضحي فيه


حمد لله على سلامتك جنى ايوه انا مش عايزاكى تنسى عايزاكى تصحصحى كده و تمسحى به ارض المستشفى
ههههههههههههههههه مروان مش وقت اسئلة الله يخليك بس عجبتنى اجابتها فعلا هى مالها اهل علا هما اللى اختاروا المستشفى!!!!

ههههههه لا رح تصحصح اكيد ما بتفرط بحقها .. مممم مروان اوه جد مو وئته ابدا

" ربما أعجب بإصرارك للبقاء على قيد الحياة " !!!!!!!!!!!!!
ماذا يقصد بهذه العبارة؟ انتى عارفة انا فى الاول فكرت قلت يمكن عشان باسل بس بعد كده فهمت قصده

ممممم اها مروان شاكك بموضوع باسل بس مو متأكد لهلا

ااااااااااااااه كان نفسى تعرف كان زمانا بنترحم على المتنيل على عينه مؤيد

هههههه اوه وليه اسراء انا ما رح أضمنك للنهاية اذا من هلا بدك تترحمي عليه
اوه بعدين شو رح تعملي ... مسكين مؤيد


حنونة بجد انتى مبدعــــــــــة انا معجبة جدااااااااااا بقلمك يا راااااائعة

تسلمي هاد من زوئك

حرااااااااااااااااااااااااااااام عليكى ياظالمة يا مفترية انتى اللى بتعمليه فى عامر اعععععععععععععععععععععععع
ليييييييييييييييييه كده؟!!!!!!!!!!!!!!!!
انا عايزة افهم هو الراجل عمل لك ايه نازلة فيه تعذيب انا اعترض على هذه المعاملة انتى شرييييرة و عارفة انى حاجزة عامر و عايزاااااه يرجع لى سلييييييييييييم اووكى؟ و لا اجى انط عندك فى الرواية و اهربه منك يا مفترية انتى

ههههههههههههههههههه اسراء تعليقاتك بتموتني من الضحك
اها نطي وانا كمان بنضم معك ومنشكل فريق سوى ...
مممم حبيبتي عامر هيك دوره انا شو ذنبي مو هو يلي اختار طريقو ما بقدر اجبرو على شي


قاسم و ريتل و عامر واااااااو ده الموضوع حيسخن
اها عامر انقذ حياة ريتا فى المرة الاولى اذن و ريتا كانت مسلمة لكن من غير ما تغير دياناتها فى اوراقها و كمان جوزاهم كان سرى و بعد كده قاسم مكنش موجود فى المرة التانية و ماتت مممممم ده الموضوع كبيييير يا خطيييرة

ممممممم تقريبا وصلتي للحقيقة

ريتا كانت بعيدة عن لميا فى الفترة دى لسبب لا نعلمه و لميا بتشتغل مع وكالة ما هل فى الفترة دى كانت فى عملية مثلا؟ كانت تعرف ان اختها اسلمت؟ طب تعرف سبب وفاتها هل بسببها و لا بسبب قاسم؟
و المزيد من الاثارة و الغموض فى لميا روووووووووووووعة يا حنونة

هههههههه ما رح جاوب ولا على سؤال هلاء إلا لميا لان الموضوع كبير
مممممم وفي كمان لف ودوران بلقصة ورح تستغربي كتيييييييير من يلي بيحصل


ركزززززززززز يا دكتور ربنا يخليك اكييييييييييد هى انت شايفها و هى خرجة متأخر و اسامة عمال يقولك انها جميلة و اسمها جنان او جنى و انت ذات نفسك شكيت فيها قبل كده يبقه اكيييييييييد هى يا معلم

هههههه على شي وشي بركز اما شخص غرررررررريب كتيييييير

ياااااااااااس جوووووووو يا مروان انا عايزاك تفتح دمااااااااااغه

اووه جنى
جميل جدااا منك حنين انك تعرضى افكارها عن الموت اللى فى لحظة يأس تلاقى ناس تتمناه بسهولة لكن بمجرد ما يتعرضوا للمرض او يحسوا باقتراب الموت يلاقوا ان "الموت" مش مجرد كلمة من 3 حروف ممكن تنهى مشاكلنا

اوه اكيد الموت رهبتو كبيرة هههههه شي بضحك طول عمري وانا بسمع ان الناس بموتو حولينا لحد ما أخد منا شخصين ما توقعت يموتو بهسرعة ابدا وقتها عرفت شو معنا موت ولهيك ما بتحاشى ذكر الوت في الرواية لحتى تكون اقرب للواقع

نياهاهاهاها
هههههههههههههههههههههههههههه احسسسسسسسسسسن كان يستحق كمان كام بوكس بسبب قلة ادبه مع جنى

ههههههه اها اكيد هاد ما بيعرف شو قل لجنى لو عرف مروان شو رح يعمل

لا ده كده محتاج يضرب بالنااااار ما تلم نفسك شوية يا عم مؤيد بدل ما اضربك انا

OMG

اوه اسراء شوي شوي ما بيستاهل تزعجي حالك ميشانه ابدا

يانهااااار الواااااااان غامقة !!!!!!!!!!! ايييييييييييييييه اللى انتى عملتيه فى جنى ده يا مفترية اقول عليكى ايه دلوقتى عيب خلقى بالقلب قولى لى اعمل فيكى ايه و انا راضية

ممممممم واااااااااااااااع مريضة وما بتعرف يا قلبي عليكي
يا جنى


يا عينى عليكى يا جنى اتارى ده كان قصده بانها صامدة و كمان فهمنا ليه عامر و سامر فضلوا فترة فى بيت مالك واااااااااااااااو وليد و عامر كانوا صحاب

هههههه ما منعرف مين يلي كانو صحاب لهلا انتظري ليجتمعو

و اخيييييرا مؤيد باشا حس باللى قاله ههههههههههههههههههههههههههههه عجبتنى خطته فى الحصول على رقمها

اها كويس رجعت الامور لمجاريها وصفت النفوس اخيرا ههههههه

ياااااااااااس يا سلام عليا طلع فعلا هو القناص خطة ذكية جدااا احيكى عليها حنونة برااافووووووووو انا معجبة جدا بشخصية عامر

خخخخخخخ وانا كمان معجبة بشخصيتو كتيييييييير

مكالمة جنى مع مؤيد روووووووووووووعة يا حنونة الحقيقة الاتنين دول المشاكسات بينهم تحـــــــــــفة للاسف معرفتش تهزأه زى ما كنت عايزة و خاصة انه ابتزها باللى يعرفه عنها و مع الاسف مقدرش الومه هى حالتها الصحية فعلا فى خطر و لازم تروح تكشف

اها لا تخافي الجايات اكتر من الرايحات .. بس معو حق لازم تروح تشوف مالها وضعها مو طبيعي

ههههههههههههههههههههههههههه ايوه كده اعترف يا عم المتملك بس سورى فى السؤال سيادتك غيور عليها بصفتك ايه

خخخخخخخخ سؤال وجيه بصرحه

امممممممم لازم تيجى لك المستشفى عشان انت طبيب بس؟ انت متأكد ان الموضوع مهنى بحت

و اخيييييييييييييييييييييرا عامر تم نقله للمستشفى اسجل اعجابى بشدة به و عجبتنى جدااا فكرة اختلاف زمرة الدم دى الحمد لله انه مات يا سااااااااااااااتر

اها اخيرا اوف جنني

عجبنى جداااااااا مشهد مؤيد و جنى فى المستشفى كلن لطيف جدااا و اخيرااا بدأت تفضفض مع حد غير ياسمين بالا هنيالك يا عم مؤيد مبسوطة جداااااااااااا بتطور علاقتهم

هههههههه مممم رح تفضفض كتيييييييير

هههههههههههههههههه مشهد التسوق كان رووووووووووعة يجنن و قائمة اللى حطتها تحفة موتتنى من الضحك و هى بتقلها له و فى الاخر جاين يتخانقوا على الفساتين مش انت اللى اخترتهم يا باشا ههههههههههههههه فعلا كفاية واحد يفتكرهم متجوزين .. صحيح نسيت اقولك انا معجبة جداا بذوق جنى على فكرة

ههههههه اها نسيو حالهم التنين .. هههههه الفستان هاد حكايتو حكايه .. اها زوقها كتيييير حلو

سامية صعبانة عليا من جنى لعامر حرااام عليكى يا حنونة اللى بتعمليه فيها ده ههههههههه اه لو يعرفوا العرسان نياهاهاهاها

هههههههههه اها لو تعرف وين بنتها يا سلااااااااااام

عاااامر حمد لله على السلامة .. اوووه غروب مع الشيخ عامر و المزيد من اخبار عامر رقم 2 هع هع هع هع
و يااااااااااااااس الحديث الاول كان روووووووووووووووووووعة الثنائى يجننننننن و عامر طبعا له حق يشك فيها و خاصة ان جده بيدفعه دفع عشان يظن بها الظن ده هههههههههه ماكر جدا الجد عامر ده

هههههههه صحيح الجد بدو يعلقهم بعض بس يا ترى رح ينجح

ياااااااه لما يرجع و يشوف غروب اللى متخيلها امرأة لعوب ههههههههههههههههههه لا و هو كمان بتقوله يا صغير !!

ههههههههه اوه في موقف بلبارت القادم منتظره تعليقك عليه ما بعرف اذا رح تحزري ولا لاء

ههههههههههههه ايه يا مروان انت مش همك غير باطنك و لا ايه ، وااااااااااو و غروب فى عقر دارك يا عامر مستمتعة جداااااااااا معاهم ياعينى عليك يا بيبى و انت متخيلها خدعت جدتك هههههههههههههههههههه مش قادرة انا مستنية رجوعه على ناااااااااااااار

ههههههههه وانا كمان كتيييييييير متحمسه واللقاء الاول رح يكون كارثة

هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
موت من الضحك على حديث الامهات ما شاء الله طلعوا كل اللى عندهم و فضحوا عيالهم و ارتاحوا و الحمد لله و ياسمين و جنى و غروب عرفوا الكتيييييير عن الباشاوات وليد و مؤيد و عامر ههههههههههههههه
ايوه يا سلمى ابنك بيكون غبى جداااااااا لما بيتنرفز انا كنت على وشك انى اقتله

ههههههههه كل وحدة بدها تنجن من زوجها يلي مو مهتم بتوتر مرتو على ابنها ويلي بدو يسافر
مشان يهرب من ابن اخوه ويلي زبلها .. بدك اياهم يمدحو ازواجهم ما اظن .. مؤيد ما شفتي شي من جنانو اسراء ببشرك حياتي


و ظهرت غيرة ياسمينة من غروب ههههههههههه مبدعة يا حنونة استمتعت جدااااااااا بالحوار العائلى و البنات التلاتة قربوا من بعض

تسلمي يا قمر ^_^

و طبعا لا ننسى ياسمينة اللى اتحرق دمها اكتر بسبب مكالمة وليد مع غروب لها حق بصراحة و خاصة بعد اللى قرأت اللى كتبه و معاملته مع الجميع فلما تلاقيه بيتعامل مع غروب بالطريقة دى طبيعى ان دمها يغلى خخخخخخ دى حتى مش لاحظت ان غروب بتعامله كأخ مش اكتر

خخخخخخخخ اوه ياسمن كيف توقعاتك عن اللقاء القادم يا ترى

هههههههههههههههههه بس بصراحة مت من الضحك على غروب جباااااااارة البنت دى مش قادرة اقولك انا متحمسة اد ايه للقاءها مع عامر و مستنية سفر ياسمينة لدبى وااااااااااااااو لقاء الجبابرة

ههههههه لقائها بلاول اوه ما بقدر اقول انتظري اسراء

و خالص تحياتى لغروب ما شاء الله عليها جابت الاخبار كلها القديم و الجديد عشان وليد باشا ينام و كل ده قدام ياسمينة الغيورة هع هع هع هع

خخخخخخخخ اوه رح ينحرق دمها كتييييييييييير

اوووووووووووه صاحب سامى هو اللى مات
لا و جاى فى توقيت تماااااااااااام اووووووووووى هههههههههه ماشى يا عم الغيور انت كمان
فرحكم كمان شهرين و تيجى بيتك؟!!!! تطبخ لك؟! ايييييييييه التصرفات المستفزة دى!!
حاسة بانفجار وشيك من جانب وفاء و الحقيقة سامى يستاهل و له كمان لما وفاء تعرف سبب ارتباطه بها اووووووه حتبقى كملت ... مراون حبيبى دااائما انت كده هههههههه و كمان نصايح يااااااااااس ده الموضوع حيووولع مستنية المساء على ناااااااااااار من الان و اشوف تأثير البرود على رجل المهام الصعبة

ههههههه يا ويلي مروان الامير المنقذ للحسناوات بلاول ياسمين وتليها وفاء وجنى دائما اوه جنتل كتييييير

اوووووووووه جنى!!!!
اولا ميرسى كتيييييير حنين على المعلومات القيمة جدااا دى
ثانيا بقه حراااااااااااااااااام عليكى يا ظالمة يا مفترية يا جبارة تعملى كده فيها؟؟ لااااااااااااا كله الا جنى حرام عليكى يا حنونة ليه تعملى كده فى البنت هااا كان مشهد رووووووووووووووعة حنونة ما شاء الله عليكى مبدعة و الله يا حنين

تسلمي .. اوه انا ظالمة خخخخخخخ يا ويلي ماذا ستقولين بلبارت القادم

ااوووووووووبس موقف محرج جدا بس الحمد لله عدى على خير شكرا لدكتور مؤيد انقذها من الموقف بس لازم تقول لاهلها مينفعش تفضل مخبية الموضوع يا عينى عليك يا مؤيد اهئ اهئ اهئ موقفه لا يحسد عليه
حنووووووووووونة انا بحذرك ابعدى عن جنى حراااااااااااام عليكى اوعى تموتيها مليش دعوووووة اعععععععععع


اوه تموت جنى .. ممممم بفكر بس كيف رح تنحل المشكلة اسراء ؟؟

بجد و الله يا حنونة مذهلة ما شاء الله عليكى كل فصل اجمل من اللى قبله ابدااااااااااع مستمتعة جداااااااااا معاكى
و منتظرة الفصل الجديد بشووووووووووووووووووق
مووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووواه




وانا منتظريتك كمان سوري على التأخير ويسلمو على الدعوات الرقيقة .. ومرسي على الكلمات الجميلة خجلتيني .. كتييييييييير وبوعدك الفصل القادم يكون شيق .. بنتظارك انشالله ^_^

 
 

 

عرض البوم صور سيمفونية الحنين   رد مع اقتباس
قديم 11-02-13, 04:56 AM   المشاركة رقم: 317
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
كاتبة مبدعة


البيانات
التسجيل: Sep 2012
العضوية: 246487
المشاركات: 5,818
الجنس أنثى
معدل التقييم: حياة12 عضو مشهور للجميعحياة12 عضو مشهور للجميعحياة12 عضو مشهور للجميعحياة12 عضو مشهور للجميعحياة12 عضو مشهور للجميعحياة12 عضو مشهور للجميعحياة12 عضو مشهور للجميعحياة12 عضو مشهور للجميعحياة12 عضو مشهور للجميعحياة12 عضو مشهور للجميعحياة12 عضو مشهور للجميع
نقاط التقييم: 17407

االدولة
البلدEgypt
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
حياة12 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : سيمفونية الحنين المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي رد: 30- رواية أحيا بقلبك بقلم حنين سعيد .. الفصل التاسع

 
دعوه لزيارة موضوعي

يالهووووى كل ده و لسه مؤيد ناوى يعمل

اما عن ياسمين مش عارفة الحقيقة معنديش توقعات الثنائى ده كل مرة بيتقابلوا فى ظروف غير متوقعة

انا مستنية لقاء غروب و عامر على نااااااااااار

حماااااااااااااااااااااااااااااس

 
 

 

عرض البوم صور حياة12   رد مع اقتباس
قديم 11-02-13, 12:40 PM   المشاركة رقم: 318
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
اريج الحرف



البيانات
التسجيل: Jan 2011
العضوية: 212644
المشاركات: 2,017
الجنس أنثى
معدل التقييم: سيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالق
نقاط التقييم: 3446

االدولة
البلدJordan
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
سيمفونية الحنين غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : سيمفونية الحنين المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي رد: 30- رواية أحيا بقلبك بقلم حنين سعيد .. الفصل التاسع

 

اقتباس :-   المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حياة12 مشاهدة المشاركة
   يالهووووى كل ده و لسه مؤيد ناوى يعمل

اما عن ياسمين مش عارفة الحقيقة معنديش توقعات الثنائى ده كل مرة بيتقابلوا فى ظروف غير متوقعة

انا مستنية لقاء غروب و عامر على نااااااااااار

حماااااااااااااااااااااااااااااس


ههههههههههه اها لسا ... مممم بارت اليوم يحمل كتييييييير

من المفاجأت ..

ياسمين وليد اوه طبعا ياسمين متل البرود دائما متأهبه للقتال

ههههههه غروب وعامر يا سلااااااام

 
 

 

عرض البوم صور سيمفونية الحنين   رد مع اقتباس
قديم 12-02-13, 01:24 AM   المشاركة رقم: 319
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
اريج الحرف



البيانات
التسجيل: Jan 2011
العضوية: 212644
المشاركات: 2,017
الجنس أنثى
معدل التقييم: سيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالق
نقاط التقييم: 3446

االدولة
البلدJordan
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
سيمفونية الحنين غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : سيمفونية الحنين المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
Hello رد: 30- رواية أحيا بقلبك بقلم حنين سعيد .. الفصل التاسع

 

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

سوررررررري لأن تأخرت هلا رح نزل البارت

ممم بس مو معدل .. سوف يتم تعديله خلال الاسبوع

لستعدو لمغامرات جديدة مع ابطال احيا بقلبك





الفصل العاشر


كل منا حظي بنصيب وافر من الصعاب والعثرات في حياته ..
بعض من تجاوزها .. والبعض الأخر يقف هناك عاجزا عن تخطيها ..
لا تعلم ماذا ننتظر .. هل هي معجزة تنقلنا لطرف الأخر لنكمل في هذه الحياة الصعبة ؟
ام ننتظر بحر من اليأس تنقلنا أمواجه وتسحبنا لقعر الظلام لنبقى هناك ؟
ام ننتظر شبح الموت ؟ ..
ما زلنا نقف بوسط الطريق نفكر بما ننتظره ..
ليأتي الجواب متصاعدا من أعماق القلوب .. فما نريده حقا وما ننتظره
لحظة نعترف فيها لأنفسنا بكل فخر بإننا مستعدون للبدأ بمعركة جديدة
نقاتل بكل ضراوه .. لنصل الى غايتنا المنشوده .. اجل معركة
فلكل منا معركته الخاصة في هذه الحياة .. بعض منا يحارب واقعة .. والبعض ماضية
والاخر من حوله .. ولكن الاصعب من كل ذلك ان تحارب نفسك .. ان تواجه ضعفك
انت تنظر الى مرآه قلبك لتعكس ما تكرهه في ذاتك وتظهر نقاط ضعفك
وحينها عليك ان تقاتل لتنتصر على ذاك المخلوق الذي بداخلك اي كان
ضعف .. ام قسوة .. غباء ام غرور .. كبرياء ام عجرفة
لكن المهم ان تخرج منتصرا من تلك المعركة .. فحينها لن تخسر اي معركة اخرى في حياتك
ما دمت متصالحا مع ذاتك ..


طرق أسامة على باب مكتب مؤيد ودخل لينظر الى مؤيد بذهول قال
- ما بك مؤيد لما تجلس هكذا على الأرض
نهض مؤيد بإرهاق قال - أشعر بلضياع
- ما بك مؤيد ماذا هناك
قال بحزن - جنى ستموت .. أجل تصور ذلك
قال أسامة - من جنى أنا لا افهم ما تقول
- جنى الفتاة التي كانت بلمشفى ذاك اليوم
قال بغير تصديق - من هربت من المشفى
- اجل هي ستموت
- أوه تلك الفتاة ! لكن مهلا من أين تعرفها ؟ وكيف قابلتها ؟ ثم كيف حكمت بإنها ستموت
- كل الفحوصات والصور الأشعاعية تظهر ذلك
- مؤيد هلا جلست وطلبت فنجانان من القهوة وأطلعتني على تلك الفحوصات وأخبرتني بما يحصل هنا
- حسنا سأفعل اجلس لأطلب أحضار القهوه .


********

صرخ فايز- لميـــــــــاااااااا
هرعت لميا الى مكتبه ما أن سمعت صراخه ووقفت أمامه خلال لحظات
- نعم سيدي
صرخ بغضب - أين رائد
قالت دون ان يؤثر بها صراخه - لم يحضر منذ البارحة
- ذاك الحقير سأقتله كيف لا يأتي الى هنا ؟ المخزن حرق وتسبب بكارثة .. اريد أن اعلم من الفاعل
في تلك اللحظات دخل قاسم ليرمي أمامه سي دي وقال
- انظر من الذي فعل ذلك
التقط فايز السي دي وقال – ما هذا
قال قاسم – انظر وستعلم ما هو
وضع السي دي في حاسوبه المحمول وشغله لينتظر أن تظهر الصورة كان فيديو تم تصويره الليلة الماضية حاول أن يركز نظره على ذاك الكائن الذي يتحرك بسرعه ركز نظره عليه يبذل جهده ليكتشف هوية ذاك الكائن المتحرك بظلام قال بغير تصديق
- مستحيل ! لااااااا مستحيل
صرخ بإعلى صوته - مستحيل
أشتعل غضبه ليمسك الحاسوب ويلقى به بأقصى قوته ليسقط محطما الى قطعتين ونظر الى قاسم - ما بك لما تنظر إلي هكذا لا أصدق ذلك
قال قاسم بملامح مبهمة وصوت ثابت - لا هذا ما حصل هذا المقطع تم تصويره من قبل الكميرا الوحيدة التي سلمت من الحريق القرد دخل المستودع من الباب الخلفي لا نعلم من تركه مفتوح كما أننا لا نعلم من سكب الوقود وأغرق به الأرضية كل ما فعله القرد أشعال عود الكبريريت وألقائه على الأرض لتشتعل النيران
- وجهاز الأنذار لماذا لم يعمل والحمقى الذين يحرسون المكان أين كانو
- كانت فترة راحتهم كما أنه تم تعطيل جهاز الأنذار من قبل
- تبا ما هذه الكارثة ... ثم اوه لاااااا الحقير أنه هو سأدمره ... أقسم أن افعل ذلك جعل قرد يحرق المخزن بلرغم من أنه يستطيع أن يجعل أي شخص يفعل ذلك لكنه أختار حيوان ليستخف بي .
قال قاسم - لا بد أنه تعب بتدريب القرد أليس كذلك أخي
صرخ به فايز – أخرس
لكن قاسم أكمل بسخرية - لما لا تتقدم بدعوى قضائية ضد القرد لدينا دليل قوي ضده كما أنك تستطيع أن تستعيد الخسائر من التأمين على المخزن بلرغم أنها لن تسبب لنا خسارة كبيره اوه لا اعلم لما أنت مهول الأمر هكذا

 
 

 

عرض البوم صور سيمفونية الحنين   رد مع اقتباس
قديم 12-02-13, 01:26 AM   المشاركة رقم: 320
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
اريج الحرف



البيانات
التسجيل: Jan 2011
العضوية: 212644
المشاركات: 2,017
الجنس أنثى
معدل التقييم: سيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالقسيمفونية الحنين عضو متالق
نقاط التقييم: 3446

االدولة
البلدJordan
 
مدونتي

 

الإتصالات
الحالة:
سيمفونية الحنين غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : سيمفونية الحنين المنتدى : سلاسل روائع عبق الرومانسية
افتراضي رد: 30- رواية أحيا بقلبك بقلم حنين سعيد .. الفصل التاسع

 

أطلقت لميا ضحكة رنانة لم تعد تستطيع أن تمنع نفسها أكثر من ذلك أن يهزم فايز قرد ذلك أمر يصعب تصديقة ... حين سمع فايز ضحكتها اندفع نحوها بغضب وشياطين الدنيا تركبه يود صفعها لتهر أسنانها لكن قاسم وقف أمامه يمنعه قال
- أياك أن تفكر بذلك
وأمسك بيد لميا يسحبها خلفه ثم توقف وقال بسخرية - ممممم أخي حين تصل لنتيجة ما بخصوص القرد أطلعني عليه أرجوك
رفع فايز فازا ليقذفه بها اسرع قاسم يجر لميا خلفه الى أن وصلا الى المصعد ووقفان بداخله ليهبط بهما نظر إليها ببتسامة ضاحكة قال
- علينا الأسراع بلهرب من غضب فايز
للمرة الأولى تمنحة ابتسامة صادقة وقالت تغالب ضحكة تود الأفلات منها
- نعم أنا موافقة على ذلك بكل سرور
شعر بسعادة خفية لم تطرق ابواب قلبه منذ زمن بعيد نظر إليها بتصميم وقال
- هل تهربين برفقتي لمدة يوم واحد
نظرت إليه بريبة وقالت - لا افهم سيدي
قال بصوت ساحر وعيناه لا تفارقان عيناها اللامعتين - أوه أنستي أنا اليوم أشعر بسعادة كبيرة ولسبب أجهله أود منكي مرافقتي
لم تفكر بما يحصل لها ولم تحسب حساب الخطوة القادمة ككل مرة قالت بسعادة
- أجل أود ذلك
حرك رأسه بخفة وقال - جيد لننطلق أذن
وصلا الى مصف السيارات واقتربا من سيارته فتح لها باب المقعد الأمامي لتجلس على مقعدها بكل هدوء ولتفت هو الى الجهة الأخرى ليحتل مكانه خلف المقود
قالت - الى أين سنذهب
نظر اليها حل ربطة عنقة ونزعها وخلع سترته وأول زرين من قميصه قالت
- ماذا تفعل
- أعذريني لا أحتمل الملابس الرسمية
قالت - والأن الى أين
قال ببتسامة ماكره - مممممم الى المجهول هل توافقين
قابلته ببتسامة مماثلة وقالت بثقة - موافقة ما دام كنت معي فأنا واثقة بإنك لن تؤذيني ابدا
قال - ومن أين حصلت على هذه الثقة
قالت - من هنا .. وأشارت الى قلبه
قال - أوه لا افهمك
قالت بذات النبرة الماكره - ولن تفهمني ابدا
قال - طالما أعتدت على المخاطرة والسير معصب العينين بغابات الحياة الغامضة وأنت لن ارفض تجربة بخوض مغامرة جديدة برفقتك
ابتسمت برقة وقالت - أذن لننطلق ...

********

قال أسامة - مؤيد اطلب من جنى الحضور الى هنا
قال مؤيد - ماذاااا ! وماذا تريد منها
- علينا أخبارها بلأمر مؤيد أنت تتبع عواطفك حتى أنك لم تصف لها الدواء الذي عليها أن تبدأ بتناوله منذ اليوم كما أنك لم ترشدها الى الممارسات الخاطئه التي يجب أن تتوباها أو الطعام الذي عليها أن تمتنع عنه
- افهمني أسامة أنا كنت تحت تأثير الصدمة لم أتصور ابدا أن يكون الأمر بهذا السوء الأمر خطير جدا حالتها ميأوس منها ماذا تريدني أن أخبرها مرحبا جنى يؤسفني أن أخبرك بإنك مريضة جدا لا أمل بشفائك ستموتين خلال ستة شهور وستكوني محظوظة جدا أن بقيتي على قيد الحياة لمدة سنة كاملة .. هل هذا ما تود مني أن أخبرها به ؟
- لا ثم أنت لماذا يأس هكذا ولما تأثرت كثيرا بحالتها أصدقني القول أنت متأثر بحالتها المرضية أم بها شخصيا
قال مؤيد بشك - ماذا تعني
- هل تحبها
صعقته كلماته يحبها يحب جنى ؟ لا بد أنه يمزح ! هي حبيبة باسل ما زالت تحبه الى الأن قالت انها تمنت الموت من أجله .. مستحيل أن يحب فتاة تعشق شبح شخص لم يعد على قيد الحياة .. لا مستحيل هو لا يحبها هو تعاطف معها لا أكثر.
قال بإصرار شديد يقنع فيه نفسه قبل أسامة - لا مستحيل أنا لا أحبها لا افعل كل ما في الأمر أنها ما زالت شابة جميلة كزهرة الربيع في مقتبل عمرها لا تستحق ما يحصل لها
قال أسامة - لكنك معجب بها أياك أن تنكر
قال بسخرية - لا استطيع مقاومت الفتايات الجميلات
- هكذا أذن مثل طبيبة الأطفال
قال بنبرة ساخرة - هي من تلاحقني وليس العكس
- مممم وجنى من منكما يلاحق الأخر
قال ساخرا - الصدفة هي التي تجمعنا
قال بسخرية - حقا
- أجل صدقني هذا ما يحدث ثم لأكون صادقا ليست الصدف من تجمعنا بل الكوارث
- أنا لا افهمك
قال ساخرا - كيف ستفهمني أن كنت أنا لا افهم نفسي
- حسنا مؤيد أخبرها أن تحضر الى المشفى باسرع وقت ممكن
- لماذا
- أريد أن أتابع حالتها بنفسي كما اريد أن أتأكد من أمر ما
- ما هو أنا لا افهمك ثم أنا لست بإحمق
- اعلم مؤيد لكن خبرتي أوسع من خبرتك في هذا المجال كما أني عدت حديثا من بريطانيا
قال بريبة - ماذا تقصد من كلامك هل هناك أمل
قال بتفائل - دائما يوجد أمل .

*******

قالت لميا - لماذا تبتاع الشطائر
- لنأكلها على الطريق لان المسافة بعيدة قليلا .. ممممم أخبريني هل هناك ما تحبين تناوله وتريدينه
قالت بريبه - ماذا تقصد
- أوه حلوه شوكولاه
ابتسمت بمرح كأنها طفلة وقالت - أجل هناك ما أريده آلا يوجد متجر لبيع الحلوى
قال بريبه - أجل يوجد على الطرف الأخر
قالت بمرح - هيا أذن اسرع ما بكي
قال بشك - مستحيل أن تكوني مغرمة بلحلوى لا أصدق هذا أنتي تكتفي بصحن من السلطة ابتسمت بشيطانية وقالت - مممممم سنرى

 
 

 

عرض البوم صور سيمفونية الحنين   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
اديا, اعيش بقلبك . جنى, بقلبك
facebook




جديد مواضيع قسم سلاسل روائع عبق الرومانسية
أدوات الموضوع
مشاهدة صفحة طباعة الموضوع مشاهدة صفحة طباعة الموضوع
تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.liilas.com/vb3/t180999.html
أرسلت بواسطة For Type التاريخ
Untitled document This thread Refback 13-08-16 11:35 PM
Untitled document This thread Refback 29-11-15 01:00 PM
Untitled document This thread Refback 11-08-15 02:15 AM
Untitled document This thread Refback 01-01-15 01:37 AM
Untitled document This thread Refback 06-09-14 12:47 AM
Untitled document This thread Refback 03-09-14 06:04 PM
Untitled document This thread Refback 03-09-14 03:57 PM
Untitled document This thread Refback 30-08-14 07:09 PM
Untitled document This thread Refback 25-08-14 12:03 AM
Untitled document This thread Refback 22-08-14 01:17 PM
ط£ظ†ط§ ط£ط­ظٹط§ ط±ظˆط§ظٹط© ط§ظ„ظ…ط¹ط±ظپط© This thread Refback 30-07-14 04:41 PM


الساعة الآن 06:57 PM.


 



Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
شبكة ليلاس الثقافية